ویزای توریستی آمریکا

آمریکای یکی از کشورهای محبوب برای گردشگران است. برای کسانی که قصد گردش در آمریکا را دارند ولی گرین کارت این کشور را ندارند، بهترین کار اخذ ویزای آمریکا است. ویزایی که برای گردشگران صادر می شود به ویزای ویزیتوری معروف است. این ویزا شامل دو نوع ویزای B1 و B2 است. هزینه ی درخواست ویزای توریستی 160 دلار آمریکا است. این نوع ویزا برای کسانی صادر می شود که به شکل موقت برای تجارت (B1) و برای تفریح یا درمان (B2)، به آمریکا مهاجرت می کنند. ویزای B1 را برای انجام فعالیت های تجاری و شرکت در کنفرانس هایی با موضوعات علمی، شغلی و تجاری و معاملات املاک و بستن قرارداد صادر می شود و ویزای B2 اغلب برای مسافرت های غیر تفریحی، گردشگری، دیدار با دوستان و اقوام، معالجه، فعالیت های بشر دوستانه، اجتماعی و یا خدماتی صادر خواهد شد. در زمان همه گیری کرونا صدور این ویزاها به طور موقت متوقف شده بود ولی در سال های اخیر و با واکسیناسیون سراسری صدور این ویزاها می تواند دوباره از سر گرفته شود.

برای اتباع کشورهایی که برای ورود به آمریکا نیازی به گرفتن روادید ندارند رفت و آمدها مثل سابق ادامه خواهد داشت. با اخذ این ویزا می توانید چند بار به آمریکا بروید و نیازی به بارها درخواست این ویزا نیست و ممکن است تا 10 سال بعد از چندین ورود به ایالت متحده، اعتبار داشته باشد.

شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

ایرانیان به دلیل بسته شدن سفارت آمریکا در تهران می توانند به کشورهایی که سفارت این کشور در آن ها قرار دارد سفر کنند. سفارت های آمریکا در ابوظبی، ایروان و آنکارا به دلیل نزدیک بودن به ایران برای انجام مصاحبه مناسب هستند.

برای دریافت انواع ویزاهای، اخذ ویزای eb2 آمریکا ، اخذ ویزای eb3 آمریکا  و دیگر ویزاها با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.

به دلایل مختلفی افسران کنسولگری آمریکا نسبت به نیت افرادی که با ویزای B1 و B2 به آمریکا مهاجرت می کنند دچار تردید هستند و باید از بازگشت متقاضی به کشورش بعد از تمام شدن زمان ویزا اطمینان حاصل کنند. این افراد با این پیش فرض که فرد با دریافت ویزای توریستی قصد مهاجرت و پناهندگی در این کشور را دارد با متقاضیان مصاحبه می کنند. به همین دلیل متقاضیان باید، ثابت کنند هدفشان از سفر به ایالات متحده تجارت، تفریح و یا درمان پزشکی است و قصد دارند برای یک زمان مشخص و محدودی در آمریکا بمانند. اثبات تمکن مالی فرد برای پرداخت هزینه های سفر و مدارکی که نشان دهد متقاضی قصد بازگشت به کشورش را دارد نیز از دیگر شرایط دریافت این ویزا است.

مدت زمان ویزای توریستی آمریکا

برای مدت زمانی که فرد می تواند در آمریکا بماند زمان مشخصی تعیین نشده است. این زمان را در هنگام ورود افسر گمرک و حفاظت مرزی تعیین می کنند. مدت زمان ویزا، تعیین کننده مدتی که فرد می توان در آمریکا بماند، نیست. ویزای توریستی و یا غیر مهاجرتی آمریکا برای ورود به فرودگاه و یا بنادر به افراد اجازه ی سفر می دهد. تا آخرین روزی که ویزا اعتبار دارد فرد می تواند در آمریکا بماند و بیشتر از آن اقامت در آمریکا مجاز نیست. این مدت در حداکثر زمان به صورت یه دوره ی 6 ماهه است.

اسناد و مدارک برای اخذ ویزای توریستی آمریکا

برای درخواست ویزا لازم است از قبل مدارک مورد نیاز را آماده کنید این مدارک شامل:

پاسپورت

  • تاییدیه ی فرم DS160
  • ترجمه شناسنامه
  • یک قطعه عکس
  • پرینت حساب و موجودی بانک
  • اسناد مالکیت منزل یا زمین
  • نامه اشتغال فرد
  • نامه اشتغال به تحصیل
  • فرم Ds-5535
  • پاسپورت قدیمی و مدارک سفرهای قدیمی

برای اخذ ویزا باید مراحلی را پشت سر گذاشت و فرم های لازم را تکمیل کرد. این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

 تکمیل فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی، گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماهه، یک قطعه کس 5 در 5 که شش ماه گذشته گرفته شده است، پرداخت هزینه ی درخواست ویزا که این مبلغ 160 دلار و غیر قابل استرداد می باشد، گرفتن نوبت مصاحبه از سفارت آمریکا، ثابت کردن درآمد فعلی، پرداخت مالیات و مالکیت املاک و  مشاغل و دارایی ها، توضیحات درباره ی برنامه سفر، نامه ای از کارفرما که مشخص کند هدف تجاری شما از سفر به ایالات متحده چیست و مدت زمان تعطیلی مجاز، موقعیت شغلی، حقوق و مدت اشتغال را نیز مشخص کند، سوابق کیفری، مدارک تحصیلی و مدارک حمایت مالی برای دانش آموزان، فیش حقوقی و سوابق مدیریتی مدیران، فتوکپی از مدارک اقوامی که در آمریکا دارید، مدارک سفر قبلی خود به ایالات متحده در صورتی که قبلا به این کشور سفر کرده اید.

در صورتی که برای درمان پزشکی به آمریکا می روید باید مدارکی مبنی بر تشخیص یک پزشک معتبر درباره ی نوع بیماری، نامه ای از مرکز درمانی ایالات متحده که تمایل به درمان فرد متقاضی را نشان می دهد و مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی وضعیت مالی خوبی دارد را، ارائه دهید.

هزینه ویزای توریستی آمریکا

هزینه ی رایج برای درخواست ویزای توریستی آمریکا 160 دلار است. این ویزا شامل توریستی، تجاری، دانشجویی و مبادله می شود. بیشتر ویزاها مبنی بر دادخواست، مانند ویزاهای مذهبی و کاری 190 دلار آمریکا می باشد.

دسته بندی قیمت به دلار نوع ویزای آمریکایی
بدون درخواست 160 ویزای توریستی

B1 و B2

مراحل درخواست ویزای توریستی

  • تکمیل فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی DS-160
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • تعیین وقت سفارت از طریق وب سایت
  • همراه داشتن یک نسخه از نامه ی ملاقات، صفحه تایید DS-160، عکس گرفته شده در 6 ماه گذشته، گذرنامه فعلی و قدیمی و اسناد و مدارکی که قبلا ذکر شده برای زمان مصاحبه ضروری است.