ثبت شرکت در استرالیا

برای راه اندازی بیزینس در استرالیا یکی از اولین اقدام ها ثبت شرکت در این کشور است. به دلیل حساسیت ها و قوانین در این کشور برای ثبت شرکت این کار در نگاه اول پیچیده و سخت به نظر می رسد. به دلیل قانون های محکمی که در این کشور وجود دارد بهتر است با شرایط ثبت شرکت به طور کامل آشنا باشید. این اطلاعات را میتوانید از وکیل مهاجرت به استرالیا در تهران دریافت کنید. بعد از ثبت شرکت می توان ویزای اقامت استرالیا را دریافت کرد و وارد این کشور شد.

برای صاحبان شرکت ها در ایران بهتر است برای ثبت نمایندگی شرکت خود در استرالیا اقدام کنند. داشتن نماینده ی قانونی در استرالیا ضروری است و باید یک حسابدار و یا شخصی که مقیم استرالیا است را برای این کار معرفی کنید. مدیرانی که صاحب شرکت نیستند نیز می توانند یک شرکت به نام خود در استرالیا به ثبت برسانند.

 بعد از ثبت شرکت و نام فرد به عنوان سهام دار شعبه اصلی در ایران با ویزای کاری اسپانسر می شود تا بتوان از طریق ویزای کار به استرالیا مهاجرت کرد و شعبه جدید را در این کشور راه اندازی کرد.

برای اقدام از این طریق نیاز به طرح بیزینسی است که دولت استرالیا آن را تایید کند. فعال کردن شعبه ی جدید در استرالیا برای ویزای اقامت لازم است. شرکت ایرانی باید نسبت به حقوق فرد در استرالیا متعهد شود و ماهانه حقوق را به حساب او واریز کند. در این مدت کار برای کارفرمای دیگر امکان پذیر نیست و در صورتی که سرمایه ی کافی دارید باید از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا اقدام کنید.

نحوه ثبت شرکت در استرالیا

داشتن یک شعبه ی خارجی برای شرکت های ایرانی اعتبار زیادی به همراه دارد و به کسب و کار آن ها اعتبار می دهد. برای ثبت شرکت در استرالیا باید نسبت به شرایط قانونی آن اطلاع کافی را به دست بیاورید. این اقامت زیر مجموعه ی دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری است که شرایط خاص خود را دارد. برای انجام کارهای ثبت باید با قوانین دولت استرالیا به طور کامل آشنایی داشت و تابع آن بود. توانایی مالی برای انجام تعهداتی که به این دولت می دهید ضروری است و در صورتی که نتوانید به آن ها عمل کنید ویزا از اعتبار ساقط شده و به کشور خود بازگردانده می شوید.

انواع ثبت شرکت در استرالیا

قوانین محکمی که استرالیا دارد شرایط ثبت شرکت در این کشور را پیچیده می کند. 4 نوع ساختار تعریف شده برای بیزینس در استرالیا وجود دارد که بر اساس نوع کسب و کار باید آن را انتخاب کرد. برای ثبت شرکت باید نوع درست تری از آن را در نظر گرفت زیرا تعهدات قانونی و هزینه های مربوط به مالیات در این انتخاب موثر خواهد بود. شرکت مورد نظر باید در اداره ی ثبت شرکت ها، اوراق بهادار و سرمایه گذاری به ثبت رسیده باشد.

شرکت با مسئولیت محدود برای 99 درصد از شرکت ها به ثبت می رسد. از مزایای این ثبت شرکت این است که می توان برای آن نماینده قانونی بگیرید. در صورت به درآمد رسیدن بیزینس می توان قسمتی از آن را به شخص دیگری واگذار کرد و شریک قانونی گرفت. مسئولیت افراد در این شرکت به صورت تعریف شده ای محدود است. در این کار مالیات ثابتی وجود دارد و افزایش پلکانی برای آن به وجود نمی آید. 5/27 درصد مقدار ثابت این مالیات است. استخدام حسابداری که به صورت پاره وقت اداره ی امور را به عهده بگیرد و بر کارهای شرکت نظارت داشته باشد برای ادامه ی کار آن لازم است.

Soletrader ساده ترین ساختار بیزینسی در استرالیا و نوعی بیزینس شخصی به حساب می آید. این روش به دلیل سادگی و کم هزینه بودن نسبت به ثبت شرکت مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. با این کار می توان یک کد ABN دریافت کرد و به نام خودتان و یا بیزینس ثبت نام انجام دهید. با ثبت این کد مالیات به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند و با افزایش درآمد مالیات نیز افزایش می یابد.

Partnership روشی است که در آن تعدد شراکا وجود دارد. این تعداد تا 20 نفر افزایش پیدا می کنند ولی هر شخصی باید کد ABN خود را داشته باشد و مسئولیت های قانونی و مالی را به عهده بگیرد.

Trust-4 برای شرکتی تعریف شده است که نگهدارنده ی اموال دیگران است و افراد می توانند اموال خود را به این شرکت بسپارند.

برای ارتبا با وکیل مهاجرتی در تهران اینجا کلیک کنید.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

برای ثبت شرکت در استرالیا باید از تمامی قوانین مربوط به آن آگاهی کامل داشته باشید. ثبت شرکت را می توان به صورت آنلاین انجام داد و با پرداخت هزینه ی 520 دلار استرالیا آن را با پر کردن فرم های موجود به ثبت رساند. نام شرکت در زمان ثبت باید انتخاب شده باشد و زمینه ی فعالیت های آن نیز مشخص باشد. نام شرکت نباید قبلا ثبت شده باشد و برای اطمینان از حفظ برند خود باید برند را به طور جداگانه ای به ثبت برسانید. باید قوانین شرکت را انتخاب کنید و همه ی مواردی که مربوط به شرکت می شود به طور شفاف قید شود. تعداد افرادی که شرکت زیر نظر آن ها اداره می شود باید مشخص باشند و حداقل یک مدیر معمولی در این کشور داشته باشید، این مدیر باید بالای 18 سال سن داشته باشد و داشتن رضایت کتبی از مدیر و رضایت سهامداران از شروط آن است. انتخاب یک حسابدار به عنوان نماینده ی قانونی نیز امکان پذیر است.

انتخاب سهامداران در اولین مرحله است و تعداد سهام برای هر نفر باید مشخص شود. باید ایالت و یا قلمرویی که قرار است شرکت در آن ثبت شود مشخص باشد و شرکت را در همان ایالت به ثبت برسانید.

ایالت های استرالیا برای ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایالت های پر جمعیت بازدهی بیشتری دارد. سیدنی نوعی مرکز تجاری مهم برای این کشور به حساب می آید. سیدنی جزء ده شهر برتر جهان به حساب می آید. تولید ناخالص ملی و سرانه در این شهر بسیار بالا است. بخش های فناوری، گردشگری و خدمات مالی استرالیا مانند صنایع در این کشور بسیار پر رونق است. شهرهایی مانند ملبورن و بریزبین نیز از شهرت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار هستند. برای ثبت شرکت بیشتر افراد این شهرها را در اولویت قرار می دهند.