مهاجرت به استرالیا

شرایطی که استرالیا در سال های اخیر برای مهاجران فراهم کرده است باعث شده 120 هزار ایرانی این کشور را برای بالا بردن سطح زندگی خود انتخاب کنند. تحصیل، کار و زندگی از جمله اهدافی است که مردم جهان را برای زندگی به استرالیا می کشاند. پیشرفت، پایین بودن آمار بیکاری، ارتقاء کیفی سطح زندگی و آب و هوای مطلوب فقط چند دلیل عمده برای مهاجرت به استرالیا است.

پیری جمعیت در کشورهای پیشرفته و کاهش زاد و ولد باعث شده است پذیرش مهاجر از کشورهای دیگر یکی از برنامه های دولت ها باشد. یکی از دلایل پیشرفت کشورها جذب نیروهای نخبه و متخصصان از سراسر دنیا است. استرالیا نیز مانند دیگر کشورها شرایط بسیار مطلوبی را برای زندگی نخبه ها فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط کشور استرالیا برای مهاجرت اینجا کلیک کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا

نیاز به نیروی کار در کشورهایی که با کاهش جمعیت رو به رو هستند وجود دارد. بخشی از کمبود نیروی کار در استرالیا را مهاجران در این کشور تامین می کنند. این کشور با ایجاد امنیت شغلی و پرداخت به موقع دستمزد برای کسانی که به دنبال کار هستند مقصد خوبی به حساب می آید. سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی دستمزد میانگین برای هر فرد را 34 دلار اعلام کرده است. نیاز این کشور به مشاغل در حوزه های کاری مختلف باعث شده است، شاخص بین کار و جمعیت در این کشور متعادل باشد و جمعیت بیکاران به پایین ترین آمار نسبت به کل نیروی انسانی حاضر در این کشور برسد.

به همین دلیل افرادی که برای مهاجرت قصد سفر به استرالیا را دارند مهاجرت کاری را روشی مناسب برای زندگی و کار در استرالیا می دانند. ویزاهای مختلفی برای این منظور صادر می شود. ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری موقت، ویزای مهارتی مستقل، ویزای نامزدی مهارتی، ویزای فارغ التحصیلان ماهر، ویزای کار مهارتی مناطق کم جمعیت، ویزای نخبگان، ویزای طرح نامزدی کارفرما، ویزای کار مناطق کم جمعیت با حمایت کارفرما و ویزای موقت فارغ التحصیلان از جمله این ویزا ها به شمار می آید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

یکی از بهترین سیستم های آموزشی متعلق به کشور استرالیا است. از 42 دانشگاه این کشور 7 دانشگاه رنکینگ بالای جهانی دارد. کیفیت بالای تحصیلات آکادمیک در این کشور باعث شده است کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در یک سطح جهانی را دارند وارد این دانشگاه ها بشوند. در سال 2021 آماری مبنی بر حضور 1600 دانشجوی ایرانی در استرالیا وجود دارد. به جز اهداف تحصیلی برای اقدام به اخذ ویزاهای دیگر، تحصیل در استرالیا می تواند یکی از راه های زندگی موقت و آشنایی با فرهنگ استرالیا برای اخذ اقامت طولانی مدت باشد.

برخورداری از وام، تسهیلات دانشجویی و اخذ اقامت موقت پس از تحصیل از دلایل ترغیب افراد به تحصیل در این کشور است. سه ویزای تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا صادر می شود این ویزاها شامل، ویزای دانشجویی و دانش آموزی استرالیا، ویزای گاردین استرالیا و ویزای آموزش شغلی و مهارتی استرالیا، است.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش هایی که افراد ثروتمند برای مهاجرت به دیگر کشورها دارند سرمایه گذاری در کشورهای مقصد است. استرالیا از نظر اقتصادی کشور برتری است، روابط خوبی با همه ی کشورهای جهان دارد و صنایع این کشور بسیار قدرتمند است، همین دلایل باعث ترغیب سرمایه گذاران برای مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای سرمایه گذاری می شود. ثبت شرکت و کارآفرینی در بازار استرالیا راه را برای به گردش در آوردن سرمایه و اخذ ویزای دائم اقامت در استرالیا، هموار می کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

هر فردی که تابعیت دائمی یک کشور را داشته باشد می تواند همسر و یا پارتنر خود را به آن کشور ببرد و از این طریق برای او نیز اقامت بگیرد. این قانون به دلیل افزایش ازدواج های سوری در سال های گذشته با سختگیری های زیادی از طرف کشورهای مهاجر پذیر رو به رو شده است. 77 هزار ویزای خانوادگی در سال 2021-2020 صادر خواهد شد تا این رقم را به دو برابر افزایش دهد. کسانی که اقامت دائم دارند به عنوان حامی و یا اسپانسر مسئولیت هزینه های خانواده و یا پارتنر خود را به عهده می گیرند. 23 ویزای صادر شده در این بخش شامل، ویزای 103 استرالیا، ویزای 115، ویزای 143 و ویزای 173 استرالیا و از جمله ی ویزاهای خانواده است. برای ویزای ازدواج انواع ویزاهای پارتنر موقت، پارتنر دائم و ویزای ازدواج استرالیا صادر می شود.

شرایط پناهندگی در استرالیا

یکی از سخت ترین راه های مهاجرت به هر کشوری، پناهندگی است. 28 هزار نفر برای پناهندگی در این کشور در سال 2019 اقدام کردند. تنها 22 درصد از این درخواست ها پذیرفته می شود و در صورت ورود غیر قانونی عواقب خطرناکی متوجه مهاجران خواهد شد. 8 نوع ویزای پناهندگی و بشر دوستان برای افراد صادر می شود. ویزاهای پناهندگی شامل، ویزای پناهندگی استرالیا، ویزای 202 استرالیا، ویزای 785 استرالیا، ویزای 790 و ویزای 866 ، می شود.

ویزای توریستی استرالیا

ویزاهای توریستی برای اقامت کوتاه مدت و گشت و گذار در هر کشوری صادر می شود. استرالیا یکی از کشورهای توریستی دنیا است و سالانه درآمد زیادی از این طریق کسب می کند. حدود 9 میلیون گردشگر در سال 2019 به قصد گردش وارد استرالیا شده اند. 6 ویزای کوتاه مدت برای گردش، ملاقات دوستان و خانواده صادر می شود.

ویزای تلنت استرالیا

ویزای استعدادهای درخشان مربوط به جذب نخبگان است و دستاوردهای هنری، علمی، دانشگاهی و ورزشی باعث می شود افراد بتوانند ویزای اقامت استرالیا را دریافت کنند.

شرایط مهاجرت به استرالیا

شرایط عمومی و شخصی برای بررسی پرونده ی مهاجرتی وجود دارد که برای هر فردی داشتن آن ها ضروری است. مهم ترین شرایط عمومی شامل، انجام تست مدیکال و وضعیت سلامتی، عدم سوء پیشینه، مدرک زبان، پرداخت هزینه های صدور ویزا و مدارک مورد نیاز است.

هزینه مهاجرت به استرالیا

هزینه های کلی برای صدور پرونده ی مهاجرتی وجود دارد که باید در زمان روند مهاجرت و بررسی پرونده پرداخت شود. برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند مهم ترین گام تامین هزینه های اقامت در این کشور است. زیرا تا زمانی که بتوان کاری در این کشور پیدا کرد باید فرد بتواند هزینه های اولیه ی زندگی را تقبل کند.