ویزای توریستی استرالیا

جاذبه های توریستی استرالیا باعث شده است سالانه میلیون ها نفر برای گذراندن تعطیلات این کشور را انتخاب کنند. ویزای توریستی برای افرادی صادر می شود که می خواهند برای خانواده و یا پدر و مادر خود از استرالیا دعوت نامه بفرستند. برای دریافت این ویزا باید هزینه و مدارک لازم را به اداره ی مهاجرت ارائه کنید.

با اخذ این ویزا فرد اجازه ی کار کردن در این کشور را ندارد و فقط باید به مدت 3 ماه در استرالیا بماند. پلیس چک و آزمایشات در صورت نیاز به انجام آن تا یکسال اعتبار خواهد داشت. برای دریافت این ویزا از سوی اداره ی مهاجرت انگشت نگاری صورت می گیرد. مدت اعتبار این ویزا بین 6-3 تا 12 ماه است.

انواع ویزای توریستی استرالیا

ویزاهای توریستی انواع مختلفی دارند که با هدف های مشخصی صادر می شوند. ویزاهای گردشگری برای افرادی که قصد دیدن از این کشور را دارند صادر خواهد شد. اگر قصد مهاجرت دارید بایدبرای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.

کسانی که اقوام درجه یکی در استرالیا ندارند تا برای آن ها دعوت نامه بفرستد باید برای سفر به استرالیا درخواست ویزا بدهند. تمکن مالی و مشخص بودن تاریخ رفت و برگشت برای این سفر ضروری است. شخصی که دعوت نامه ارسال می کند باید بین 15000-5000 دلار نزد دولت استرالیا به امانت بگذارد تا تضمینی برای برگشتن او به کشورش باشد. بعد از برگشت به کشور این مبلغ برگردانده می شود.

برای کسانی که به قصد انجام کاری وارد استرالیا می شوند ویزای توریستی برای بیزینس صادر می شود. این کارها شامل، شرکت در کنفرانس، مصاحبه شغلی، قراردادکاری و مواردی از این قبیل است. برای دریافت بیزینسی سمینارها می توان از ویزای 456 یا ویزای 459 استفاده کرد.

برای خانواده ی دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می کنند ویزای مخصوص خانواده های دانشجو صادر می شود. این افراد نیازی به ویزای توریستی ندارند و می توانند به عنوان همراه دانشجو به این کشور بروند. این قانون فقط برای خانواده ی درجه یک تعریف شده است و برای پدر و مادر یا خواهر و برادر دریافت ویزای توریستی ضروری است. در جشن فارغ التحصیلی امکان درخواست ویزای توریستی برای خانواده وجود دارد و آن ها می توانند همراه شما باشند.

شرایط ویزای توریستی استرالیا

برای دریافت ویزای توریستی استرالیا شرایط خاصی لازم است که باید فرد متقاضی آن را دارا باشد. یکی از این شرایط شرط تمکن مالی است. برای هر روز اقامت در این کشور بین 80-60 دلار استرالیا سرمایه نیاز است. این مبلغ با هزینه اقامت و مخارج روزانه محاسبه خواهد شد. سفرهایی که به کشورهای دیگر داشته اید برای دولت استرالیا تعیین کننده است در صورتی که سفرهای زیادی به دیگر کشورها داشته باشید شانس گرفتن ویزا بیشتر می شود. دعوت نامه ای که از طرف اقوام درجه یک برای متقاضی ویزای توریستی فرستاده شده باشد اعتبار بیشتری دارد و داشتن دعوت نامه شانس افراد را برای اخذ این ویزا بیشتر می کند.

هزینه ویزای توریستی استرالیا

دریافت هر نوع ویزایی نیاز به پرداخت هزینه به دولت کشور مقصد دارد. ویزای توریستی نیز تا مرحله ی اخذ ویزا نیاز به پرداخت هزینه دارد. برای اقدام از ایران این هزینه 140 هزار دلار استرالیا است و هزینه ی ویزا نیز 345 دلار استرالیا است. در صورتی که بعد از مدتی از اقدام برای اخذ ویزا نظر شما تغییر کند و تمایلی به اخذ آن نداشته باشید هزینه های صرف شده پس داده نمی شود. هزینه های اقدامات پیش زمینه ای جداگانه محاسبه می شود و برای انجام آزمایشات پزشکی و یا انگشت نگاری باید هزینه ای جداگانه پرداخت شود.

برای دریافت ویزا توریستی کانادا نیز اینجا کلیک کنید.

مدارک ویزای توریستی استرالیا

برای دریافت ویزای توریستی باید از شرایط کلی آن و مدارک مورد نیاز اطلاع کافی داشته باشید. برای شروع کار مدارکی مانند، پاسپورت برای متقاضی و همراهان، یک قطعه عکس از هر نفر، کارت و ملی و شناسنامه ی ترجمه شده، تاریخچه ای از سفرهای قبلی، تکمیل فرم هایی که سفارت اعلام می کند، پرینت 6 ماه گذشته از حساب جاری، نامه ای مبنی بر تمکن مالی از حساب بانکی، اسناد ملکی ترجمه شده فرد متقاضی، گواهی اشتغال به کار از محلی که در آن مشغول هستید، نتیجه ی انگشت نگاری یا بایومتریک و اطلاعات بانکی اسپانسر در صورت استفاده از ویزای توریستی اسپانسری، باید آماده شده و به سفارت تحویل داده شود.

درخواست ویزای توریستی استرالیا

برای گرفتن ویزای توریستی باید نامه ی تمکن مالی خود را از بانک دریافت کنید. در این مدت بهتر است 10000 دلار استرالیا در حساب خود داشته باشید. بانک ها حساب های افرد را به دلار دولتی محاسبه می کنند. این مبلغ با دلار دولتی 30 میلیون تومان می باشد. پرینت نامه ی تمکن مالی باید در مدارک وجود داشته باشد و فیش حقوقی یکی دو ماه اخیر و گردش سه ماهه حساب نیز برای ارائه باید آماده باشد. در صورت داشتن گواهی اشتغال باید نامه ای مبنی بر اینکه محل کار به شما مرخصی می دهد داشته باشید زیرا دولت استرالیا باید مطمئن باشد بعد از تمام شدن ویزا به کشور برمی گردید. برای دانشجویان و دانش آموزان نیز کارت اشتغال به تحصیل باید برای ویزای توریستی ارائه شود.

ارائه ی دعوت نامه از سوی یکی از بستگان کمک زیادی به تسریع روند اخذ ویزا می کند. در این نامه ذکر می شود که فرد مورد نظر به دعوت تبعه ی استرالیا به این کشور دعوت می شود و برای این دعوت و اطمینان از بازگشت او وثیقه ای به دلار استرالیا گذاشته می شود. ارائه ی بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل در صورتی که کسی را در این کشور نداشته باشید برای ارائه ضروری است. با دریافت نامه ی انگشت نگاری 14 روز زمان داده می شود تا بتوانید نتیجه ی نامه را به سفارت بدهید. این انگشت نگاری در ایران انجام می شود.

دلایل رد درخواست ویزای توریستی استرالیا

تحت شرایطی ممکن است ویزای شما رد شده و اجازه ی ورود به این کشور به عنوان توریست به افراد داده نشود. دلایلی که ممکن است درخواست ویزا را رد کنند شامل، ارائه ی اطلاعات جعلی و غیر واقعی به سفارت، تاریخچه سفر به کشورهایی که در لیست سیاه استرالیا قرار دارند و عدم تمکن مالی می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی انواع ویزاها مانند ویزای کار استرالیا، تحصیل در استرالیا و دیگر ویزاها با گروه مهاجرتی اساطیر ویزا تماس بگیرید.