ویزای اوسبیلدونگ آلمان

راه های مختلفی برای مهاجرت پیش پای افرادی که قصد جابه جایی و تغییر زندگی خود را دارند از طرف کشورهای پیشرفته گذاشته می شود. هر کدام از این راهکارها شرایط مخصوص خود را دارند. یکی از راه هایی که برای مهاجرت به آلمان مناسب به نظر می رسد اقدام از طریق دریافت ویزای اوسبیلدونگ است. این ویزا به افراد اجاره می دهد یک دوره کارآموزی را در این کشور بگذرانند.

داشتن تحصیلات دانشگاهی جزء ضرورت های این ویزا نیست ولی برای گذراندن آن باید شرایطی مانند مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی برای اقامت وجود داشته باشد البته افرادی که برای دوره های کارآموزی این ویز را دریافت می کنند می توانند روی حقوقی که برای انجام کار می گیرند حساب کنند. شرکت های آلمانی سالانه تعداد زیادی قرارداد کاری با کارآموزان خارجی امضا می کنند.

شرایط عمومی ویزای کارآموزی در آلمان:

توضیحات شرایط اولیه
حداقل مدرک زبان B1 تسلط به زبان آلمانی
حداقل 9 سال تحصیل با مدرک دیپلم گواهی پایان تحصیل
تاییدیه کتبی یا قرارداد آموزشی توسط شرکت قرارداد شرکت آموزشی
حداقل برای سال اول یا قبل از شروع آموزش بیمه درمانی معتبر
حداکثر سن وجود ندارد حداقل سن 17 سال
863 یورو هزینه زندگی در ماه قبل از شروع آموزش تمکن مالی

بهترین رشته های اوسبیلدونگ

 از زمان شروع قرارداد فرد می تواند برای گذراندن دوره در یک زمان مشخص تحصیل کند. در این دوره علاوه بر یادگیری کار مورد نظر مقداری پول برای گذراندن زندگی به کارآموز داده می شود. رشته های زیادی برای کارآموزی وجود دارد که بر اساس استعداد و علاقه کارآموزان آن ها را انتخاب می کنند.

رشته های کارآموزی از طریق ویزای اوسبیلدونگ آلمان
مهندسی تولید حقوق و مدیریت دولتی اقتصاد و مدیریت
حرفه ساختمان فناوری اطلاعات برق
حرفه آزمایشگاهی نساجی و پوشاک نساجی
مشاغل خدماتی پرستاری و بهداشت صنعت رسانه
کشاورزی مهمانداری حرفه غذایی
معماری محیط زیست

در سال های گذشته بیش از 330 هزار کارآموز از کشورهای مختلف وارد آلمان شده اند. افراد به مدت 3-2 سال در مدارس و شرکت های مورد نظر آموزش می بینند و مدرک درجه یک کاری دریافت می کنند. با داشتن این مدرک می توان در آلمان کار پیدا کرد و اقامت گرفت. برای دریافت ویزای کار آلمان میتوانید از طریق روش های ارائه شده اقدام نمایید.

مهاجرت به المان با اوسبیلدونگ

برای دریافت این ویزا باید برنامه ریزی دقیق داشت. شرکت های آلمانی اغلب یکسال پیش از شروع کار خود اقدام به گرفتن کارآموز می کنند. در اولین گام باید برای پیدا کردن یک شرکت مناسب با استعداد کاری خود در سایت ausbildung.de جستجوی کنید. در سایت قسمتی برای ارسال درخواست وجود دارد. درخواست باید برای شرکت آلمانی قانع کننده باشد. این درخواست شامل رزومه، گواهی ترجمه شده ی آلمانی و انگیزه نامه است. انگیزه نامه شامل سوالاتی است که باید برای قانع کردن طرف آلمانی به طور منطقی جواب داده شود. رزومه اغلب درباره ی تجربیات کاری، تحصیلی و اطلاعات شخصی می باشد. گواهی درسی ترجمه شده به زبان آلمانی نیز باید ارسال شود. دریافت رضایت نامه از کارفرمای آلمانی نیز بسیار مهم است. اثبات اقامت در آلمان، مدارک مربوط به تمکن مالی و تاییدیه آژانس فدرال آلمان نیز ضروری است.

انواع اوسبیلدونگ در آلمان

مشاغل مرتبط ویژگی ها انواع اوسبیلدونگ آلمان
فروشنده، تکنسین مکاترونیک، منشی، کارمند صنعتی ترکیب کارآموزی در یک شرکت و آموزش حرفه ای در یک مدرسه  (پرداخت ماهانه یا سالانه مقدار معینی از دستمزد) دو گانه
حرفه های پزشکی شامل پرستاران، مربیان، گفتار درمانگران، فیزیوتراپیست، اپراتورهای ماشین، دستیار فنی برای علوم کامپیوتر آموزش فنی (مشابه تحصیل در مقطع دیپلم) بورسیه داده نمی شود آموزشی

حقوق اوسبیلدونگ

استخدام در یک شرکت فقط با کارآموزی دوگانه امکانپذیر است. در این دوره بین 1200-700 یورو به کارآموزان پرداخت می شود. این مبلغ سالانه رشد دارد. پس از گذراندن پایان دوره حقوق اولیه به میزان 2000 یورو پرداخت می شود. این حقوق با گذشت زمان و افزایش اطلاعات کاری بیشتر می شود. حقوق افراد بستگی به شغل آن ها دارد. مشاغل تخصصی اغلب حقوق بالاتری را دریافت می کنند.

اجازه ی کار پس از پایان دوره اوسبیلدونگ آلمان

اتباع خارجی و فارغ التحصیلان که برای مهاجرت به آلمان اقدام کردند، می توانند پس از گذراندن انواع دوره های تخصصی کار خود را شروع کنند. بعد از گذراندن آموزش حرفه ای یکسال اقامت در آلمان برای پیدا کردن کار تمدید می شود و پس از دو سال کار در آلمان گرفتن اقامت دائمی امکانپذیر است.

بهترین مشاغل برای ویزای اوسبیلدونگ آلمان

میزان درآمد ماهیانه به یورو مشاغل برتر اوسبیلدونگ
3300 متخصصین بهداشت دندان
3000 نمایندگان املاک
2900 پرستار
2500 راننده کامیون
6000-8000 کنترل کننده ترافیک هوایی
3100 مکانیک هواپیما
2900-2500 کارمند بانک
3300 پلیس
2700 مکانیک کشتی
2640 پرستار سالمند
2400 متخصص فناوری اطلاعات