تحصیل در استرالیا

دانشگاه های استرالیا هم ردیف دانشگاه های انگلیس، آمریکا و کانادا است. 480 هزار دانشجویی خارجی در سال 2021 در استرالیا در حال تحصیل بودند. 1600 نفر از این آمار اعلام شده توسط وزارت، آموزش، مهارت و اشتغال استرالیا، دانشجویان ایرانی هستند. سیستم آموزش و پژوهشی محور، اشتغال فوری، بورسیه ی تحصیلی و دیگر امکانات باعث شده است دانشجویان این کشور را برای اقامت انتخاب کنند.

برای انتخاب دانشگاه های استرالیا بهتر است پیش از هر اقدامی شرایط کامل برای این انواع مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا و دیگر ویزاها را مورد مطالعه قرار دهید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

نسبت سرانه ی دانشجویان خارجی در این کشور بالا است. حدود 26 درصد از کل دانشجویان در این کشور را افراد خارجی تشکیل می دهند.

وجود رشته های متنوع، کیفیت آموزشی و فرصت کاری پس از تحصیل از مهمترین شاخصه های دانشگاه های استرالیا است. با تحصیل در دانشگاه های این کشور به مزایای زیادی دست پیدا می کنید. اخذ مدارک معتبر جهانی، برخورداری از حقوق ویژه دانشجویان، گرفتن اقامت پس از تحصیل، دریافت کمک هزینه از دولت، چشم انداز شغلی خوب و بهره مندی از اقتصاد رو به رشد استرالیا، دریافت مدرک معتبر دانشگاهی، تجربه ی فضای زندگی شاد و استفاده از شرایط مطلوب زندگی، هزینه ی تحصیل پایین نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته، امکان کار پاره وقت در حین تحصیل و هزینه ی پایین زندگی نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته، از جمله ای مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا است. دانش آموزان زیر 18 سال نیز می توانند به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت کنند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای دانشجویان و دانش آموزانی که می خواهند به صورت قانونی وارد استرالیا شوند بهترین کار اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. افراد برای اخذ این ویزا باید دانشگاه مورد نظرشان را انتخاب کنند و از این دانشگاه تاییدیه بگیرند. بعد از ثبت نام در دوره های تحصیلی تمام وقت این افراد می توانند برای درخواست ویزای 500 اقدام کنند. با اخذ این ویزا می توان در دوره ی تحصیلی واجد شرایط شرکت کرد، اعضای خانواده را به استرالیا برد، امکان رفت و آمد به کشور خود را از دست نداد، تا 40 ساعت در هر دو هفته در طول دوره کار کرد و بعد از 5 سال برای تمدید ویزا درخواست داد.

برای اخذ ویزا بهترین راه استفاده از یک وکیل مهاجرتی به استرالیا در تهران میباشد.

گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا

برای درخواست ویزای 500 قبل از اقدام برای اخذ ویزا باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. این مدارک ثابت می کند شما شرایط مهاجرت به استرالیا را دارید. باید به صورت آنلاین درخواست ویزا بدهید و بعد از آن از وضعیت درخواست ویزای خود مطلع خواهید شد. مدارکی که باید ارائه دهید شامل، پاسپورت به صورت اصل و کپی، گواهی الکترونیکی تایید ثبت نام، بیانیه ورود موقت واقعی، تمکن مالی برای تقبل کردن هزینه ها، نتایج آزمون زبان انگلیسی، بیمه ی درمانی تایید شده برای شخص و عدم سوء پیشینه، می باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا

شرایطی برای اخذ ویزای استرالیا وجود دارد که باید آن ها را رعایت کرد. از جمله ی این شرایط می توان به اخذ ویزای تحصیلی، تسلط به زبان انگلیسی، داشتن تمکن مالی و سلامت جسمی و روحی، اشاره کرد. مهارت در زبان انگلیسی با دریافت نمره های آیلتس و تافل مشخص می شود. بودجه ی کافی برای اقامت در استرالیا از جمله شروط مهم است.

هزینه تمکن مالی برای مهاجرت به استرالیا در سال 2022
72592 دلار تمکن مالی همراه با سرپرستان
دلار 62222 تمکن مالی بدون همراهی سرپرستان

برخی از آزمایشات و معاینات برای چک کردن وضعیت کلی مربوط به سلامتی لازم است. این آزمایشات به مسئولین سلامت اداره ی مهاجرت ارجاع داده می شود و با هدف، محافظت از جامعه استرالیا در برابر بیماری های خطرناک و کمک به تخمین هزینه های تامین اجتماعی و خدمات پزشکی مهاجر خواهد بود.

انواع ویزای تحصیلی استرالیا

ویزاهای تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان صادر می شود. ویزای 500 استرالیا برای کسانی که رویای تحصیلی در این کشور را دارند مناسب است. با این ویزا می توان به مدت 5 سال در این کشور اقامت کرد. حداقل سن مهاجرت برای دانش آموزان 6 سال است و افراد باید تاییدیه از یک موسسه آموزشی معتبر داشته باشند. اداره ی مهاجرت برای کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبر این کشور دانشجو می پذیرد. علاوه بر کلاس های حضوری می توان در دوره های آنلاین نیز شرکت کرد. برای تحصیل در مقطع دکتری می توان به مدت 4 سال از ویزای اقامت این کشور استفاده کرد. هزینه ی تحصیلی در استرالیا برا مقطع دکتری 42000 تا 18000 است. داشتن بورسیه تحصیلی برای جبران هزینه ها بسیار موثر است. از 42 دانشگاه های این کشور 7 دانشگاه در رنگینگ جهانی رتبه ی زیر 100 دارند. دانشگاه های ملبورن و سیدنی از دانشگاه های برتر هستند.

تحصیل پزشکی در استرالیا

در سال 2020 و قبل از همه گیری کرونا 3845 دانشجو مشغول تحصیل پزشکی در این کشور بوده اند. این تعداد طبق پیش بینی ها به 4000 نفر نیز خواهد رسید. یکی از رشته های جذاب تحصیلی در این کشور رشته ی پزشکی است. حقوق و دستمزد پزشکان در این کشور بالا است و دانشگاه های برتر در حوزه ی پزشکی دانشگاه هایی مانند، داشگاه کوئینزلند، نیو ساوت ولز، موناش، سیدنی و ملبورن است.

هزینه های تحصیلی در این کشور نیز بستگی به دوره ی تحصیلی و مدت اقامت دارد. در رشته های هنر و علوم انسانی هزینه های کمتری صرف می شود و مهندسی و پزشکی گران تر است. در مقطع فوق لیسانس به بالا نیز شهریه های بیشتری باید پرداخت شود.

متوسط هزینه دوره دوره آموزشی
7800 تا 30،000 دلار در سال دوره راهنمایی
حدود 300 دلار در هفته ، بسته به مدت دوره دوره های آموزش زبان انگلیسی
4000 تا 22000 دلار در سال هنرستان و فنی حرفه ای
4000 تا 22000 دلار در سال آموزش فنی و تکمیلی (TAFE)
15000 تا 39000 دلار در کل دوره Foundation courses
15000 تا 35000 دلار در سال مقطع کارشناسی
20000 تا 40000 دلار در سال کارشناسی ارشد
18000 تا42000 دلار در سال مدرک دکترا
11000 تا 121000 MBA و آموزش مدیریت

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط انواع مهاجرت ها با موسسه اساطیر تماس بگیرید و کارهای مهاجرتی خود را به ما بسپارید. اساطیر ویزا با ارائه ی خدمات برتر در زمینه ی مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار استرالیا و دیگر شیوه های مهاجرتی موفق به کسب درصد بالای موفقیت در پرونده های مراجعان است.