ویزای توریستی کانادا

برای سفر به کانادا با هدف گردشگری و دیدن مناظر این کشور بهترین کار اقدام برای گرفتن ویزای توریستی است. سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی مانند مهاجرت کاری به کانادا و یا سفرهای توریستی درخواست ویزا می کنند. ویزای توریستی این کشور انواع مختلفی دارد از جمله این ویزاها می توان به ویزای سینگل، سوپر ویزای کانادا و مولتیپل اشاره کرد.

شرایط ویزای سینگل کانادا

برای یک بار ورود به آمریکا بهترین کار اقدام برای گرفتن ویزای این کشور از طریق ویزای سینگل است. در صورتی که ویزای سینگل داشته باشید فقط یکبار می شود به کانادا وارد شد و در صورتی که از این کشور خارج شوید امکان بازگشت دوباره وجود ندارد مگر اینکه به طور مستقیم به آمریکا، سنت پیر و یا میکلون سفر کنید.

ویزای خانوادگی کانادا

برای اقوام کسی که مقیم کانادا باشد، مانند پدربزرگ، مادربزرگ و پدر و مادر می توان سوپر ویزای کانادا را گرفت. دیدار خانواده های مقیم این کشور با گرفتن این ویزا میسر می شود و این افراد می توانند در کانادا اقامت کنند. این ویزا 10 سال اعتبار دارد ولی برای گذرنامه های ایرانی اقامت فقط به مدت 5 سال امکانپذیر است. با هر ورود به کانادا با این ویزا به مدت دو سال متوالی می توان در این کشور ماند.

ویزای مولتی توریستی کانادا

ویزای مولتی به ویزایی گفته می شود که افراد می توانند به مدت نامحدود تا زمان پایان اعتبار آن در کانادا بمانند. با هر ورود به کانادا 6 ماه اقامت در این کشور امکانپذیر است. با تمام شدن مهلت 6 ماهه می توان با چند ساعت خروج از خاک این کشور دوباره به کانادا برگشت و به مدت 6 ماه در این کشور اقامت کرد. افزایش این مدت بسته به قانع کردن اداره ی مهاجرت درباره ی دلیل ماندن در کانادا است.

شرایط ویزای توریستی کانادا

اطلاع از شرایط اخذ انواع ویزا مانند ویزای جاب آفر کانادا و ویزای توریستی نیاز به اطلاع از شرایط اخذ این نوع ویزا دارد برای اطلاع از شرایط اخذ انواع ویزا با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرد. اداره ی مهاجرت باید از برگشتن به وطن بعد از اتمام زمان اقامت در کانادا مطمئن باشید و دلایل فرد برای بازگشت باید آن ها را قانع کند. این دلایل شامل داشتن خانواده و شغل در وطن است. ماندن به عنوان توریست در کانادا نیاز به تمکن مالی دارد. باید به اثبات برسانید که وضعیت مالی قابل قبولی برای صرف هزینه ی زندگی خود را دارید. سلامتی کامل، عدم سوء پیشینه، نداشتن خطر امنیتی برای کشور کانادا و گذرنامه ی معتبر و مدت دار از جمله شروط گرفتن این گذرنامه است.

مدارک مورد نیاز برای ویزا توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا مدارکی را باید ارائه داد و تا بررسی آن توسط اداره ی مهاجرت منتظر ماند. نقض هر کدام از این مدارک می تواند برای رد شدن پرونده ی اقامت کافی باشد. فرم درخواست ویزای توریستی باید کامل شود. پاسپورتی که 6 ماه اعتبار دارد برای سفر ضروری است. اسناد تمکن مالی، داشتن دعوتنامه از یک فرد و یا سازمان شانس گرفتن ویزا را بالا می برد. انگشت نگاری در سفارت و پرداخت هزینه های قانونی، اسناد تمکن مالی و بازگشت به کشور، ارائه سوابق شغلی و مهاجرتی نیز برای اخذ این ویزا ضروری است.

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

بسته به نوع ملیت و شرایط هر کشوری اندکی زمان می برد تا فرد بتواند ویزای خود را دریافت کند. این زمان در حدود 248 است. در سال های کرونایی کانادا نیز مانند دیگر کشورها محدودیت هایی برای ورود به این کشور در نظر گرفته است. کانادا برای ورود شهروندان غیر کانادایی قوانین سختگیرانه ای را اعمال کرده است و بیشتر شهروندان خود را به خاک کانادا راه می دهد. در صورتی که کسی بتواند این ویزا را بگیرد باید 14 روز در قرنطینه باشد و بعد از آن عازم کانادا شود.

تمدید ویزای توریستی کانادا

کسانی که موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا می شوند اغلب با سفر به این کشور به فکر تمدید ویزای خود می شوند. برای تمدید این ویزا باید به موقع اقدام کرد. برای گردشگرانی که به کانادا رفته اند بهترین کار اقدام برای تمدید ویزا قبل از گذشتن تاریخ انقضاء آن است. 30 روز قبل از اتمام ویزا بهترین زمان برای تمدید آن است. در صورتی که با تمدید ویزا موافقت شود پرونده ی بازدیدی به متقاضی داده می شود که در آن مدت حضور و زمان خروج در کانادا قید شده است.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم

برای کسانی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند، گرفتن ویزای توریستی کمکی به اقامت آن ها نمی کند. این افراد می توانند به عنوان توریست وارد کانادا شوند و برای دیگر راه های اقامت تحقیق کنند و از راه های دیگری اقامت دائم بگیرند. این راه ها شامل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس و سرمایه گذاری، یافتن شغلی در کانادا و کارآفرینی و راه اندازی شرکت می شود.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا اداره ی مهاجرت این کشور دلایل محکمی برای برگشت به کانادا را از افراد می خواهد و این دلایل را با دقت تمام بررسی می کند. برای افرادی که قصد گرفتن اقامت در کانادا را دارند راه های دیگری در نظر گرفته شده که در حیطه ی تحصیلی و کاری قرار دارد. بهتر است پیش از مهاجرت درباره ی تصمیم خود مطمئن شوید و بعد برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای تغییر ویزای توریستی و اقامت دائم باید مدارک جدیدی ارائه داد. این مدارک توسط اداره ی مهاجرت با دقت بررسی می شود.

پناهندگی کانادا با ویزای توریستی

برای گرفتن پناهندگی کانادا فرد باید در خاک این کشور باشد و به دلایلی نتواند به کشور خود بازگردد. استفاده از پناهندگی با ویزای توریستی برای این افراد معمول است. دولت کانادا برای بررسی ادعای پناهندگان و مدارک آن ها سازمانی به نام IRB را تشکیل داده است. مهاجرت از این طریق پیشنهاد نمی شود و ممکن است فرد از برگشت به کشور خودش نیز برای همیشه منع شود.