مهاجرت کاری به انگلستان

بسیاری از شرکت های بین المللی در انگلیس شعبه دارند و به کار مشغول هستند. افراد زیادی برای سرمایه گذاری در انگلیس و یا اجرای طرح های نو اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. در صورت دارا بودن امتیازهای لازم هر فردی می تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

برای افرادی که بعد از سال 2021 قصد مهاجرت به این کشور را دارند سیستمی مبنی بر امتیاز بندی در نظر گرفته شده است. با این کار افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند چه عضوی از اتحادیه ی اروپا باشند و یا از دیگر کشورها تقاضا داده باشند شانس برابری برای دریافت اقامت دارند.

استخدام نیروی خارجی از طرف شرکت های انگلیسی نیز قوانین خاص خود را دارد. داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای دارای اعتبار برای متقاضیان مهاجرت کاری به انگلیس ضروری است.

امتیاز الزامی بودن ویژگی
20 الزامی هست داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای تایید شده وزارت کشور
20 الزامی هست موقعیت شغلی متناسب با سطح مهارتی A ( دیپلم کالج و بالاتر)
10 الزامی هست دانش زبان انگلیسی کافی
0 الزامی نیست حقوق سالیانه 20.480 – 23.039 پوند و یا معادل 80% پایه حقوق
10 الزامی نیست حقوق سالیانه 23.040- 25.599 پوند و یا معادل 90% پایه حقوق
20 الزامی نیست حقوق سالیانه 25.600 یا بیشتر (معادل پایه حقوق)
20 الزامی نیست موقعیت شغلی در مشاغلی که با کمبور نیروی متخصص روبه‌رو هستند
10 الزامی نیست داشتن مدرک دکتری در حوزه مربوط به موقعیت شغلی
20 الزامی نیست داشتن مدرک دکتری در حوزه‌های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات

ویزاهای مختلفی برای مهاجرت به انگلیس و تحصیل در انگلیس صادر می شود. این ویزاها بسته به شرایطی که دارند طبقه بندی می شوند. انواع ویزاها و شرایط اخذ آن ها با هم تفاوت هایی دارد:

ویزای کاری بلند مدت انگلستان

ویزای کاری عمومی انگلیس

دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای اروپایی راه اخذ این نوع ویزا را هموار می کند. در این موارد کارفرما گواهی اسپانسر شیپ صادر می کند و برای مجوز کاری درخواست می دهد. سه ماه قبل از شروع قرارداد باید برای گرفتن این مجوز اقدام شود. با دریافت این ویزای 5-3 ساله فرد می تواند برای کار و تحصیل همزمان وارد انگلیس شود و در طول این مدت برای گرفتن ویزای دائمی و اقامت تحقیق کنید.

ویزای خدمات درمانی و سلامتی انگلیس

پرستاران، پزشکان و کسانی که خدمات اجتماعی بزرگسالان را انجام می دهند در صورتی که از طرف سازمان ملی بهداشت پیشنهاد کار داشته باشند می توانند برای گرفتن این ویزا اقدام کنند. شرایط اخذ آن مانند دیگر شرایط عمومی دریافت ویزا در انگلیس است.

ویزای مبلغ دینی در انگلیس

سازمان های دینی عده ای از افراد را برای تبلیغ دین و کارهای اجرایی دعوت به کار می کنند. این افراد باید دارای تخصص در زمینه ی دینی باشند این ویزا اعتبار سه ساله دارد و شرایط دیگر آن شبیه به شرایط ویزای عمومی است.

ویزای ورزشی انگلیس

برای ورزشکاران و مربیانی که از طرف هیئت دولتی ورزش در انگلیس دعوت نامه فرستاده شود ویزای 3 ساله صادر می شود و شرایط دیگر اخذ این ویزا با شرایط عمومی فرقی ندارد. جهت اخذ ویزای شینگن اینجا کلیک کنید.

ویزای کاری کوتاه مدت انگلیس

  • ویزای نیروی کار موقت/ داوطلبانه

برای افرادی که علاقمند به انجام کارهای داوطلبانه و بدون حقوق هستند گرفتن این ویزا به سهولت انجام می شود. ولی در این شرایط نیز اسپانسرشیپ ضرورت دارد. 28-12 ماه این ویزا اعتبار دارد و افراد می توانند در این مدت برای تحصیل در انگلیس اقدام کنند، 20 ساعت در هفته کار کنند، اسپانسر پیدا کنند و خانواده را همراه خود به این کشور ببرند.

  • ویزای نیروی کار موقت/ خلاقیت و ورزش

ورزشکاران و هنرمندانی که از کارفرمای انگلیسی پیشنهاد کار دارند می توانند این ویزا را دریافت کنند. دیگر شرایط مربوط به این ویزا مانند شرایط کارهای داوطلبانه است.

  • ویزای نیروی کار موقت/ برنامه تبادلی دولت

افرادی که قصد شرکت در دوره های کوتاه آموزشی، طرح های تحقیقاتی و برنامه هایی که مورد تایید دولت انگلیس است را دارند می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. سازمان های دولتی و یا موسسه های پژوهشی و آموزشی می توانند اسپانسر گرفتن این ویزا باشند. 24-12 ماه برای مدت اعتبار آن در نظر گرفته شده است و شرایط عمومی آن مانند ویزای کار داوطلبانه می باشد.

  • ویزای نیروی کار موقت/ توافقنامه ی بین المللی

مقام هایی که موقعیت دیپلماتیک دارند و یا نمایندگانی که به طور رسمی قصد ورود به انگلیس را دارند از ویزای 2 ساله و یا 60 روزه ی این طرح استفاده می کنند. شرایط کلی این ویزا مانند کارهای موقت داوطلبانه است.

  • ویزای نیروی کار موقت/ نیروی مذهبی

28-24 ماه اقامت در بریتانیا برای کسانی که قصد کار در سازمان های مذهبی را دارند امکان پذیر است. شرایط کلی این ویزا مانند کارهای داوطلبانه است.

  • ویزای نیروی کار موقت/ نیروی کار فصلی

این ویزا برای کارگران فصلی صادر می شود که توانایی کار در مزارع را داشته باشند. این افراد در صورتی که اسپانسر داشته باشند می توانند به مدت 6 ماه در انگلیس کار کنند. حضور این افراد شرایط به خصوصی دارد. آن ها از همراه بردن خانواده، اشتغال به کار دوم، استخدام دائم در مشاغل مختلف و استفاده از منابع دولتی محروم هستند و بعد از اتمام زمان کار و ویزای خود باید به کشورشان برگردند.

ویزای طرح پویایی جوانان در انگلیس

جوانان تبعه ی کشورهای خاصی مانند، ژاپن، استرالیا، موناکو، کانادا، کره جنوبی، هنگ کنگ، نیوزلند، و تایوان که بین 30 -18 سال داشته باشند می توانند بدون همراه بردن خانواده این ویزا را دریافت کنند. 1890 پوند پس انداز بانکی مورد نیاز برای اخذ این ویزا است.

شرایط اخذ ویزای کار انگلیس

برای اغلب ویزاها یک شرایط عمومی تعریف شده ای وجود دارد این شرایط شامل، داشتن گواهی اسپانسر شیپ، عدم شهروندی مناطق اقتصادی اروپا و سوئیس، ارائه ی مدارک درآمد و حقوق(30000 هزار پوند در سال)، برخورداری از دانش زبان به اندازه ی کافی، 90 روز پیش از درخواست ویزا موجودی 945 پوند در حساب بانکی، داشتن پاسپورت معتبر و ارائه ی سابقه ی سفر و عدم سوء پیشینه، می باشد. شرکت اساطیر وزرا خدمات حقوقی مربوط به مهاجرت را در اسرع وقت به انجام می رساند.