ویزای کار استرالیا

گروه مهاجرتی اساطیر بواسطه شرکت کاریابی خود در استرالیا و همچنین ارتباط بسیار نزدیک با سایر شرکتهای کاریابی در استرالیا و کارفرمایان استرالیایی بانک کاملی از مشاغل استرالیا شامل گروه پزشکی، علوم پایه، مهندسی، فنی، خدماتی و سایر فرصتهای شغلی آین امکان را برای کارجویان ایرانی فراهم کرده که از طریق پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای استرالیایی با درآمد ماهیانه خوب ویزای کار استرالیا را بدست آورند.

فرآیند ویزای کار بین 6ماه  تا حداکثر 10 ماه به طول می انجامد و از سریعترین روشهای مهاجرت به استرالیا میباشد. همچنین در این روش نیاز به نمره زبان انگلیسی بالا همانند روشهای فدرال و استانی نیست.

همچنین از خدمات ویژه گروه مهاجرتی اساطیر، اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق برنامه های مهاجرتی همانند ویزای 189،190،491 به همراه شغل متناسب با تخصص متقاضی در استرالیا میباشد.

یکی از راه های مهاجرت و اقامت در استرالیا اخذ ویزای کار از این کشور است. دستمزد بالا و سطح بالای زندگی در استرالیا باعث شده است افراد زیادی از همه ی کشورهای جهان برای انجام کارهای مختلف وارد استرالیا شوند.

این کشور به دلیل کمبود نیروی کار و مشکلاتی که کرونا به وجود آورده است نیروهای متخصص را از سراسر جهان می پذیرد. قبل از اقدام برای گرفتن ویزای کاری، با یک تحقیق اولیه درباره ی کارهایی که مورد نیاز این کشور است اطلاعات لازم را کسب کنید.

کسانی که تخصص و یا حرفه ای خاص دارند می توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. بیش از 10 ویزای مهاجرتی از طریق کار برای اقامت در این کشور وجود دارد. 4 ویزای کاربردی شامل، ویزای 189، ویزای 190، ویزای 491 و ویزای 476 می شود که برای ایرانیان قابل استفاده است.

طبق اعلام اداره ی مهاجرت استرالیا در 5 مارس 2019 دسته های مشاغل مورد نیاز این کشور به شرح زیر است:

مهمترین حوزه های شغلی نیازمند نیروی کار در استرالیا
حقوق و مشاوره بهداشت و سلامت حوزه علوم حوزه آموزشی
مشاغل متفرقه مدیریت و امور مالی ادبیات و هنر مهندسی و فنی

ویزای مهاجرت کاری به کانادا

ویزای کار دائم در استرالیا ویزای موقت کار در استرالیا
ویزای 186

ویزای کار دائم با اسپانسر شغلی استرالیا

ویزای 491

ویزای کار تخصصی با اسپانسر فامیلی و مناطق کم جمعیت

ویزای 187

ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق کم جمعیت

ویزای 188

ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری

ویزای 189

ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل

ویزای 485

اقامت موقت ویژه ی فارغ التحصیلان دانشگاه خاص

ویزای 190

ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی

ویزای 476

اقامت موقت ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص

ویزای تلنت

ویزای نخبگان و استعدادهای درخشان استرالیا

ویزای 482

ویزای مهارتی اقامت موقت یا tss

ویزای کاری موقت استرالیا

برای اخذ ویزای دائمی اکثر افراد ویزای موقت را انتخاب می کنند. یکی از این ویزاها، ویزای موقت کار در استرالیا است. این ویزا اجازه ی کار با کارفرمای خاص را می دهد ولی مسیر رسیدن به ویزای دائمی را هموار می کند. ویزاهای موقت شامل موارد متعددی می شود.

شرایط ویزای 491 استرالیا

ویزای 491 استرالیا از جمله ویزای موقت است و با نام اسکیل ورکر استرالیا نیز شناخته می شود. برای توسعه نواحی که جمعیت در آن کم است و افزایش نیروی انسانی در شهرهای بزرگ این ویزا به کار گرفته می شود. برای دریافت این ویزا باید مهارت های مورد نظر دولت را داشته باشید.

مشخصات ویزای 491 استرالیا
توسعه نواحی کم جمعیت کاربرد
دارد نیاز به معرف
5 سال امکان کار و تحصیل
بعد از 3 سال امکان اقامت
زیر 45 سال شرایط سنی
حداقل 65 سال امتیاز

شرایط اخذ ویزای 188 استرالیا

از جمله ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا ویزای نوآوری و سرمایه گذاری است. ویزای 188 استرالیا در 5 استریم یا لاین قابل اجرا است و برای کسانی در نظر گرفته شده است که قصد مدیریت یک کسب و کار قدیمی و یا جدید را در این کشور دارند. برخی از ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا شامل، استریم نوآوری بیزینس، استریم سرمایه گذاری معمولی، استریم سرمایه گذاری عمده، استریم سرمایه گذاری کلان (بسته شده) و استریم کارآفرینی می شود.

مشخصات ویزای 188 استرالیا
مدیریت کسب و کار قدیمی یا جدید کاربرد
دارد نیاز به معرف
4 سال امکان کار و تحصیل
بعد از 2 تا 4 سال امکان اقامت
زیر 55 سال شرایط سنی
بعد از 65 سال امتیاز

این ویزاها بعد از گذشت 4 سال به ویزای دائم سرمایه گذاری تبدیل خواهند شد.

شرایط ویزای 476 استرالیا

ویزای 476 استرالیا مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی است. فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزشی مورد تایید استرالیا در رشته های مهندسی می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. برای 18 ماه اقامت و کار در استرالیا می توان از این ویزا استفاده کرد. رشته های مورد تایید برای صدور ویزای 476:

رشته های مورد تایید استرالیا برای اخذ ویزای 476
مهندسی شیمی مهندسی سازه مهندسی عمران
مهندسی شیمی مهندسی سازه مهندسی برق و الکترونیک
مهندسی مکانیک مهندسی برق و الکترونیک مهندسی محیط زیست
مهندسی تولید مهندسی صنایع مهندسی معدن
مهندسی مواد

برای کسانی که زیر 31 سال سن دارند و در این رشته ها دارای مدرک کارشناسی، ارشد، دکتری و پسا دکترا هستند اخذ این ویزا امکانپذیر است. این فارغ التحصیلان باید در دانشگاه هایی که در تفاهم نامه ی آکورد واشنگتن و یا در بعضی از مراکز آموزشی که مورد تایید استرالیا است، تحصیل کرده باشند. دانشگاه تهران و امیر کبیر در ایران مورد تایید کشور استرالیا است.

شرایط اخذ ویزای دائم برای کار در استرالیا

برای متقاضیان کار در استرالیا که دارای تخصص و مهارت هستند، شرایطی فراهم شده است که بتوانند به اقامت نامحدود و زندگی و کار در این کشور دست پیدا کنند. برخی از این ویزاها شامل موارد زیر است:

ویزای 186 استرالیا

با داشتن پیشنهاد شغلی و دعوت نامه ی می توان از شرایطی که ویزای 186 فراهم کرده است، استفاده کرد. از طریق 3 روش اقدام برای اخذ این ویزا امکان پذیر است. ورود مستقیم، تغییر اقامت موقت و توافق کاری از جمله ی این روش ها است. برای ویزای 186 و ورود مستقیم حداقل 3 سال تجربه ی کاری نیاز است.

مشخصات ویزای 186 استرالیا
استخدان نیروی ماهر با حداقل 3 سال تجربه کاری کاربرد
دارد نیاز به معرف
دائم امکان کار و تحصیل
دائم امکان اقامت
زیر 45 سال شرایط سنی
ندارد امتیاز

ویزای 187 استرالیا

برای کار در یکی از مناطق استرالیا اخذ این ویزا ضروری است. با ان ویزا می توان اقامت دائم استرالیا را گرفت ولی باید یک پیشنهاد کار و دعوت نامه از کارفرمای استرالیایی داشت. از دیگر شرایط این ویزا داشتن اسپانسر و حامی مالی است. دو روش اقامت موقت و تغییر اقامت موقت برای ورود به استرالیا نیاز است. برنامه ی ورود مستقیم در سال 2019 بسته شد. به جز ویزاهای شرح داده شده از دیگر ویزاها نیز می توان استفاده کرد.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا

دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی برای اخذ ویزای کار استرالیا وجود دارد. شرایط عمومی این ویزا شامل، داشتن توانای روحی و جسمی برای پذیرش مسئولیت کارهای سخت، حداقل 18 و حداکثر 45 سال سن، تسلط به زبان انگلیسی، داشتن سابقه ی قابل قبول و مربوط به شغل مورد درخواست و تکمیل مدارک اخذ ویزا می باشد.