ویزای تلنت استرالیا

یکی از راه های اخذ اقامت مهاجرت به استرالیا اقدام از طریق ویزای نخبگان و یا تلنت استرالیا می باشد. کسانی که از طریق استعدادهای خود می توانند برای کشور استرالیا افتخار آفرینی کنند می توانند اقامت این کشور را بگیرند و به فعالیت بپردازند. نخبه ها در زمینه های علمی، ورزشی و هنری برای ادامه ی فعالیت های خود در کشور پیشرفته ای مانند استرالیا مشمول امتیازهای ویژه ای خواهند شد. دو شاخه ی تلنت مستقل و یا ویزای استعدادهای برجسته از سال 2019 اجرایی شده است. استقبال از این شیوه ی مهاجرتی باعث شده است حدود 5000 هزار نفر در سال 2015 و 15000 نفر در سال 2022 از طریق این ویزا وارد کشور استرالیا شدند.

کسانی که در کشور های خودشان دارای سوابق جهانی در زمینه های مختلفی هستند به راحتی از طرف دولت استرالیا برای اقامت در این کشور پذیرفته می شوند. در 4 نوامبر 2019 دولت استرالیا گلوبال تلنت را رسما معرفی کرد. این کار باعث جذب استعدادهای درخشان در کشورهای دیگر در زمینه های فرهنگی، ورزشی و هنری است. این کار باعث بالا بردن استانداردهای کیفی استرالیا در سطح جهانی می شود. در سال 2020 اداره ی مهاجرت ظرفیت تلنت را تا 15000 ویزا افزایش داده است.

شرایط اخذ ویزای تلنت استرالیا

تا قبل از سال 2020 ویزای تلنت شامل دو ساب کلاس، ویزای 124 و ویزای 858 می شود. ولی در سال 2021 هر دو کلاس در ساب کلاس 858 ادغام شد. این ویزاها در سال 2021 در دو شاخه ی پذیرش افراد متخصص و حرفه ای به کار گرفته می شود. ویزای استعدادهای برجسته و ویزای گلوبال تلنت در این دسته قرار می گیرند.

ویزای ساب کلاس 858 ویزای ساب کلاس 124
در جریان است لغو شده
در صورت بروز رسانی امکان تقاضا برای افراد در داخل و خارج وجود دارد مختص افراد خارج از استرالیا

ویزای 858 استرالیا

این ویزا جایگزین ویزای 124 شده است. افرادی که در داخل و خارج از استرالیا هستند می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. این تغییرات باعث شده است زمانی که صرف انتظار برای صدور این ویزا شده است به شدت کاهش یابد و شرایط روند صدور ویزا بهبود پیدا کند. دو مسیر متفاوت برای ویزای گلوبال تلنت وجود دارد. افراد با استعدادی که می توانند با نوآوری و حمایت از ایجاد مشاغل به اقتصاد این کشور کمک کنند و جذب نخبگان رشته های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی که می توانند برای استرالیا ارزش آفرینی کنند از جمله این مسیرها برای صدور ویزای تلنت است. در برنامه ی گلوبال تلنت از سیستم امتیاز بندی استفاده نمی شود.

مسیرهای ویژه ی استعدادهای جهانی 858
ویزای استعدادهای درخشان برنامه گلوبال تلنت مستقل انواع مسیر
رشته های فرهنگی، هنری، ورزشی و دانشگاهی رشته های مورد تایید اداره ی مهاجرت رشته ها
فرایند طولانی تر تحویل ویزا دارای بالاترین اولویت و تحول در مدت 1 سال اولویت
عدم نیاز به دعوتنامه نیاز به دعوتنامه دعوتنامه
عدم نیاز به معرف عدم نیاز به معرف معرف

مزایای ویزای تلنت استرالیا

این ویزا به دلیل امتیازاتی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اخذ این ویزا باعث گرفتن اقامت دائم، هزینه ی رایگان تحصیل فرزندان، امکان انجام کار تمام وقت، استفاده از طرح مراقبت های بهداشتی استرالیا، حمایت از اقوام برای مهاجرت به استرالیا، سفر به این کشور و بازگشت به مدت 5 سال و اقدام برای شهروندی از مزایای این ویزا است. این امتیازها برای دارندگان دیگر انواع ویزا نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

مسیر اول برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا

ویزای گلوبال تلنت استرالیا برای افرادی است که سابقه ی ملی و یا بین المللی در زمینه های مورد نیاز این کشور دارند. این برنامه برای کسانی در نظر گرفته شده است که در رشته های خود ممتاز هستند و حداقل 153600 دلار در استرالیا درآمد داشته باشند.

منابع زمین شناسی، متالوژی، مدیریت پسماند، فناوری صرفه جویی در انرژی، استخراج و فرآوری
مواد غذایی و کشاورزی فناوری بذر، نانو مواد، سوخت های زیستی، زنجیره ی تامین و بسته بندی، فناوری پوشیدنی
انرژی انرژی پاک، رباتیک منابع، متالوژی محاسباتی، ذخیره سازی انرژی
صنایع بهداشتی فناوری پزشکی و زیست پزشکی، تحقیق و توسعه دارویی و واکسن، سلامت دیجیتال، ژنومیک
صنایع دفاعی و فضا سیستم های ماهواره ای، موشک ها، خرید و نگهداری تجهیزات نظامی، اتوماسیون و رباتیک، تولید نانو
تکنولوژی دیجیتال محاسبات کوانتومی، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، بیگ دیتا، شهر هوشمند، یادگیری ماشین، مهندسی شبکه، رایانش اصلی
زیرساخت زیر ساخت های آب، زیر ساخت های انرژی
گردشگری زیر ساخت های سفر و گردشگری
خدمات مالی سیستم های پرداخت، بلاک چین
تحصیلات مهارت های پیشرفته در صنعت، توسعه و بهبود زیر ساخت های آموزشی استرالیا، پلت فرم های تحقیقات الکترونیک

هدف از این کار رشد اقتصادی و فناوری در استرالیا جذب استعدادهای برتر برای استرالیا از سراسر دنیا است.

برای دریافت ویزای تلنت مستقل استرالیا باید در یکی از رشته های مورد نظر این کشور تحصیل کرده باشید. داشتن دعوت نامه از یک شهروند و یا یک سازمان استرالیایی ضروری است و معرف باید در زمینه ی تخصصی فرد، شهرت و تخصص داشته باشد. فرد باید بتواند درآمدی بالاتر از درآمد سرانه تعریف شده به مبلغ حدودا 158500 داشته باشد و دکتری خود را در 3 سال گذشته به پایان رسانده باشد.

مسیر دوم برنامه ریزی استعدادهای درخشان

این ویزا برای کسانی صادر می شود که سوابق شناخته شده ی بین المللی در رشته های خود داشته باشند. این رشته شامل، رشته های هنری، ورزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی است. شرایط ویزای گلوبال تلنت شامل افرادی می شود که برای جامعه ی استرالیا در زمینه ی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی سود داشته باشند. این افراد باید نشان دهند توانایی زندگی در استرالیا را دارند و در سطح بین المللی در ورزش، هنر، دانش و تحقیقات معروف باشند. افرادی که در رشته ی خود نابغه باشند در اولویت هستند. شهروندان مقیم دائم استرالیا و شهروندان نیوزلندی واجد شرایط با شهرت ملی می توانند فرد مهاجر را معرفی کنند.

در صورتی که شرایط ذکر شده را دارا هستید برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی اساطیر ویزا تماس بگیرید.