جاب آفر کانادا

یکی از روش های ساده برای مهاجرت به کانادا داشتن جاب آفر و پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی است. پیشنهاد کاری معتبر برای گرفتن امتیاز در زمان اخذ اقامت دائم بسیار موثر خواهد بود. هر کدام از مناطق کانادا ممکن است به یک مهارت و یا تخصص خاص نیاز داشته باشند به همین دلیل با فرستادن پیشنهاد شغلی از فرد متخصص کمک می گیرند.

نیازهای هر ایالت به صورت فدرال طبقه بندی می شود. در این روش فرد می تواند از طریق، برنامه اسکیل ترید، برنامه اسکیل ورکر و یا تجربه انجام کار در کانادا در برنامه های مربوط به استان های کانادا نام خود را به همراه بانک رزومه وارد بانک استخدامی کند. به کمک جاب آفر شانس زیادی برای قبولی در برنامه اکسپرس اینتری کانادا وجود دارد.

شرایط ویزای جاب افر کانادا

یافتن یک کارفرمای کانادایی که برای افراد در سراسر دنیا پیشنهاد شغلی داشته باشد در مرحله ی اول سخت به نظر می رسد. برای پیدا کردن شغل در کانادا و بستن قراداد بهترین کار ثبت نام در سایت های کاریابی کانادا و یا شبکه های اجتماعی مانند لینکدین است. با این کار ممکن است کارفرمایی که به دنبال تخصص مورد نظر می گردد برای فرد پیشنهاد شغلی بفرستد. ویزای خوداشتغالی کانادا را نیز میتوانید از طریق وکیل های مهاجرتی دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا با جاب آفر

برای گرفتن ویزای اقامت در کانادا از طریق جاب آفر شرایطی لازم است که فرد باید واجد آن باشد. پیشنهاد کاری تمام وقت از کارفرمایی کانادایی، داشتن مدارک زبان فرانسه و یا انگلیسی، تمکن مالی برای تامین هزینه های رفتن و اقامت در کانادا، داشتن صلاحیت برای انجام شغل مورد نظر، داشتن سابقه کاری در این شغل، داشتن تحصیلات مرتبط با شغل، پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کانادایی که مورد تایید این دولت باشد، داشتن مجوز LMIA و یا معافیت از داشتن آن و داشتن شرایط اولیه برای مهاجرت از جمله شرایط اخذ اقامت است.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

در کانادا برای تعدادی از مشاغل که متخصصان به اندازه ی کافی در این کشور فعالیت نمی کنند نیاز به جذب این افراد از کشورهای دیگر هست. مشاغلی در کانادا هستند که تحصیلات و مهارت در آن ها بسیار مهم است.

حرفه های شغلی پر رونق در بازار کانادا
مشاغل مهندسی فناوری اطلاعات
مشاغل فنی و تدارکاتی مشاغل پزشکی و سلامت
مشاغل اداری مشاغل مالی و حسابداری
حقوق و وکالت مشاغل فروش و بازاریابی
مشاغل ارتباط با مشتری مشاغل تولیدی

شرایط LMIA ویزای جاب آفر کانادا

بعد از دریافت جاب آفر، رد و یا قبول فرد از طرف دولت کانادا بسته به گزارش LMIA دارد. سازمان کار کانادا نامه ای به کارفرما می دهد و برای پذیرش نیروی کار نظر نهایی خود را اعلام می کند. برای بعضی از مشاغل این تاییدیه مورد نیاز است. شغل هایی که از این تاییدیه معاف هستند، شغل هایی هستند که در توافق نامه های بین المللی و غیر تجاری باشند، مشاغلی که تحت توافق نامه های استانی باشند، مشاغل تاثیرگذار بر منافع ملی کانادا و مشاغلی که کارفرما بتواند ثابت کند فرد مزیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای کانادا دارد.

رد پذیرش ویزای جاب آفر

برای تعدادی از افراد پذیرش برای اقامت در کانادا از طریق ویزای جاب آفر امکان پذیر نیست. جستجوی کار برای مقامات عالی و یا سفارت ها از طریق کارجویان در کانادا امکانپذیر نیست. کارفرمای غیر مجازی که به دنبال کار برای خارجیان است و کارفرمایی که سابقه ی کار ندارد و به تازگی کار خود را شروع کرده باشد، نمی تواند جاب آفر صادر کند.

لیست مشاغل جاب آفر کانادا

دولت کانادا هر چند وقت یکبار لیستی را که حاوی مشاغل پر طرفدار است برای کارجویان منتشر می کند و متقاضیان می توانند بر اساس آن به دنبال کار مناسب و فراهم کردن شرایط اقامت خود باشند.

لیست مشاغل جاب آفر کانادا
دندانپزشک پزشک
مهندس کامپیوتر پرستار
مهندس رباتیک برنامه نویس
متخصص امنیت سایبری متخصص هوش مصنوعی
مدیر رستوران دولوپر
تکنسین برق تعمیر کار ابزار صنعتی
تعمیرکار صنایع هوایی تعمیرکار ماشین
کارمند پذیرش نقاش
کارگر کارخانه آشپز
نانوا کارگر مزرعه

انواع جاب آفر کانادا

برخی پیشنهاد های شغلی در کانادا زمان دار هستند و برای مدت کمی مانند 6 ماه و بیشتر اعتبار دارند. جاب آفرهای موقت برای این شغل ها در نظر گرفته می شود. برخی از جاب آفرها دائمی هستند و برای فرد امکان اقامت در کانادا را فراهم می کنند. ویزاهای کوتاه مدت نیز برای جستجوی کار دائم و اقامت در این کشور مناسب هستند.

مراحل ویزای جاب آفر کانادا

در اولین مراحل مهاجرت به کانادا داشتن رزومه ای که مورد قبول دولت کانادا باشد ضروری است. وجود یک نامه ی حمایتی در کنار رزومه به پذیرش فرد از طرف کارفرما کمک زیادی می کند. عضویت در لینکدین طی کردن این مسیر را آسان می کند. تشکیل پرونده در اکسپرس انتری و پیدا کردن شغل مناسب با تاییدیه LMIA بعد از تایید در این سیستم و ارسال کد به شما کمک می کند وارد بانک کاری این کشور شوید.