ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند جز دسته ویزای شینگن است. با این ویزا می توان به دیگر کشورهای عضو شینگن سفر کرد. کشور هلند یکی از سرسبزترین کشورهای قاره اروپا است که به سرزمین لاله ها معروف است. کشاورزی و دامداری در این کشور بسیار قدرتمند است. به علت اینکه افراد این کشور سطح اجتماعی بسیار بالایی دارند، این کشور برای زندگی بسیار مناسب است. کشور هلند از جمله کشورهای قاره اروپا است که به خاطر زیبایی و غنی بودن افراد زیادی از این کشور بازدید می کنند. برای اینکه از نحوه گرفتن این ویزا آشنایی پیدا کنید، تا آخر محتوا همراه باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی هلند

  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزا شینگن توریستی هلند
  • ۲ قطعه عکس متقاضی با فرمت عکس پاسپورت
  • گذرنامه ی معتبر با اعتبار حداق 6 ماه و حداقل 2 صفحه خالی
  • ارائه مدارک مربوط به رزرو هتل، رزرو بلیط رفت پرواز
  • ارائه کپی از بلیط برگشت
  • ارائه نامه ایی جهت هدف و برنامه سفر
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکل مالی باشد.
  • ارائه صورت حساب بانکی آخر
  • داشتن بیمه نامه معتبر با پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو
  • گواهی ازدواج در صورت وجود
  • ارائه مدارک شغلی در صورت شاغل بودن
  • ارائه کپی وایزاهای قبلی در صورت وجود

مراحل و شرایط اخذ

دریافت ویزای شینگین هلند شامل چند مرحله است که باید متقاضیان ویزا این مراحل را طی کنند. در ابتدا بایستی تمامی مدارکی که مورد نیاز هست و در قسمت قبل گفته شد را فراهم کنند و به کنسولگری و سفارت هلند تحویل دهند. بعد از آن باید مرحله انگشت نگاری و پرداخت هزینه های مد نظر را طی کنند. مدت زمان بررسی مدارک حدود 8 هفته می باشد. ویزای توریستی هلند مدت زمان اقامت 90 روزه در هلند را فراهم می کند. لازم به ذکر است وجود داشتن دعوت نامه در مدارک متقاضی شانس اخد ویزای شینگن هلند را افزایش می دهد.

انواع ویزای شینگن توریستی هلند

ویزای توریستی به سه دسته تقسیم می شون

1-ویزای توریستی کوتاه مدت یکبار ورود

2-ویزای توریستی کوتاه مدت دوبار ورود

3-ویزای توریستی بلندمدت

شرایط گرفتن این سه نوع ویزا با یکدیگر متفاوت است. ویزای توریستی هلند، از پر متقاضی ترین و پرطرفدارترین ویزای این کشور در بین متقاضیان می باشد. ویزای توریستی هلند با نیت های متفاوت صادر می گردند. انواع ویزای توریستی هلند را در ادامه شرح داده ایم.

ویزای توریستی شامل چند دسته هستند: ویزای توریستی کوتاه مدت با یک بار ورود، ویزای توریستی کوتاه مدت با دو بار ورود، ویزای توریستی بلند مدت. این نوع ویزاها با یکدیگر تفاوت هایی دارند که با یکدیگ دارند. ویزای شینگن هلند متقاضی بسیار بالایی دارد که شامل چند نوع ویزا هستند.

1- به منظور تفرح و گردشگری

2- دیدار با خانواده، آشنایان، دوستان

3- شرکت کردن در همایش ها و سمینارها

4- تجارت شامل قرارها و جلسات

مدت زمان دریافت ویزا

مدت زمان دریافت ویزای شینگن هلند بسته به حجم کاری سفارت حدود 8 هفته طول می کشد. اگر با درخواست شما موافقت شود، در ویزای خود برچسب ویزا را دریافت می کنید و اگر درخواست شما برای ویزا پذیرش نشود، نامه ایی جهت رد شدن ویزای شینگن دریافت خواهید کرد.

هزینه اخذ ویزای شنیگن توریستی هلند

هزینه اخذ ویزای شینگن توریستی هلند 80 یورو است. برای افراد بین 6 تا 11 سال 40 یورو می باشد. یک سری گروه ها هستند، که هزینه ایی بر ای سفر شامل این افراد نمی شوند، که این افراد عبارتند از: کودکان زیر شش سال، محققانی که برای پژوهش و تحقیق علمی متقاضی سفر هستند.

سوالات متداول

با این ویزا می توان در کشور هلند ادامه تحصلیل داد و یا مشغول به کار شد؟

خیر. این ویزا صرفا جهت گردشگری و یا دیدار با خانواده و آشنا طراحی شده است.

با داشتن این ویزا می توان به دیگر کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله این ویزا همان ویزای شینگن هست که می توان به بقیه کشورهای حوزه شینگن سفر کرد.