اکسپرس اینتری کانادا

یکی از روش های ایده آل مهاجرتی برای ایرانیان اکسپرس اینتری است. در این روش گرفتن اقامت دائم در کوتاه ترین زمان برای مهاجران ممکن می شود.که میتوانید در این مورد مهاجرت با وکیل مهاجرت به کانادا در تهران مراجعه کنید. سیستم امتیاز دهی در این برنامه بسیار متفاوت است برای کسانی که در قرعه کشی اکسپرس اینتری امتیاز بالایی را کسب کنند اخذ اقامت دائم امکانپذیر خواهد بود. حدودا 60 درصد از مهاجران به کانادا با این روش مهاجرت کردند و این مسئله شانس بالای این روش را برای متقاضیان نشان می دهد. از سال  2015 در کانادا این سیستم با نام ورود سریع برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند برای صرفه جویی در وقت متقاضیان راه اندازی شده است. این کار برای کانادا مزیت هایی دارد زیرا برای اقتصاد در حال رشد خود با سرعت بیشتری متخصصان را جذب می کند.

معیارهای امتیاز بندی اکسپرس اینتری شامل مواردی مانند، سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، مهارت های انگلیسی و فرانسه، داشتن پیشنهاد شغلی و انطباق پذیری است.

مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا

چهار برنامه برای مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری وجود دارد. اسکیل ورکر یا نیروی متخصص فدرال، اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال، تجربه کاری کانادایی و مهاجرت استانی کانادا از جمله این برنامه ها است.

برای ارتباط با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران اینجا کلیک کنید.

طبقه بندی مشاغل در کانادا

طبقه بندی مشاغل در کانادا با اعلام شغل های مورد نیاز در این کشور به دسته بندی وظایف، مهارت و اهداف می پردازد. در لیست ناک کانادا 30 هزار شغل در 5 گروه مهارتی و 10 گروه شغلی طبقه بندی شده اند.

طبقه بندی مشاغل کانادا NOC
مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها مانند مدیران ارشد، مدیران میانی و… مشاغل نوع O
مشاغل نیازمند مدرک دانشگاهی مانند پزشکان، مهندسان و معلمان مشاغل نوع A
مشاغلی که معمولا نیازمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند مانند، آشپز، برق کار و تاسیسات کار مشاغل نوع B
مشاغل متوسط که معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش تخصصی مربوطه است. مانند راننده، گارسون و قصاب مشاغل نوع C
نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند و معمولا آموزش حین کار دارند مانند نیروهای نظافتی و کارگران خدماتی مشاغل نوع D

اسکیل ورکر کانادا

جویندگان کار در سطح های مختلف شغلی کانادا می توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر و اکسپرس انتری اقامت دائم بگیرند. مهم ترین شرایط این برنامه شامل، یکسال سابقه ی کار مداوم که برای مشاغل O،A،B  معادل کار نیمه وقت است. ارائه ی مدرک زبان در سطوح مشخص شده توسط دولت، تحصیلات معادل دیپلم دبیرستان و یا بالاتر از آن و اجازه کار برای کار رسمی و یا پیشنهاد کار، خواهد بود.

اسکیل ترید کانادا

برای جذب نیروی فنی و کسانی که مهارت انجام کار را دارند و برای جبران کمبود نیرو برنامه ی اسکیل ترید طراحی شده است. برای مهاجرت اکسپرس اینتری شغل متقاضی باید در گروه B باشد. شرایطی برای اکسپرس اینتری کانادا تعریف شده است که شامل، داشتن دو سال سابقه کار تمام وقت یا نیمه وقت در سطح  B در 5 سال گذشته، کسب نمره لازم در مدرک زبان انگلیسی و فرانسه و تمکن مالی، می شود.

امتیازات اکسپرس اینتری کانادا

برای هر یک از سیستم های مهاجرتی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. برای اسکیل ورکر متقاضیان نیاز به مدرک زبان، حداقل یک سال سابقه کار، مدرک معادل دیپلم کانادا و سه دسته شغلی ناک است. برای اسکیل ترید مدرک زبان، ناک B و دو سال سابقه کاری نیاز است و تجربه ی کانادایی علاوه بر مدرک زبان و ناک حداقل یکسال سابقه کاری می خواهد. اگر این شایط را ندارید برای مهاجرت به کانادا راه های دیگری نیز وجود دارد.

مراحل اقدام برای اکسپرس اینتری کانادا

در مرحله اول واجد شرایط بودن متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد و پرونده بررسی می شود. باید پروفایلی در اکسپرس اینتری ساخته شود و رزومه ی افراد در مقایسه با دیگران مورد بررسی قرار بگیرد. حداقل امتیاز 67 است و با داشتن این امتیاز افراد به مرحله بعدی راه پیدا می کنند. بعد از قبولی در مرحله دوم برای متقاضی دعوتنامه فرستاده می شود. بعد از آن تا 60 روز فرصت برای ارسال درخواست اقامت کانادا وجود دارد. 6 معیار برای دریافت امتیاز اکسپرس اینتری وجود دارد. سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سازگاری و پیشنهاد شغلی برای تعیین امتیاز تعریف می شوند.

هزینه های اکسپرس اینتری کانادا

برنامه هایی مانند اسکیل ورکر و اسکیل ترید بسته به تعداد افراد خانواده هزینه های متفاوتی دارد. در صورتی متقاضی نیاز به اثبات تمکن مالی ندارد که از طریق برنامه تجربه کاری کانادا اقدام کرده باشد، ورک پرمیت کانادا داشته باشد و جاب آفر معتبر از کارفرمای بگیرد.

مدارک لازم برای اکسپرس اینتری کانادا

برای اکسپرس اینتری کانادا مدارک خاصی مورد نیاز است. مدرک زبان، مدارک شخصی، سوابق کاری و بیمه و پاسپورت معتبر و مدت دار از جمله مدارک اولیه برای ثبت در خواست است. در هر کدام از روش ها ممکن است مدارک خاصی مورد نیاز افراد باشد. مدارک تحصیلی معتبر افراد در مرحله ی اول باید ترجمه و معادل سازی شود و از طرف کار فرمای معتبر نامه ی جاب آفر کانادا صادر شده باشد. برای برنامه های استانی داشتن دعوتنامه نیز ضروری است. مدارکی مبنی بر تمکن مالی متقاضی، گواهی نامه دوره ها و مهارت های گذرانده شده و مدارکی که ثابت کند فرد یک حامی و یا خانواده درجه یک در کانادا دارد نیز برای مهاجرت نیاز است.

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

در صورتی عدم قبولی در قرعه کشی متقاضیان می توانند تا یک سال برای تقویت رزومه ی خود اقدام کنند زیرا اطلاعات آن ها از سیستم پاک نمی شود. در این زمان می توان برای بالا گرفتن امتیاز از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کرد. گرفتن مدراک زبان انگلیسی و فرانسه، گرفتن دعوتنامه ی استانی، گرفتن مدارک زبان با نمرات بالا، کسب تجربه ی کاری در حوزه ی تخصصی و نمرات بالای همسر، نیز در بالا رفتن امتیازها تاثیر مستقیم دارد.