ویزای توریستی انگلستان

برای ورود به کشور انگلیس که قسمت بزرگی از بریتانیا را شامل می شود نیاز به ثبت نام در سایت UK.gov و وارد کردن اطلاعات زیادی است که این سایت از متقاضیان می خواهد. به همین دلیل درخواست ویزای توریستی از انگلیس کار آسانی به حساب نمی آید. به ویزایی که به درخواست کنندگان برای ورود به بریتانیا داده می شود ویزای استاندارد توریستی و یا ویزای بازدیدکنندگان بریتانیا گفته می شود. دلایلی که برای درخواست این ویزا ثبت شده شامل، درمان پزشکی، دیدن اعضای خانواده، گردشگری و دلایل شغلی است. با دریافت این ویزا می توان تا 6 ماه در خاک انگلیس اقامت کرد.

ویزای استاندارد بازدیدکنندگان برای ورود به انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است. این ویزا شامل ویزاهایی چون، ویزای بازدید از اعضای خانواده، ویزای کلی بازدیدکنندگان، ویزای کودک، ویزای تجاری، آموزشی و پزشکی، ویزای ورزشی، ویزای کارآفرینان و ویزای وضعیت مقصد مورد تایید است.

ویزای توریستی انگلیس تضمینی

از این ویزا برای گردش و یا دیدار از خانواده استفاده می شود. اهداف تجاری مانند کنفرانس، تحصیل و حضور در یک پروژه پژوهشی و استفاده از خدمات درمانی از دیگر دلایل استفاده از ویزای توریستی انگلستان است. برای گذراندن دوره ی کوتاه مدت تحصیلی در انگلیس می توان دوره ای را در این کشور گذراند. داشتن توان مالی و داشتن پذیرش از یک موسسه از شروط این دوره است. ثبت ازدواج و یا یک رابطه ی مشترک باعث حضور در بریتانیا می شود اما این اقامت طولانی مدت نیست. مهاجرت کاری به انگلیس و استفاده از خاک انگلیس برای حمل و نقل از مهمترین دلایل گرفتن ویزای مربوط به ترانزیت است. مدت زمان کاری بیش از 5 ماه در انگلیس باعث نیاز به ثبت درخواست ویزا از این کشور می شود.

شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس

قبل از اقدام برای اخذ ویزای انگلیس باید شرایط اولیه وجود داشته باشد این شرایط در حالت کلی شامل قوانینی می شود که لازم است رعایت شود. دارندگان ویزا انگلیس بعد از اتمام تاریخ اقامت باید خاک انگلیس را ترک کنند. کسانی که می خواهند به انگلیس سفر کنند باید بتوانند هزینه های سفر خود را پرداخت کنند. این هزینه ها شامل پرداخت پول بلیط نیز می شود. در صورت گذشتن مدت اقامت، امکان ماندن در انگلیس وجود ندارد و صدور درخواست نیز کمکی به تمدید آن نمی کند.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی انگلستان

3 ماه قبل از سفر باید درخواست ویزا داده شود و کارهای مربوط به آن انجام شود. سفارت باید زمان کافی برای بررسی درخواست ها را داشته باشد و اشکالات احتمالی را رفع کند. بررسی فرم درخواست ویزا، رفع اشکالات و صدور ویزا ممکن است زمانبر باشد و نباید درخواست ویزا را به نزدیک ترین زمان به سفر موکول کرد. درخواست ویزای توریستی هزینه های متفاوتی دارد:

هزینه مدت زمان
135 دلار آمریکا ویزای 6 ماهه انگلستان
509 دلار آمریکا ویزای 2 ساله ی انگلیس
907 دلار آمریکا ویزای 5 ساله ی انگلیس
1133 دلار آمریکا ویزای 10 ساله انگلیس

نحوه گرفتن ویزای توریستی انگلیس

درخواست ویزای توریستی باید در کشوری خارج از خاک بریتانیا به ثبت برسد. متقاضیان باید حداقل 30 روز قبل از سفر درخواست خود را به ثبت برسانند. برای ثبت درخواست باید شرایط کلی را در نظر گرفت و به این نکته توجه کرد که آیا فرد واجد شرایط اعلام شده از سوی دولت بریتانیا برای این سفر هست. فرم درخواست این ویزا به صورت آنلاین است و باید آن را تکمیل کرد. مدارک مندرج در سایت سفارت باید آماده شود. با انجام درخواست قرار ملاقات باید برای مصاحبه به سفارت مراجعه کرد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی انگلیس

در قدم اول باید یک فرم اینترنتی را به صورت آنلاین پر کنید. دو عکس را بر طبق قوانین انگلیس بگیرید. عکس ها باید رنگی باشد و در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد. داشتن پاسپورتی که تاریخ اتمام آن سه ماه بعد پایان سفر به بریتانیا باشد الزامی است. دولت انگلیس باید از تمکن مالی مسافران اطمینان حاصل کند به همین دلیل ممکن است گردش حساب آن ها را بخواهد. مشخصات محلی که قرار است در آن اقامت کنید از هتل، منزل اقوام با ذکر شماره پاسپورت و یا آدرس اقوام انگلیسی در این کشور را می توان ارائه داد. برای دادن مشخصات هتل لازم نیست کل مبلغ اقامت یکجا پرداخته شود. اطلاعاتی درباره ی محل اقامت، مدت آن، مکان های مورد بازید و سابقه ی سفرهای قبلی نیز باید وارد شده و به ثبت برسد.

از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به، دعوتنامه ی میزبان، هزینه های صدور ویزا، ترجمه مدارک، مدرک زبان، عدم سوء پیشینه، مدارک آموزشی دانشجویان، مشخصات فردی، نتیجه ی آزمایش بیماری سل و شماره ی کارفرمای قبلی، اشاره کرد.

تمدید ویزای انگلیس

بعد از گذشت زمان ویزا می توان تحت شرایط خاصی آن را تمدید کرد. برای افراد زیادی این تمدید ویزا امکانپذیر نیست. کسانی که تحت درمان باشند می توانند ویزای خود را با اثبات طول درمان تمدید کنند و این کار در صورتی امکانپذیر است که از قوانین مربوط به مهاجرت تخطی نکرده باشید. در صورتی که دوره های آکادمیک را گذرانده باشید می توانید 12 ماه در انگلیس بمانید. برای شرکت در دوره ی زبان برای بار دوم نیز می توان ویزا را تمدید کرد. بعد از دوره ی ارزیابی زبان PLAB  می توان در یک مرکز درمانی به مدت یکسال و نیم مشغول به کار شد.

مدت زمان اقامت در انگلیس با ویزای بازدیدکنندگان

اگر مسافر تحت تفاهمADS  باشد حداکثر 30 روز می تواند در انگلیس بماند. برای دیدن خانواده و یا مکان های توریستی می توان 6 ماه در انگلیس اقامت کرد. برای استفاده از خدمات درمانی انگلیس اقامت 11 ماهه در این کشور امکانپذیر است. برای گذراندن دوره ی پژوهش دانشگاهی به مدت 12 ماه می توان در این کشور اقامت گرفت.

دلایل رد درخواست ویزای انگلیس

در هنگام پر کردن فرم ویزا باید مراقب بود زیرا کوچکترین اشتباه در پر کردن این فرم می تواند به رد شدن درخواست منجر شود. نقص مدارک، اشتباه در ثبت درخواست ویزا، ناتوانی مالی برای اقامت در انگلیس، ارائه ی مدارک تقلبی، اقامت بیش از حد مجاز در سفرهای قبلی به این کشور و سوء پیشینه ،از جمله دلایلی است که باعث رد شدن ویزای انگیس می شود.