مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری ایده آل و مقصد مهاجرت برای بسیاری از افرادی است که قصد پیشرفت در کار و تحصیل را دارند. ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند و حضور 400 هزار ایرانی مهاجر در سال های اخیر باعث شده است گرایش ایرانیان به این کشور بیشتر شود. روش های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. مهاجرت کاری به کانادا، تحصیل در کانادا و دیگر روش ها برای مهاجرت پیش پای مهاجران قرار دارد. داشتن توانایی، مهارت و سرمایه باعث می شود سالانه افراد زیادی وارد خاک کانادا شده و در آن زندگی کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

به دلیل کمبود نیروی کار در این کشور، کانادا برای انجام کارهای خود نیروهای بسیاری را پذیرش می کند که توانایی و مهارت لازم را داشته باشند.  مهاجرت کاری به کانادا امکان اخذ اقامت دائم از این کشور را در پی دارد.

مهاجرت کاری به کانادا روش های مختلفی مانند، ویزا خود اشتغالی کانادا ، جاب آفر کانادا ، اسکیل ترید، اسکیل ورکر و دیگر برنامه ها را دربرمی گیرد. در قدم اول باید لیست مشاغل کانادا را مورد بررسی قرار داد و از توانایی و مهارت خود منطبق با نیازهای مختلف در این کشور آگاهی پیدا کرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در بهترین شرایط آموزشی و دریافت اقامت دائم این کشور از مزایای تحصیل در این کشور است. با دریافت ویزایی مانند کوآپ کانادا علاوه بر تحصیل امکان داشتن شغل نیز در این کشور فراهم است. با تحصیل در کانادا علاوه بر دریافت بورسیه ی تحصیلی می توان به دو زبان انگلیسی و فرانسه نیز مسلط شد.

شرایط تحصیل در کانادا
بهتر است زیر 45 سال باشد سن
10 هزار دلار در سال تمکن مالی
زیر 5 سال و قابل توجیه گپ تحصیلی*
الزامی نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج
دانشگاه تعیین می کند مدرک زبان

*به فاصله زمانی دو دوره تحصیلی و یا گرفتن آخرین مدرک تا زمان مهاجرت گپ تحصیلی می گویند.

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

سرمایه گذاری در کانادا با روش هایی مانند، استارتاپ، سرمایه گذاری، خرید بیزینس و سرمایه گذاری استانی امکان پذیر است. انتخاب یکی از روش های سرمایه گذاری با توجه به شرایط فرد باعث سهولت در اخذ ویزا می شود. هر کدام از این روش های مهاجرتی قوانین خاص خود را دارد.

سرمایه گذاری استارت آپ کانادا

سرمایه گذاری از طریق استارتاپ باعث می شود فرد بتواند برای خود و خانواده اش اقامت بگیرد. شروطی که برای دریافت این ویزا گذاشته شده است شامل، داشتن بیزینس و یک طرح تجاری موفق، ایجاد شغل برای شهروندان کانادا و رقابت از طریق مقیاس جهانی با طرح تجاری است. قوانین و شرایط ویزای استارتاپ کانادا برای موارد دیگر نیز لحاظ می شود. از جمله ی این موارد، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه، اخذ نامه ی حمایتی طرح تجاری و کسب و کار و تمکن مالی است.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

چهار نوع شرکت در کانادا برای ثبت متقاضیان زیادی دارد. شرکت های خصوصی، تعاونی، سهامی و مشارکتی از طریق متقاضیان مهاجرت در این کشور ثبت می شود. ثبت شرکت از دو روش فدرال و استانی امکان پذیر است. نوع شرکت و استانی که ثبت در آن انجام می شود در شرایط و قوانین نقش خاصی دارد. مهم ترین شرایطی که برای ثبت شرکت انتخاب شده است، داشتن طرح تجاری و بیزینسی قوی با انتخاب نام مناسب و نوع مالکیت، انتخاب سرمایه گذار و ارائه یک آدرس در کانادا برای ثبت شرکت است. ثبت شرکت هزینه هایی نیز دارد که قبل از اقدام باید در نظر گرفته شده و پرداخت شود.

با سرمایه گذاری در کانادا از طریق بیزینس نیز متقاضیان می توانند با خرید یک کسب و کار در کانادا از طریق آن برای اقامت اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در هر کشوری باعث کسب مهارت می شود و افراد از طریق این فعالیت ها نیز می توانند برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. در ایران نام هایی مانند ویزای هنرمندان کانادا و ویزای ورزشکاران کانادا بر روی این گونه ویزاها گذاشته می شود.

تخصص های فرهنگی و هنری تخصص های ورزشی
طراح ورزشکار
نویسنده مربی ورزش
نقاش داور ورزشی
نوازنده راهنما و مربی برنامه های ورزشی
عکاس

برای هر کدام از این مهارت ها قوانینی وضع شده که باید رعایت شود. داشتن دو سال سابقه کار حرفه ای در 5 سال گذشته در زمینه ی فرهنگی و هنری، علاقه و توانایی برای شرکت در برنامه های فرهنگی و هنری، داشتن حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز مربوط به خوداشتغالی، تمکن مالی برای 6 ماه زندگی در کانادا، از جمله این موارد است.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در این روش مهاجرتی شانس با کسانی است که بیشترین امتیاز را کسب کنند. معیارهای این امتیاز بندی، سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه، داشتن پیشنهاد شغلی و میزان انطباق پذیری است. برای این سیستم برنامه های مهاجرتی مانند، اسکیل ورکر، اسکیل ترید، برنامه تجربه کار کانادایی و برنامه مهاجرتی استانی کانادا تعریف شده است. این روش بهترین مدل مهاجرتی از طریق داشت تخصص است.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

پناهندگی از جمله راه های دشوار برای مهاجرت است که کسی آن را توصیه نمی کند. روند بررسی پرونده ها در این نوع از مهاجرت بسیار طولانی است و افراد اغلب شرایط سختی را پشت سر می گذارند. درخواست های پناهندگی از طریق هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا مورد بررسی قرار می گیرد. استفاده از اقامت های قانونی بهترین راه است.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج یکی از راه های آسان مهاجرت است ولی در سال های اخیر به دلیل رواج ازدواج های سوری و ساختگی کشورهای مقصد برای مهاجران، بسیار در این زمینه سختگیری می کنند. در صورتی می توان از این طریق به کانادا مهاجرت کرد که همسر فرد تابعیت رسمی کانادا را داشته باشد. ثبت قانونی ازدواج و تملک مالی نیز برای قبول این ازدواج ها از طرف دولت کانادا امکانپذیر است. بعد از سه سال زندگی با همسر و یا پارتنر می توان اقامت این کشور را دریافت کرد.