ویزای کارآفرینی کانادا

برای کسانی که ایده ی خلاقانه ای برای کسب و کار دارند ولی سرمایه ی آن ها برای راه اندازی آن کافی نیست گرفتن ویزای کارآفرینی مناسب است. دولت کانادا راه های مختلفی را برای رشد اقتصادی در کشور خود در نظر گرفته است و گرفتن این ویزا یکی از روش های رشد اقتصادی است.

انواع روش های مهاجرتی برای زندگی در کانادا وجود دارد برای کسب اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا مانند، مهاجرت از طریق خرید بیزینس، مهاجرت تحصیل در کانادا و دیگر روش های مهاجرتی با اساطیر ویزا تماس بگیرید.

مهاجرت از طریق کارآفرینی کانادا

این نوع مهاجرت برای کسانی مناسب است که انگیزه و تخصص کافی برای راه اندازی یک کسب و کار و به کارگیری نیروی کاری در این کشور را داشته باشند. مهارت، انگیزه و سرمایه برای مهاجرت به کانادا نیاز است.

دولت این کشور با شناسایی نیازهای اقتصادی در استان های مختلف کسانی را با ایده ها و طرح های اقتصادی می پذیرد که بتوانند نیازهای کانادا را برطرف کنند. برای ویزای کارآفرینی سرمایه های متفاوتی نیاز است. انتاریو با مرکزیت تورنتو بیشترین طرفدار برای راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی را دارد.

ویزای کار کارآفرینی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی مزایای زیادی دارد. دولت کانادا برای شکوفایی اقتصادی در این کشور، زیر ساخت های مناسبی تدارک دیده است. افرادی که با سرمایه و طرح اقتصادی وارد این کشور می شوند با حمایت های دولتی می توانند به رشد کسب و کار خود بپردازند. این دولت با در اختیار گذاشتن ابزارها و امکانات لازم مسیر رشد را برای صاحبان مشاغل تسهیل کرده است. ارتباط تجاری مسالمت آمیز کانادا با کشورهای پیشرفته راه را برای ارتباط افراد با بازارهای جهانی هموار کرده است. سرمایه گذاری، صادرات مستقیم و تولید تحت لیسانس این کشور را برای صعود به بالای جداول توسعه اقتصادی آماده کرده است. سرمایه گذاری در کانادا نسبت به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده به صرفه تر است. با دریافت اقامت کانادا می توان خانواده را نیز به این کشور برد.

شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به جمع آوری مدارک و سرمایه ی اولیه است. میزان این سرمایه بستگی به نوع مهاجرت دارد. داشتن 3 سال سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته، توانایی انجام کسب و کاری که مورد نیاز این کشور است، ایجاد موقعیت شغلی برای یک تبعه کانادا، عدم سوء پیشینه، مدارک زبان و تحصیلی، تمکن مالی، مدارک شخصی، سند ازدواج و معاینات پزشکی از جمله ی این مدارک است.

روش کارآفرینی کانادا

بعد از فرستادن مدارک برای سفارت 18-12 ماه برای اخذ اقامت زمان نیاز است. هر استانی هدفی خاص برای کسب و کار و طرح های اقتصادی دارد. برای راه اندازی ایده ی اقتصادی در مراحل اولیه بهتر است استان مورد نظر خود را انتخاب کرده و درباره ی شرایط مهاجرتی آن تحقیق کنید. داشتن رزومه ی قوی باعث امتیازات بیشتری می شود و روند مهاجرت را تسهیل می کند. تکمیل کردن فرم ها و ارسال درخواست نیز از جمله مراحلی است که باید طی شود. ارسال مدارک در انواع مختلف مهاجرت مانند ویزای توریستی کانادا نیز مشترک است.

شاخص اقتصادی تاثیرگذار بر کارآفرینی کانادا

یکی از دلایل رشد اقتصادی کانادا ایجاد کسب و کار و جذب صاحبان شرکت ها و مشاغل خلاقانه است. شاخص های موثر بر اقتصاد کانادا مولفه هایی مانند، نرخ بیکاری، مالیات، بهره و تولید ناخالص داخلی است. سرمایه گذاری در این کشور به دلیل نرخ بهره پایین است و همه ی افراد باید سرمایه ی خود را به کار بیندازند.

شاخص اقتصادی مقدار در سال 2021
نرخ تورم 1 درصد
نرخ بیکاری 82 درصد
تولید ناخالص داخلی 1680 میلیارد کانادا
نرخ مالیات بر درآمد 33 درصد
نرخ بهره 23/0 درصد

برنامه های کارآفرینی کانادا

استان های مختلف برنامه های متفاوتی برای کارآفرینی دارند. قوانین این استان ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. در ادامه ی مقاله با برنامه های کارآفرینی استان های مختلف آشنا می شوید:

ویزای کارآفرینی کبک

حداقل دارایی برای اخذ این ویزا در کبک 900 هزار دلار است. طرحی خلاق و 200 هزار دلار ضمانت تضمین پروژه به دولت کانادا داده می شود که در صورت اطمینان از موفق بودن آن، مبلغ برگردانده خواهد شد. 2 سال مدیریت سودآور در 5 سال گذشته جزئی از امتیازات به حساب می آید. سهام مالکیت 51-25 درصد در صورت ایجاد کسب و کار و آماده بودن مدارکی مانند زبان، سن، مدرک تحصیلی و اقامت خانواده نیز از دیگر شرایط است.

برای مهاجرت از طریق این روش ها میتوانید با وکیل مهاجرت به کانادا در تهران مشورت کنید.

برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

600 هزار دلار دارایی اولیه برای متقاضی، سوابق مختلف در مدت زمان های مدیریت مانند، 3 سال مدیریت در یک کسب و کار، 4 سال مدیریت و یا 1 سال مالکیت و 2 سال مالکیت در 10 سال اخیر برای کسب امتیاز لازم است. دیپلم یا مالکیت 100 در صد یک کسب و کار در 5 سال اخیر به مدت 3 سال، ارائه یک طرح توجیهی برای نشان دادن هدف و ماهیت کار و مدارکی که نشان دهد یک شهروند کانادایی به کار گرفته شده است از دگر شروط اخذ این ویزا است.

کارآفرینی مانیتوبا

در این استان شروطی برای اخذ ویزا وجود دارد. این شروط شامل، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه، مدیریت 3 ساله در 5 سال اخیر، حداقل 500 هزار دلار دارایی اولیه، بازدید از مانیتوبا در 5 سال اخیر و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، می شود.

برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک

شرط سنی 25-22 سال، حداقل مدرک کاردانی، 600-300 هزار دلار به صورت نقدی، سابقه مدیریت 3 ساله در 5 سال گذشته، طرح توجیهی اقتصادی که دولت کانادا را درباره سودآوری این کسب و کار مطمئن کند. داشتن مدرک زبان با حداقل نمره شروط این استان برای اخذ ویزای کارآفرینی است.

برنامه کارآفرینی انتاریو

2 سال مدیریت با سود دهی بالا، 800 هزار دلار دارایی حداقلی، حداقل مدرک مورد نیاز دیپلم، طرح توجیهی برای نشان دادن سودآوری کسب و کار، شراکت حداقلی یک سوم برای مشارکت در کسب و کار، ایجاد شغل برای یکی از ساکنان کانادایی انتاریو و حداقل اقامت به مدت 9 ماه در انتاریو برای اخذ ویزا در این استان ضروری است.