مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا یکی از راه های اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا به صورت طولانی مدت و استفاده از سیستم آموزشی برتر در این کشور است. هر استانی ممکن است شرایط خود را برای گرفتن دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف داشته باشد. شرایط عمومی برای تحصیل در این کشور وجود دارد.

شرایط تحصیل در کانادا
بهتر است زیر 45 سال باشد سن
10 هزار دلار در سال تمکن مالی
زیر 5 سال و قابل توجیه گپ تحصیلی*
الزامی نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج
دانشگاه تعیین می کند مدرک زبان

*به فاصله زمانی دو دوره تحصیلی و یا گرفتن آخرین مدرک تا زمان مهاجرت گپ تحصیلی می گویند.

دانشگاه بعد از پذیرش شرایط کلی یک دانشجو نامه ای مبنی بر پذیرش تحصیلی توسط دانشگاه را صادر می کند. گرفتن ویزای کوتاه مدت باعث اقامت تحصیلی در این کشور می شود. هر دانشگاهی سطح نمره ی زبان را تعیین می کند و باید دانشجو مدرک زبان خود را برای دانشگاه ارسال کند.

هزینه ی تحصیل در کانادا

برای سفر به کانادا یک شرایط عمومی از طرف دولت ها در نظر گرفته می شود. باید هزینه های مربوط به گرفتن ویزا و تحصیل در این کشور فراهم شود و دانشجو تمکن مالی برای پرداخت آن ها را داشته باشد. در همه ی استان ها هزینه ای که دانشجو باید بپردازد یکسان است البته کبک قوانین خاص خود را دارد.

هزینه یک سال(به جز شهریه) هزینه یک ماه( به جز شهریه) متقاضی
10 هزار دلار 833 دلار کانادا دانشجو
4 هزار دلار 333 دلار کانادا خانواده درجه یک
3 هزار دلار 225 دلار کانادا خانواده درجه دو
هزینه یک سال( به جز شهریه) هزینه یک ماه( به جز شهریه) متقاضی برای کبک
11 هزار دلار 917 دلار کانادا دانشجو
5 هزار دلار 425 دلار کانادا خانواده درجه یک
5 هزار دلار 427 دلار کانادا خانواده درجه دو

دانشگاه های کانادا

اعتبار علمی در دانشگاه های کانادا بالا است. این کشور 97 دانشگاه دارد که در رشته های تحصیلی مختلف دانشجو می پذیرد. سه دانشگاه این کشور جزء 50 دانشگاه برتر در دنیا هستند. این دانشگاه ها شامل، تورنتو کانادا، مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا هستند.

نام دانشگاه رتیه جهانی در رنکینگ
تورنتو 25
مک گیل 31
بریتیش کلمبیا 45
مونترال 118
آلبرتا 119

کار حین تحصیل در کانادا

در طول مدت سال تحصیلی اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته به دانشجویان داده می شود و برای تعطیلات این مدت به بیش از 20 ساعت در هفته می رسد. دانشجویان می توانند شغل خود را در داخل دانشگاه و بیرون از آن پیدا کنند. دوره کوآپ کانادا فرصتی است برای دانشجویانی که تجربه ی کاری ندارند. این دوره به دلیل دارا بودن فرصت شغلی برای دانشجویان بسیار مناسب است.

همچنین میتوانید در این قسمت شرایط مهاجرت کاری به کانادا را مشاهده کنید.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

دانشجویانی در سراسر دنیا برای تحصیل به کانادا می روند و بیشتر آن ها قصد دارند بعد از تحصیل در این کشور بمانند. دانشجویانی که تحصیل آن ها تمام شده است به مدت 90 روز فرصت دارند برای دریافت ویزای کاری در این کشور اقدام کنند. با داشتن ویزای کار امکان اقامت 3 ساله در آمریکا وجود دارد. تجربه کاری که در این زمان به دست می آورند به دانشجویان برای گرفتن اقامت دائم کمک می کند. دانشجویان می توانند در دوره ی کارورزی نیز شرکت کنند. اقامت گرفتن بعد از گذراندن این دوره امکانپذیر نیست ولی برای برنامه ی اکسیل ورکر کانادا مورد تایید است.