مهاجرت به انگلستان

به اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلیس بریتانیا می گویند. بزرگترین کشور این پادشاهی متحد کشور انگلستان، جزیره ای در میان آب های اقیانوس اطلس است. لندن پایتخت انگلیس 10 میلیون جمعیت دارد که این تعداد به دلایلی مانند مهاجر پذیری رو به افزایش است. بعد از جنگ دوم جهانی مهاجرت به انگلیس افزایش پیدا کرد. کشورهای اروپایی در سال های اخیر به دلیل پیری جمعیت و نبود متخصص اقدام به مهاجر پذیری از دیگر کشورها کرده اند.

مهاجرت جمعیت زیادی در سال 2019 به این کشور نشان از شرایط ایده آل بریتانیا برای مهاجرپذیری دارد. کار و تحصیل در انگلستان از جمله دلایلی است که متقاضیان برای ورود به این کشور دارند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.

تاریخچه مهاجرت به انگلستان

از سال های دور مردمان زیادی برای زندگی بهتر به انگلیس مهاجرت می کردند ولی بعد از بحران هایی که پیامد جنگ دوم جهانی بود سیل عظیم مهاجر وارد انگلیس شد. در زمان هیتلر و کشتار یهودیان به دست حکومت نازی ها یهودیان زیادی وارد انگلیس شدند. کشورهایی مانند آسیا، هند و اقیانوسیه بیشترین مهاجران را به بریتانیا دارند. سهولت در قوانین مهاجرتی در سال 1946 باعث آمدن سیل عظیمی از جمعیت به این کشور شد تا جایی که انگلیس برای کنترل مهاجران مجبور به وضع قوانین سختگیرانه شد. سیستم امتیاز بندی مهاجران در سال 2006 باعث ایجاد کیفیت در روند ورود مهاجران به این کشور شد. امروزه 37 درصد از جمعیت لندن را مهاجران تشکیل می دهند.

مزایای مهاجرت به انگلیس

انگلیس یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان است. زندگی در یک کشور مدرن و مجهز برای هر مهاجری از الویت ها به حساب می آید. وجود بهترین دانشگاه ها در این کشور باعث شده است علاقمندان برای تحصیل در انگلیس را انتخاب کنند. وجود امنیت در اجتماع و مشاغل باعث انگیزه در نیروی کار و بالا رفتن بهره وری در انگلیس شده است. درمان رایگان برای اقامت کنندگان باعث بالا رفتن طول عمر و صرفه جویی در هزینه های بخش درمان برای شهروندان شده است. امید به زندگی به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور و آب و هوای معتدل از دیگر امتیازات زندگی در بریتانیای کبیر است.

روش های مهاجرت به انگلیس

برای مهاجرت به این کشور می توان از راه های مختلفی اقدام کرد. بسته به نوع درخواست راه های مهاجرتی مانند، مهاجرت های تحصیلی، کاری و راه اندازی کسب و کاری با داشتن طرحی نو، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای مشاغل مختلف، مهاجرت از طریق ازدواج با فردی انگلیسی و یا یکی از دارندگان اقامت دائم این کشور، گرفتن اقامت از طریق تولد در این کشور از خانواده ی انگلیسی و یا دارندگان اقامت دائم و گرفتن پناهندگی از جمله راه های مهاجرت به این کشور است.

سختی های مهاجرت به انگلیس

ورود مهاجران به انگلیس از کشورهای مختلف و زندگی برخی از مهاجران غیر قانونی در این کشور باعث افزایش جرم و ایجاد ناامنی در سال های اخیر شده است. مهاجرت به انگلیس در سال های اخیر به این دلایل کمتر شده است و دولت قوانین سختگیرانه تری برای ورود مهاجران وضع کرده است. سرازیر شدن انواع مهاجران از کشورهای مختلف که عده ای از آن ها رنگین پوست هستند باعث افزایش نژاد پرستی و آزار این افراد شده. برای ورود به هر کشوری بهترین راه تصمیم به مهاجرت در سنین پایین است زیرا تطبیق با فرهنگ کشور مقصد در این دوران راحت تر صورت می گیرد.

هزینه های زندگی در انگلستان

هزینه ی زندگی در کشورهای درجه یک از نظر رفاه و پیشرفت همیشه بیشتر از دیگر کشورها است. برای کسانی که اقامت ندارند این هزینه ها بیشتر هم می شود زیرا از حمایت دولت برخوردار نیستند. به بعضی از این هزینه ها در جدول زیر اشاره شده است:

قیمت به پوند شرح هزینه
50 سه وعده غذا در رستورانی متوسط برای دو نفر
0.91 یک لیتر شیر
1.01 یک کیلو برنج
1.95 12 عدد تخم مرغ
1.82 یک کیلو سیب
1.16 یک کیلو سیب زمینی
0.99 یک قرص نان
65 یک ماه استفاده از حمل و نقل عمومی
1.26 یک لیتر بنزین
154.94 قبوض ماهیانه آب، برق و…
748.27 اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان در مرکز شهر
1265.40 اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

وضعیت اقتصادی انگلیس

بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است و اقتصاد این کشور بر محور بازار آزاد قرار دارد. سیاست های اقتصادی این کشور توسط خزانه داری بریتانیا تعیین می شود و سیاست های پولی را بانک مرکزی تعیین می کند. فعالیت های خدماتی از جمله بخش اصلی در اقتصاد این کشور است و اقتصاد بریتانیا را پس از آمریکا به دومین قطب اقتصاد در دنیا تبدیل کرده است. انقلاب صنعتی در بین کشورهای اروپایی به خصوص انگلیس تاثیر بیشتری گذاشت و این کشور پیشرفت زیادی در صنعت داشت. بریتانیا در جذب توریست و تجارت موفقیت های زیادی داشته است.

سیستم آموزشی انگلستان

انگلیس دانشگاه های برتری در زمینه ی آموزش های مختلف را دارد ولی حدود 38 درصد از جمعیت این کشور تحصیلات دانشگاهی دارند. تا 16 سالگی تحصیل در انگلیس اجباری است و پس از آن افرادی که وارد بازار کار نمی شوند به انتخاب خود به دانشگاه می روند. دانشگاه های معروف در انگلیس مانند کمبریج و آکسفورد هشت قرن سابقه ی آموزشی دارند و بهترین استانداردهای آموزشی در این کشور رعایت می شود.

خدمات درمانی انگلیس

کشور انگلیس دارای خدمات برتر رفاهی به خصوص در زمینه ی درمانی است. شهروندانی که اقامت دائم این کشور را دارند از خدمات درمانی رایگان بهره می برند. هزینه ی این درمان از مالیات های اخذ شده تامین می شود. رتبه 6 برای سیستم درمانی این کشور نشان از خدمات درمانی برتر در بریتانیا دارد. پوشش بیمه علاوه بر خدمات دولتی شامل بخش خصوصی نیز می شود.

وضعیت سیاسی انگلستان

در کشور انگلیس نظام سلطنتی حاکم است و این نظام به صورت مشروط اداره می شود. مجلس عوام و لردها مسئول قانون گذاری هستند و ملکه اختیارات محدود شده ای دارد. نظارت بر اجرای قوانین به عهده ی دادگاه عالی است. هر کدام از کشورهای پادشاهی متحد بریتانیا اختیارات محدودی دارند ولی در اداره ی منطقه ی مربوط به خود اختیار تام دارند. ادبیات و هنر در انگلیس نقش به سزایی دارد و این کشور جزء کشورهای صادر کنندگان هنر است. فرهنگ انگلیسی قدمت بسیاری دارد ولی در سال های گذشته تحت تاثیر فرهنگ های مختلفی قرار گرفته است که مهاجران با خود به این کشور آورده اند. سفیدپوستان بیشترین جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و اکثریت مردم به مسیحیت گرایش دارند.