ویزای خوداشتغالی کانادا

برای گرفتن ویزای خوداشتغالی کانادا باید به اداره ی مهاجرت این کشور ثابت کنید که هنرمند و یا ورزشکار هستید. برای جذب افرادی که در زمینه ی هنری و ورزشی می توانند در این کشور برنامه ای را به اجرا دربیاورند و یا مقامی در یکی از رشته های ورزشی برای کانادا کسب کنند گرفتن این ویزا می تواند راهی مفید باشد. افرادی که به صورت مستقل در این نوع حرفه ها اشتغالی دارند و فعالیت آن ها زیر نظر سازمان و یا نهاد به خصوصی نیست می توانند به راحتی از این ویزا استفاده کنند. توانایی، مهارت و انگیزه ی کافی فرد باید به اداره ی مهاجرت ثابت شود. برای ثبات این موضوع بهتر از از وکیل مهاجرت به کانادا در تهران کمک بگیرید.

اقامت از طریق خود اشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا برای کسانی که در زمینه های مورد نظر اداره ی مهاجرت به طور مستقل فعالیت می کنند روشی مناسب است. این ویزا فقط برای ورزشکاران و هنرمندان نیست افرادی مانند کشاورزان و مزرعه داران واجد شرایط نیز می توانند برای دریافت این ویزا درخواست بدهند.

کسانی که تخصص و شغلی دارند ولی در اداره ی خاصی استخدام نیستند نیز می توانند برای دریافت این ویزا تقاضا بدهند. مهمترین شرایط این ویزا مهارت و تجربه ی کافی در زمینه ی شغلی است، که بتوان آن را به اداره ی مهاجرت ثابت کرد. ارائه ی سوابق کاری که نشان دهد به مدت حداقل دو سال در زمینه ی مورد نظر فعالیت مفید داشته اید برای دریافت این ویزا ضروری است. برای کسانی که رزومه قوی ای دارند و می توانند واجد شرایط بودن را به اثبات برسانند دریافت امتیاز بالا و موفقیت پرونده ی آن ها شانس بیشتری را به همراه دارد.

ویزای خود اشتغالی در کانادا

اقدام های اولیه برای دریافت ویزای و مهاجرت به کانادا شامل سه گام مهم است برای دریافت این ویزا باید فرم های مربوطه را تکمیل کنید، هویت خود را احراز کنید و منتظر ویزا باشید. فقط قبل از شروع مراحل مورد نظر برای دریافت ویزا باید شرایط خود را با قوانین اداره ی مورد نظر تطبیق دهید. گروه مهاجرتی اساطیر با بررسی سوابق و مدارک شما نوع ویزایی که می توانید برای آن اقدام کنید و شرایط کامل آن به اطلاعتان می رسانند. متقاضین می توانند شرایط خود را به اداره ی مهاجرت ایمیل بزنند و از آن ها کمک بگیرند. در صورتی که فرد واجد شرایط باشد فرم ها و اطلاعات مربوطه برای او فرستاده می شود.

ویزای خوداشتغالی هنرمندان کانادا

در بین این افراد اغلب رقابت زیادی برای اخذ ویزای اقامت هست به همین دلیل کسانی که امتیاز بیشتری داشته باشند شانس بیشتری نیز برای دریافت ویزا دارند. این موارد شامل حداقل دو سال سابقه کار این افراد به صورت مستقل در حرفه ی خود، دو سال سابقه کار در سطح بین المللی و یا یک سال سابقه کاری مستقل و یک سال سابقه کاری بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گروه مهاجرتی اساطیر ویزا تماس بگیرید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

 اداره ی مهاجرت با بررسی پرونده و تایید مدارک و شرایط ایمیلی به فرد ارسال می کند. مرحله ی احراز هویت با گرفتن عکس و اثر انگشت متقاضی مهاجرت انجام می شود. به این مرحله بایومتریک می گویند. ویزای خود اشتغالی بعد از گذراندن این مراحل صادر می شود. سفارت ویزا را در پاسپورت قید می کند. بعد از ورود به کانادا دوباره مدارک مورد بررسی اداره ی مهاجرت قرار می گیرد. صحت مدارک و تمکن مالی برای گذراندن یک سال زندگی در کانادا باید به اداره ی مهاجرت ثابت شود در غیر اینصورت فرد متقاضی را به کشورش برمی گردانند.

لیست مشاغل خود اشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی برای هنرمندان و ورزشکاران در کانادا صادر می شود. این گروه ها شامل مشاغل زیادی می شوند. فعالین این مشاغل باید مدارک خود را ارسال کنند و در صورت بررسی و تایید می توانند ویزا بگیرند.

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادا
مشاغل فرهنگی و هنری کد ناک
بازیگر و کمدین 5135
نوازنده و خواننده 5133
نقاش، مجسمه ساز و سایر هنرمندان تجسمی 5136
تهیه کننده، کارگردان و مشاغل مربوط 5131
مترجم و اصطلاح شناس 5125
روابط عمومی و ارتباطات 5124
ژورنالیست و روزنامه نگار 5123
ویراستار 5122
نویسنده 5121
بایگانی 5113
عکاس 5221
کتابدار و تکنسین بایگانی عمومی 5211
مشاغل مرتبط با موزه و گالری های هنری 5212
اپراتور فیلم و ویدئو 5222
تکنسین هنرهای گرافیکی 5223
تکنسین پخش 5224
تصویربردار و صدابردار 5225
طراح گرافیک و تصویرگر 5241
طراح داخلی 5242
طراح مد، صحنه تئاتر و نمایشگاه 5243
هنرمند صنایع دستی 5244
طراح الگوهای چرمی، پارچه و خز 5245
کتابدار 5111
مسئول موزه و گالری 5112
رهبر ارکستر، نوازنده و هماهنگ کننده 5132
رقاص 5134
مشاغل تصویرسازی، پخش و هنرهای اجرایی 5227 و 5226

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادا
مشاغل ورزشی کد ناک
ورزشکار 5251
مربی ورزشی 5254 و 5252
داور و مقامات ورزشی 5253

شرایط اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا

برای دریافت ویزای خوداشتغالی شرایطی از طرف اداره ی مهاجرت تعریف شده است که مهمترین آن ها دارا بودن تمکن مالی است. افراد برای ورود به کانادا و تا زمانی که شغل مناسبی داشته باشند باید بتوانند هزینه های خود را در این کشور تامین کنند. داشتن دو سال سابقه کار مرتبط در 5 سال گذشته در رشته ی مورد نظر، ارائه مدارک و مستندات لازم، کسب 35 امتیاز در زمینه هایی مانند مدرک زبان، تحصیلات، سن، سازگاری و معیارهای مربوط به سن در سیستم امتیاز بندی، تطبیق دادن شغل با زمینه مشاغل خود اشتغالی، برای اخذ ویزای خود اشتغالی ضروری است. ممکن است نیاز به مصاحبه با متقاضی مهاجرت باشد و افسر اداره ی مهاجرت جلسه ای را برای این کار ترتیب بدهد.

مدارک لازم برای ویزای خوداشتغالی کانادا

مدارکی از طرف سفارت برای بررسی پرونده اخذ ویزای خود اشتغالی لازم است. این مدارک باید اسکن شده و به صورت آنلاین برای اداره ی مهاجرت فرستاده شود. مدارک شخصی مانند پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه و گواهی تولد به صورت ترجمه شده، عدم سوء پیشینه، گواهی انطباق پذیری، عکس پرسنلی مورد تایید، مدارک تحصیلی و زبان، اسناد مربوط به تمکن مالی، سوابق کاری، اجاره نامه، تست سلامت، سند ازدواج، دعوتنامه و دیگر مدارک مورد نیاز که اداره ی مهاجرت از فرد متقاضی می خواهد.