تحصیل در آمریکا

یکی از روش های کاربردی برای مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق اقدام به تحصیل در دانشگاه های این کشور است. در رتبه بندی ای که کیفیت آموزشی در دانشگاه های دنیا را نشان می دهد، می توان دانشگاه هایی مانند، کالیفرنیا، هاروارد و استنفورد را در بالاترین رده بندی دید. در هر ایالت این کشور میانگین یک دانشگاه با رتبه یک رقمی یا دو رقمی وجود دارد. برای تحصیل در این کشور باید درباره ی قوانین و شرایط کلی اطلاعات کافی را داشته باشید. برای اطلاع دقیق از تحصیل در این کشور و دیگر کشورهای پیشرفته و شرایط تحصیل در کانادا ، تحصیل در استرالیا ، تحصیل در انگلیس و دیگر کشورها با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.

مزایای تحصیل در آمریکا

هر فرد با تحصیل در آمریکا امکانات زیادی را به دست می آورد. از مزایایی که تحصیل در آمریکا دارد می توان به، یادگرفتن زبان، استفاده از مزایای طرح های تحقیقاتی، پیشرفت علمی، به دست آوردن تجربه ی بین المللی، امکان کار در محیط دانشگاه و اخذ اقامت دائم این کشور، اشاره کرد. گرفتن ویزای آمریکا مانند دیگر کشورها کار ساده ای نیست و نیاز به شرایط خاصی دارد ولی برای کسانی که در این کشور تحصیل می کنند می توان به راحتی به تغییر ویزای تحصیلی به اقامت دائم، اقدام کرد. هر ساله بیش از 800000 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور سفر می کنند. این کشور یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی را دارد و دانشجویان را به خوبی آموزش می دهد. آن ها می توانند بعد از اتمام تحصیلات به کار بپردازند.

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا

مسئول امور مربوط به دانشجویان خارجی در کشور آمریکا سازمانی به نام امنیت ملی آمریکا است. تحصیل در این کشور به چهار دسته زیر تقسیم می شود.

تحصیل در مهد کودک و مدارس آمریکا با ویزای تحصیلی F1

تحصیل در کالج و دانشگاه های آمریکا با ویزای تحصیلی F1

تحصیل دوره های زبان در مدارس، کالج ها یا دانشگاه های آمریکا با ویزای F1

تحصیل دوره های فنی و حرفه ای در کالج های آمریکا با ویزای m1

با داشتن ویزای تحصیلی این کشور می توان در آمریکا تا زمان پایان تحصیل اقامت داشت و از امکانات تحصیلی و کاری که این کشور برای دانشجویان فراهم می کند، استفاده کرد. سه نوع ویزای تحصیلی برای دانشگاه های این کشور تعریف شده است که شامل، M،F  و J می شود. این اعداد نسبت فرد استفاده کننده از ویزا را نشان می دهد. در صورتی که دارنده ی ویزا بخواهد از خدمات استفاده کنند از حرف F1 استفاده می شود و ویزای وابستگانی مانند همسر و فرزند عدد 2 را نشان می دهد.

ویزای تحصیلی F1

برای کسانی که قصد مهاجرت و تحصیل در آمریکا را دارند بهترین ویزای تحصیلی ویزای F1 است. دانشجویان متاهل با داشتن این ویزا می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را با خود به این کشور ببرند و برای اقامت آن ها ویزای F2 بگیرند. دانشجویان می توانند بعد از گرفتن پذیرش از یک دانشگاه در آمریکا و دریافت فرم I-20 برای تشکیل پرونده و فرم DS-160 اقدام کنند. این ویزای اقامت برای بیش از 6 ماه اقامت در این کشور صادر می شود. این افراد می توانند در هفته 20 ساعت به کار نیمه وقت اشتغال داشته باند و هزینه های خود را به آسانی بپردازند. این کار باید در محدوده ی دانشگاه باشد و افراد بعد از یکسال تحصیلی می توانند به کاری خارج از این محدوده اشتغال داشته باشند.

ویزای تحصیلی M1

ویزای تحصیلی F1 و ویزای M1 تفاوت های زیادی با هم ندارند. تفاوت این دو ویزا در این است که ویزای تحصیلی M1 برای برخی از رشته های فنی و حرفه ای صادر می شود. شرایط این ویزا برای اقامت همسر و فرزندان زیر 21 سال تفاوتی با ویزای F1 ندارد. افراد متاهل می توانند از طریق ویزای M2 برای اقامت در این کشور اقدام کنند.

ویزای تحصیلی J1 آمریکا

ویزای J1 برای افرادی صادر می شود که برای فرصت مطالعاتی قصد سفر به آمریکا را دارند. این افراد می توانند فرصت تحقیق و یا تدریس در این کشور را تجربه کنند. اعتبار این ویزا بر اساس طول دوره متغیر است. دارندگان این ویزا باید بعد از گذراندن دو سال در آمریکا این کشور را ترک کنند و برای ورود به خاک این کشور دوباره درخواست بدهند. برای درخواست این ویزا باید فرم DS-160 تکمیل و ارائه شود و دارنده ی این ویزا می تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ویزای J2 بدهند.

وضعیت دانشگاه ها در آمریکا

دانشگاه های این کشور مانند دیگر کشورها در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می پذیرند. اکثر دانشگاه های این کشور رتبه های برتر جهانی را از نظر کیفیت آموزشی دارند. از 50 دانشگاه برتر در جهان 44 دانشگاه متعلق به این کشور است. دانشگاه های مختلفی در آمریکا هستن که شامل:

دانشگاه ها و کالج های ایالتی که توسط دولت و ایالات در آمریکا اداره و تامین می شوند. در هر50 ایالت این کشور میانگین یک دانشگاه وجود دارد. نام این دانشگاه ها همنام ایالتی است که آن را اداره می کند، مانند دانشگاه ایالتی میشیگان.

دانشگاه ها و کالج های خصوصی در آمریکا به صورت آزاد اداره می شوند و هزینه ی تحصیل در آن ها از دانشگاه های ایالتی بیشتر است. این دانشگاه ها از دانشگاه های ایالتی کوچکتر هستند. این دانشگاه ها در پذیرش افراد با هر مذهبی آزاد هستند ولی ترجیح می دهند افرادی را بپذیرند که عقاید آن ها با عقاید حاکم بر  دانشگاه در تضاد نباشد.

Community College مراکز تحصیلی هستند که دوره های تحصیل در آن ها دو ساله است و مدرک کاردانی به دانشجویان خود واگذار می کنند. این مدارک کاربردهای مختلفی دارند و قابل انتقال هستند. مدارک کاردانی قابل انتقال برای ورود دانشجو به مقاطع بالاتر مشکلی به وجود نمی آورد و بعضی از این مدارک دانشجو را بعد از گذراندن دوره وارد بازار کار می کند. مهمترین مدارک انتقال پذیر شامل مدارک کاردانی هنر و علوم می باشد. دانشجویان می توانند درس های گذرانده شده را با دانشگاهی که به آن انتقال پیدا می کنند تطبیق دهند.

موسسات فنی دوره ی 4 ساله ای دارند و بعد از گذراندن این دوره ها به فارغ التحصیلان خود در مدرک کارشناسی در زمینه ی علوم فنی ارائه می دهند. بعضی از موسسات فنی دوره آموزش کوتاه مدت برگزار می کنند.

برای آشنایی با دوره های مختلف آموزشی و دانشگاه های آمریکا و کسب اطلاع از اخذ انواع ویزاها مانند ویزای کارآفرینی کانادا ، ویزای اوسبیلدونگ آلمان و دیگر ویزاها با گروه مهاجرتی اساطیر تماس بگیرید.