ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای کسانی که سرمایه ی مناسبی دارند بهترین روش مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی با هدف جذب صاحبان مشاغل و دیگر سرمایه گذاران است. طی کردن مراحل مختلف پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری ضروری است زیرا راهی برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق هیچ گونه روش مهاجرتی مانند ویزای تلنت استرالیا و دیگر ویزاها وجود ندارد.

هر ساله بیش از 7000 ویزای سرمایه گذاری در این کشور صادر می شود. دو مدل ویزای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

کسانی که قصد سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارند به دلیل نگرانی هایی که درباره ی بازگشت سرمایه دارند اغلب کشورهایی را انتخاب می کنند که از این نظر امن به حساب بیاید. استرالیا دارای بانک های معتبر جهانی است و بستری مطمئن برای سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

ویزای سرمایه گذاری تجاری موقت و نوآوری (ساب کلاس 188)

این ویزای کوتاه مدت برای صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است. حداقل800000 هزار دلار سرمایه ی اولیه برای اخذ این ویزا نیاز است. کسانی که سابقه ی سرمایه گذاری ندارند باید خود را برای سرمایه گذاری بیشتری آماده کنند.

ویزای نوآوری و سرمایه گذاری دائم ( ساب کلاس 888)

کسانی که ویزای 188 را دارند می توانند از ویزای سرمایه گذاری 888 استفاده کنند و در شرایط خاصی که برای آن ها فراهم شده سرمایه گذاری کنند.

مزایای ویزای سرمایه گذاری برای ایرانیان

افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقدام به اخذ ویزا می کنند می توانند با خانواده ی خود به این کشور سفر کنند. این ویزا امتیازات زیادی را به همراه دارد. این امتیازات از دریافت حقوق شهروندی و بیمه خصوصی، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی، امکان دریافت بیمه استرالیا، اقامت در هر نقطه ی استرالیا و برای فرد و خانواده اش تا امکان راه اندازی کسب و کار همراه با اقامت، اخذ اقامت دائم استرالیا پس از 3 سال و شرایط ساده تری برای اقامت نسبت به دیگر کشورها مانند سرمایه گذاری در کانادا و استرالیا را، فراهم می کند.

نحوه ی مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

از سال 2021 دولت استرالیا نحوه ی مهاجرت برای اقامت از طریق سرمایه گذاری را تغییر داد. برای دریافت این ویزا باید پول خود را در صندوق های تایید شده با تفکیک مشخص سرمایه گذاری کنید. برای سرمایه گذاری در این صندوق به اندازه ی 20 درصد به سرمایه گذاری های خطر پذیر، 30 درصد به سرمایه گذاری های کوچک و نوظهور و 50 درصد به سرمایه گذاری های متوازن تعلق می گیرد. زیر کلاس های اصلی سرمایه گذاری استرالیا دو نوع ویزای سرمایه گذاری است که بخش اصلی ویزاهای اعطایی را برای هر سال مشخص می کند. این ویزاها شامل نوآوری و سرمایه گذاری موقت در ساب کلاس 188 که به جریان سرمایه گذاری معروف است، می شود و سرمایه گذاری و نوآوری موقت که به آن جریان سرمایه گذاری ویژه می گویند.

شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای سرمایه گذاری در میان کلاس های ویژه ی ویزای 188 استرالیا دو نوع سرمایه گذاری تعریف شده است. برای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (جریان سرمایه گذاری) دارایی های مورد نیاز شامل، 5/2 میلیون دلار استرالیا سرمایه برای پیش از شروع درخواست است که می توان به نام فرد درخواست دهنده، همسر او و یا هر دو باشد. برای این افراد شرایط کلی مانند، سن زیر 55 سال، نامزدی توسط دولت ایالتی و یا منطقه ای، 65 امتیاز سرمایه گذاری و یا بیشتر وجود دارد که با انجام آن می توانند ویزای 5 سال اقامت را دریافت کنند. برای ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری در جریان سرمایه گذاری ویژه، دارایی های مورد نیاز 5 میلیون دلار استرالیا برای سرمایه گذاری، عدم محدودیت سنی و نامزدی توسط دولت ایالتی و منطقه ای از شرایط کلی به حساب می آید با دریافت این ویزا نیز می توان به مدت 5 سال اقامت در این کشور را به دست آورد.

محدودیت سنی محدودیت زمانی حداقل دارایی لازم نوع برنامه سرمایه گذاری
افراد زیر 55 و بالای 18سال حداقل برای دو سال 5/2 میلیون دلار استرالیا جریان سرمایه گذار
بدون محدودیت سنی در هر زمان 5 میلیون دلار استرالیا جریان سرمایه گذار ویژه

زمان دریافت این ویزا سرمایه گذاری حدودا 2 سال خواهد بود. حدود یک ماه را برای آماده سازی مدارک و یک ماه دیگر را برای دریافت دعوت نامه زمان نیاز است. 2 سال زمان بعد از دریافت دعوت نامه نیاز است تا اداره ی مهاجرت ویزا را صادر کند. زمان کمتر برای صدور ویزا بستگی به شرایط کلی و امتیازات هر فرد دارد.

امتیاز بندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

رده های سنی بین 35 تا 25 سال امتیاز بالاتری را برای دریافت ویزا کسب می کنند. افرادی که بالای 45 سال سن داشته باشند شانسی برای دریافت این امتیاز ندارند.

امتیاز سن
25 24 تا 18 سال
30 32 تا 25 سال
25 39 تا 33 سال
15 44 تا 40 سال
0 49 تا 45 سال

امتیاز مدرک تحصیلی استرالیا

امتیاز تحصیلی فقط به مدارک بالا تعلق می گیرد. برای مدارکی دکترا این امتیازها بیشتر از فوق لیسانس است. امتیاز مدارکی محاسبه می شود که با شغل متقاضی مربوط باشد. این مدارک باید قابل مقایسه با مدارک دانشگاه های استرالیا باشد. در زمان ارزیابی مهارت شغل متقاضی بررسی شده و مورد تایید قرار می گیرد. برای دریافت ویزای تحصیل در استرالیا اینجا کلیک کنید.

امتیاز میزان تحصیلات
15 لیسانس یا فوق لیسانس
10 فوق دیپلم
10 دیپلم

دریافت اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه گذاری

در گذشته به کسانی که ویزای 132 داشتند اقامت دائم داده می شد ولی از سال 2021 این قوانین تغییر کرد و دارندگان ویزا باید مدتی را با ویزای موقت بگذرانند تا بتوانند ویزای 888 را برای اقامت دائم استرالیا را درخواست بدهند. طبق قوانین پیشین دارندگان ویزای 888 می توانستند به مدت 5 سال اقامت بگیرند ولی تا 3 سال بعد از اقامت نیز امکان دریافت اقامت دائم وجود داشت.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط انواع ویزاهای مهاجرتی با گروه اساطیر ویزا تماس بگیرید.