مهاجرت به آمریکا

یکی از محبوب ترین و رویایی ترین کشورها برای مهاجرت آمریکا است. 37 درصد از مهاجران ایرانی در این کشور زندگی می کنند. امنیت اقتصادی، رفاه اجتماعی و رشد و توسعه ی آمریکا باعث شده است اغلب افرادی که قصد مهاجرت دارند به این کشور سفر کنند. تنوع روش های مهاجرتی باعث می شود افرادی که شرایط های مختلفی دارند برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. قوانین جدید ویزا نیز باعث تسهیل مهاجرت به این کشور شده است. موسسه اساطیر با مشاوران حرفه ای در زمینه ی انواع مهاجرت به کشورهای مختلف و روش های مهاجرتی مانند، جاب آفر کانادا ، مهاجرت کاری به انگلیس ، ویزای کار آلمان و دیگر روش های مهاجرت به کشور های پیشرفته به متقاضیان مشاوره های تخصصی ارائه می دهد. آمریکا کشوری است که به دلیل وسعت و کمبود جمعیت و همچنین برای پذیرش فرهنگ های مختلف انواع روش های مهاجرتی را در قوانین خود تعریف کرده است. دو دسته ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیر مهاجرتی از طرف اداره ی مهاجرت در این کشور تعریف شده است. اقدام کنندگان برای ویزاهای مهاجرتی به محض ورود به این کشور می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. دارندگان ویزاهای غیر مهاجرتی نیز می توانند با گذراندن شرایط خاص ویزای خود را بعد از گذشت زمان معین تبدیل به ویزای اقامت دائم کنند.

راه های مهاجرت به آمریکا با ویزای مهاجرتی

برای کسانی که ویزای مهاجرتی دریافت می کنند به محض ورود به این کشور می توانند گرین کارت خود را دریافت کرده و در آمریکا بمانند. ویزاهای زیادی برای مهاجرت به آمریکا صادر می شود ولی بعضی از این ویزاها برای ایرانیان مناسب تر است. برای فاصله نیفتادن میان اعضای خانواده یکی از ویزاهایی که این کشور صادر می کند ویزای خانوادگی است. برای خانواده ی مهاجران به آمریکا و یا افرادی که اقامت دائم دارند شرایطی تعریف شده است که می توانند خانواده ی خود را نیز به این کشور ببرند.

نام ویزا نسبت شخص درخواست کننده با فرد مقیم آمریکا وضعیت اقامتی شخص مقیم آمریکا شرایط فرد درخواست کننده
IR2 فرزند شهروند مجرد و زیر 21 سال
F1 فرزند شهروند مجرد و بالای 21 سال
F3 فرزند شهروند متاهل بدون محدودیت سنی
F2B فرزند دارنده  گرین کارت آمریکا مجرد و زیر 21 سال
F4 برادر یا خواهر شهروند
IR5 پدر یا مادر شهروند

برای مثال در گزینه ی اول در صورتی که والدین فردی که 21 سال دارد و ازدواج نکرده است، در آمریکا باشند، فرد می تواند با دریافت ویزایF1 به آمریکا و نزد خانواده ی خود برود. در شرایطی که فردی فرزند شهروند آمریکا داشته باشد می تواند ویزای IR5 دریافت کند و برای افرادی که پدر و مادرشان شهروند آمریکا هستند و زیر 21 سال سن دارند می توانند ویزای F2B بگیرند.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که شهروند آمریکا است، یکی از روش های مهاجرت به آمریکا است. با این نوع مهاجرت می توان ویزای CR1 گرفت و به محض ورود به این کشور می توان گرین کارت دریافت کرد. ازدواج با فردی که گرین کارت دارد موقعیتی به وجود می آورد که افراد بتوانند ویزای F2A بگیرند و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. برای افرادی که با یک شهروند آمریکایی ازدواج نکرده اند دریافت ویزای K-1 امکان پذیر است. این افراد پس از ازدواج رسمی می توانند گرین کارت این کشور را دریافت کنند. اعتبار این ویزا 90 روزه است و باید در این مدت ازدواج ثبت شود.

شرایط مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید برای دریافت ویزا از طریق قرعه کشی و یا دریافت امتیازهای متعدد می تواند اقدام کرد. برای آشنایی با روش های مهاجرت به جدول زیر مراجعه کنید.

شرایط برای مهاجرت به آمریکا شرایط مهاجرت به آمریکا
داشتن اقوام درجه اول در آمریکا مهاجرت به آمریکا با ویزای خانوادگی
حداقل مدرک دیپلم و ثبت نام در لاتاری مهاجرت به آمریکا با لاتاری گرین کارت
اخذ پذیرش از موسسات آموزشی آمریکا-دریافت ویزای تحصیلی آمریکا-تحصیل در آمریکا-داشتن مدرک زبان مهاجرت به آمریکا با ویزای تحصیلی

به جزء مدارک فوق انگشت نگاری و انجام مصاحبه در سفارت این کشور برای اغلب افراد الزامی است. ایرانیان برای گذراندن این مراحل باید به یکی از کشورهای همسایه که سفارت آمریکا در آن ها قرار دارد سفر کنند.

هزینه مهاجرت به آمریکا

هزینه ی مهاجرت به آمریکا بستگی به روشی دارد که افراد انتخاب می کنند. ویزای خانوادگی و ویزای لاتاری یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور است. میانگینی از هزینه های مورد نیاز برای اقدام ویزای آمریکا در جدول زیر آورده شده است. برای برآورد هزینه های باید به تست پزشکی و کارمزد سامانه نیز توجه کرد.

مبلغ هزینه نوع هزینه نوع ویزا
860 دلار هزینه فرم I-30 و تشکیل پرونده ویزای خانوادگی و ازدواج
330 دلار کارمزد صدور ویزا

(به ازای هر شخص)

ویزای لاتاری
160 دلار کارمزد صدور ویزا ویزای تحصیلی
265 دلار کارمزد صدور ویزا ویزای نامزدی

زندگی در آمریکا

آمریکا پیشرفته ترین کشور دنیا از نظر اقتصادی است. دلار این کشور شاخصه ای جهانی برای سنجیدن ارزش پول دیگر کشورها است. داشتن حساب بانکی آمریکا محدودیتی در انتقال پول ایجاد نمی کند. تکنولوژی پیشرفته در آمریکا الگویی برای دیگر کشورهای مردن محسوب می شود. دانشگاه های آمریکا رتبه های جهانی دارند و می توان هر رشته ای را در آمریکا تحصیل کرد. مدرک های دانشگاهی در این کشور بسیار معتبر است و قابل ارائه در هر کشوری است. سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور از نظر اقتصادی، علمی، تفریحی و تکنولوژی باعث شده است آمریکا مقصدی ایده آل برای مهاجران از سراسر دنیا باشد.

هزینه زندگی در آمریکا

هر ایالتی نسبت به مرکزیت و اهمیتی که دارد هزینه ی خاصی را برای زندگی نیاز دارد. میانگین هزینه ی حدودی برای زندگی در آمریکا به ازای هر شخص 2500 دلار است. به همین دلیل این کشور از نظر زندگی کشوری گران به حساب می آید. هزینه ی زندگی در این کشور نسبت به سطح درآمد زیاد به حساب نمی آید. هر آمریکایی در ماه 7900 دلار درآمد دارد. کمترین این درآمدها به 2000 دلار در ماه و بیشترین آن به 35200 دلار آمریکا می رسد. بیشترین درآمد در آمریکا را شغل هایی مانند، وکلان، پزشکان، مدیران شرکت ها و اساتید دانشگاه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مهاجرت به امریکا و یا انواع دیگر روش های مهاجرتی مانند مهاجرت با ویزای تلنت استرالیا ، ویزای سرمایه گذاری در انگلستان و دیگر روش های مهاجرت، با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.