تحصیل در انگلستان

کیفیت بالای آموزشی در کشور انگلیس علاوه بر بالا بردن سطح علمی و اعتبار آموزشی این کشور در جذب دانشجویان نخبه از سراسر دنیا نیز تاثیر دارد. اعتبار مدرکی که دانشجویان در این کشور می گیرند به دلیل بالا بودن سطح کیفیت آموزشی باعث شده است مهاجران تحصیلی زیادی انگلیس را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کنند. بیش از 500 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور تحصیل می کنند.

زمان تحصیل در انگلیس نسبت به دیگر کشورها کوتاه تر است و همین موضوع باعث صرفه جویی در هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور شده است. از دیگر مزایای تحصیل ایرانیان و مهاجرت به انگلیس فاصله ی نسبتا کوتاه این کشور با ایران و کم شدن هزینه های رفت و آمد، می شود.

مقاطع تحصیلی در انگلستان

برای گذراندن دوره ی کارشناسی در کشور انگلیس نیاز به گذراندن 3 سال زمان و در برخی از مقاطع 4 سال زمان لازم است. دوره ی ارشد نیز 2-1 سال زمان نیاز دارد تا تحصیلات به پایان برسد. با داشتن مدرک از دانشگاه های انگلیس در هر کشوری به راحتی می توان کار پیدا کرد زیرا این مدرک آینده ی درخشانی به همراه دارد. برای سیستم آموزشی در انگلیس پنج مقطع تحصیلی تعریف شده است. گذراندن پیش دبستانی بین سنین 5-3 سال، دبستان 11-5 سال، برای دبیرستان 16-11 سال و برای آموزش پیشرفته 18-16 سال در نظر گرفته شده است. آموزش پیشرفته و تحصیلات تکمیلی مربوط به سنین بالای 18 سال است.

مقاطع تحصیلی در انگلستان
طول دوره: یکسال سال اول دانشجویان بین المللی
طول دوره: دو سال دوره ی کارشناسی یا لیسانس
طول دوره: شش ماه دوره پیش از کارشناسی
طول دوره: یک الی دو سال دوره کارشناسی ارشد
طول دوره: یک الی شش ماه دوره پیش از دکترا
طول دوره: سه الی چهار سال دوره دکترا

سال اول برای دانشجویان بین المللی

مهاجران در زمان ورود به دانشگاه نیاز به آموزش هایی دارند تا بتوانند در زمان تحصیل دوره های آموزشی را به سهولت طی کنند. آنالیزی روی دروس این دانشجویان صورت می گیرد و درس هایی که به مرور بیشتری نیاز داشته باشد جزء دروس پیش نیاز آن ها به حساب می آید. در صورتی که دانشجو شرایط لازم برای ورود به یک رشته را نداشته باشد این دوره ها برای آمادگی او در نظر گرفته می شود. دوره های آمادگی برای ورود به رشته مورد نظر دانشجو 12 ماهه است و جزء سال اول تحصیل او به حساب می آید.

دوره کارشناسی در انگلستان

دوره ی گذراندن کارشناسی در انگلیس به مدت 3 سال است. برای این دوره نیاز به کسب نمره 6 در امتحانات آیلتس است. گذراندن دروس پایه و اختصاصی در هر رشته برای این دوره ضروری است. چهار رشته ی هنر، علوم، آموزش و مهندسی برای گذراندن دوره ی لیسانس وجود دارد. دانشجویان طبق علاقه و شغلی که در آینده انتخاب می کنند هر کدام یکی از زیر شاخه های این رشته را برای تحصیل برمی گزینند.

دوره ای برای دانشجویانی که در مقطع پیش از کارشناسی ارشد تحصیل می کنند در نظر گرفته شده است. در این دوره دانشجویان مهارت هایی را که برای تحصیل در ارشد نیاز دارند می آموزند. روش های مطالعاتی مانند تحقیق و جستجوی مقاله، شیوه ی ارائه ی کنفرانس و دیگر روش های مورد نیاز در ارشد در دوره ی Pre-master آموزش داده می شود. بسته به نیاز و سطح علمی دانشجو این دوره در مدت6-3 ماه طول می کشد و دانشجویان می توانند برای انتخاب رشته مورد نظر خود از خدمات مشاوره ای نیز بهره ببرند.

دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان

داشتن مدرک کارشناسی و کسب نمره 6.5 در امتحان زبان آیلتس برای ورود به دوره ی ارشد ضرری است. رشته های تحصیلی زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. شاخه های اصلی این رشته ها شامل، کارشناسی ارشد هنر، علوم، مهندسی، هنرهای زیبا، حقوق، معماری و دیگر رشته ها می شود.

طول دوره دکترا در انگلستان

برای شرکت در دوره ی دکترا دانشجویان باید از استاد راهنما تاییدیه داشته باشند. اقدام برای گرفتن اجازه ی ورود به دانشگاه های دیگر را اصطلاحا اپلای می گویند. دانشجویان دانشگاه های برتر در هر کشوری با داشتن یک تز پیشنهادی دکتری که جذابیت و پشتوانه ی علمی قوی داشته باشد، می توانند رزومه و طرح پروپوزال پیشنهادی خود را برای یک استاد راهنما در دانشگاه های انگلیس ارسال کنند و در صورت تایید گرفتن از استاد راهنما بعد از مهاجرت برای شرکت در دوره های پیش از ورود به دکتری اقدام کنند. این دوره شامل زبان انگلیسی و فراگیری تکنیک های مورد نیاز در دروه ی دکتری مانند روش های جستجو، مقاله نویسی و مهارت های مربوط به تحصیل در مقطع دکتری است.

دانشگاه رتبه جهانی رتبه در انگلستان
University of Oxford 5 1
University of Cambridge 7 2
Imperial College London 8 3
UCL (University College London) 10 4
University of Edinburgh 20 5
The University of Manchester 27 6
King’s College London (KCL) 31 7
London School of Economics and Political Science (LSE) 49 8
University of Bristol 58 9
The University of Warwick 62 10

هزینه ی تحصیل در انگلستان

هزینه ی تحصیل در کشورهای پیشرفته که متقاضیان زیادی برای اقامت در آن ها وجود دارد نسبت به دیگر کشورها بالاتر است. انگلیس هر چند شرایط رفاهی ایده آلی دارد ولی پیشرفت در آن هزینه های مخصوص به خود را نیز دارد. محل اقامت و رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید اهمیت زیادی در تعیین هزینه ها خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتری درباره ی انواع ویزاهای مربوط به مهاجرت و انجام خدمات حقوقی آن با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.

شهریه در سال( پوند) مقطع دبیرستان
۱۷۰۰۰ – ۳۵۰۰۰ دبیرستان
۲۱۰۰۰ دوره

A-level

۲۱۰۰۰ دوره

Foundation

۱۰۰۰۰ – ۳۸۰۰۰ کارشناسی
۱۴۰۰۰ – ۲۲۰۰۰ کارشناسی ارشد
۳۶۰۰۰ – ۴۸۰۰۰ دکتری

گروه مهاجرتی اساطیر بیشترین پرونده های موفق در زمینه ی مهاجرتی را دارد و با به کارگیری کادری مجرب و متخصص در این زمینه اقدام به راه اندازی وب سایت معتبر و در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید درباره ی مهاجرت به متقاضیان را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با اساطیر تماس بگیرید.