سرمایه گذاری در انگلستان

انگلیس جزء بهترین شهرهای جهان از نظر رفاه و سطح بالای زندگی است. اکثر کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند به اقامت در انگلیس فکر کرده اند. این کشور نظام آموزشی معتبری دارد و تحصیل در انگلیس در دانشگاه های کمبریج و آکسفورد به دلیل مدارک بین المللی بسیار مورد اقبال دانشجویان است. به دلیل امنیت اقتصادی، سرمایه گذاری در انگلیس برای صاحبان مشاغل و شرکت ها بسیار مناسب است.

سرمایه گذاری در این کشور بازدهی و سود فراوانی به همراه خواهد داشت. کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این کشور هستند باید شرایط خاص خود را داشته باشند. ویزای سرمایه گذاری در این کشور از نوع Tier یک است و کسانی که قصد دارند برای این کار اقدام کنند باید شرایط اخذ ویزای 2021 را داشته باشند.

6 روش برای اخذ این نوع ویزا تعریف شده است:

ویزای نوآوری انگلیس

برای کسانی که یک طرح جدید و کارآمد برای راه اندازی یک کسب و کار اقتصادی را دارند انگلیس اجازه ی اقامت و اجرایی کردن این طرح را دارد. در صورتی که طرح مورد نظر تا به حال کار نشده باشد با ایجاد یک برنامه ریزی منظم و استخدام افراد متخصص می توانید در انگلیس ایده ی خود را در معرض امتحان بگذارید. 50 هزار پوند سرمایه و تایید طرح توسط اداره ی مهاجرت از شروط اجرایی کردن آن است.

ویزای استارت آپ انگلستان

برای ایجاد کسب و کاری که با درآمد زیادی همراه است و توانایی رشد و سود فراوانی را دارد، می توان از ویزای استارت آپ استفاده کرد. داشتن یک طرح اقتصادی نو لازمه ی اقدام برای این ویزا است و نیازی به تامین سرمایه حداقلی 50 هزار پوندی برای اخذ این ویزا، نیست.

ویزای کارآفرینی انگلیس

با 200 هزار پوند و داشتن یک پیشینه ی قوی در زمینه ی راه اندازی کسب و کار می توان برای سرمایه گذاری و استخدام افراد اقدام کرد. این ویزا در حال حاضر از لیست ویزاهای انگلیس حذف شده است.

ویزای استعداد درخشان انگلیس

برای کسانی که مهارت و یا استعدادی ویژه دارند و می توانند از طریق آن کاری را انجام دهند که به سود برسد و عده ای را استخدام کنند، گرفتن این نوع ویزا امکان پذیر است. استعداد شخصی که متقاضی گرفتن این نوع ویزا است باید از طریق متخصصان در موسسات خاص انگلیس تایید شود.

ویزای سرمایه گذاری انگلیس برای فارغ التحصیلان این کشور

در گذشته برای کسانی که در انگلیس تحصیل کرده بودند و می خواستند بر مبنای آن کاری را راه اندازی کنند این ویزا قابل اجرا بود ولی در حال حاضر این روش از قوانین این کشور برداشته شده است.

ویزای سرمایه گذاری انگلیس

برای گرفتن این ویزا حداقل 2 میلیون پوند لازم است و اثبات اینکه سرمایه متعلق به خود فرد و یا همسر او است ضروری است. زیرا دولت انگلیس باید اطمینان حاصل کند که سرمایه مورد نظر از راه های قانونی به دست آمده است. در صورت اثبات صحت ادعای فرد، می تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک

کشور انگلیس شرایطی را فراهم کرده است که سرمایه گذاران خارجی می توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند ولی این کار برای گرفتن اقامت انگلیس کافی نیست هرچند برخی از کشورهای اروپایی شرایطی برای خرید ملک و گرفتن اقامت از طریق آن را دارند ولی خرید ملک در انگلیس فقط یک راه امن برای سرمایه گذاری است زیرا اطمینان کافی برای حفظ آن و اجاره و فروش ملک وجود دارد.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق ثبت شرکت

در برخی از کشورها با ثبت قانونی شرکت در آن ها می توان اقامت آن کشور را اخذ کرد ولی قانون انگلیس صرف ثبت شرکت را شرط کافی برای اخذ اقامت نمی داند. به جزء ثبت شرکت گرفتن دیگر تاییدیه ها نیز برای اخذ اقامت در این کشور ضروری است. برای اخذ ویزای استارت آپ و نوآوری و راه اندازی کسب و کار شخص حتما باید شرکت ثبت کند. داشتن تاییدیه ی طرح تجاری برای اخذ این ویزا جزء قوانین کشور انگلیس است.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در انگلیس یکی از شروط ساده ی اخذ اقامت در این کشور بود. هر فرد با کارآفرینی و ایجاد کسب و کار و استخدام افراد به راحتی می توانستند اقامت بگیرند. ویزای کارآفرینی بعد از مدتی تبدیل به ویزای استارت آپ و نوآوری شد و همین مسئله تغییراتی در قانون اخذ ویزا به وجود آورد. در این قانون حداقل سرمایه کاهش یافته است و حساسیت بیشتری نسبت به طرح تجاری افراد اعمال می شود. 945 پوند سرمایه ی اولیه برای هر فردی نیاز است تا بتواند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کند. تغییر سیاست های مربوط به مهاجرت به دلیل نیاز این کشور به افراد متخصص و طرح های تجاری نو است.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید اوراق قرضه ی دولتی

یک از راه های مطمئن سرمایه گذاری در یک کشور خارجی خرید اوراق قرضه ی دولتی در آن کشور است. این راه علاوه بر اطمینان در حفظ سرمایه به افزایش سود و حفظ آن کمک می کند. در برخی از کشورها خرید اوراق قرضه به تنهایی راهی برای اخذ اقامت به حساب نمی آید ولی در انگلیس این خرید باعث گرفتن اقامت می شود. طبق قانون این کشور در صورتی که فردی بتواند 2 میلیون پوند اوراق قرضه خریداری کند می تواند در مدت زمان 8 هفته اقامت موقت 5 ساله و بعد از آن اقامت دائم برای خود و همه ی اعضای خانواده اش را بگیرد.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خود حمایتی

در برخی از کشورها برای افرادی که فقط قصد اقامت در یک کشور را دارند و نیاز و یا تمایلی به سرمایه گذاری سریع در آن را ندارند قانونی به نام سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی وجود دارد. انگلیس این قانون را در کشور خود اجرا نمی کند ولی دیگر کشورهای اروپایی از آن استقبال کرده اند.

حداقل سرمایه گذاری در انگلستان

برای شروع سرمایه گذاری هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. انگلیس برای آغاز این راه 50 پوند سرمایه ی اولیه در نظر گرفته است. با ادامه ی کسب و کار قطعا سرمایه بیشتری نیاز هست و به جزء سرمایه باید مدارک تحصیلی و دیگر امکانات نیز موجود باشد ولی قدم اول برای سرمایه گذاری داشتن پول مورد نیاز و طرح نو است.