مهاجرت کاری به کانادا

گروه مهاجرتی اساطیر بواسطه شرکت کاریابی خود در کانادا و همچنین ارتباط بسیار نزدیک با سایر شرکتهای کاریابی در کانادا و کارفرمایان کانادایی بانک کاملی از مشاغل کانادایی شامل گروه پزشکی، علوم پایه، مهندسی، فنی، خدماتی و سایر فرصتهای شغلی آین امکان را برای کارجویان ایرانی فراهم کرده که از طریق پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کانادایی با درآمد ماهیانه خوب ویزای کار کانادا را بدست آورند.

فرآیند ویزای کار بین 6 ماه تا حداکثر 12 ماه به طول می انجامد و از سریعترین روشهای مهاجرت به کانادا میباشد. همچنین در این روش نیاز به نمره زبان انگلیسی بالا همانند روشهای فدرال و استانی نیست.

همچنین از خدمات ویژه گروه مهاجرتی اساطیر، اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های فدرال و استانی به همراه شغل متناسب با تخصص متقاضی در کانادا میباشد.

مهاجرت کاری به کانادا به دلیل کمبود نیروی کار در این کشور یکی از راه هایی است که مهاجران از طریق آن اقدام می کنند. 233 هزار مهاجر تا سال 2023 از طریق برنامه کاری وارد کانادا شدند و بعد از مدتی توانستند اقامت بگیرند.

برای استفاده از این روش باید با مشاغلی که مورد نیاز این کشور است آشنا بشوید و مدارک مورد نیاز آن را تامین کنید.

بازار كار در كانادا

کشور کانادا 18 میلیون زمینه ی شغلی دارد و 26 درصد این مشاغل در اختیار مهاجران قرار گرفته است. در صورت داشتن تخصص و مهارت، کانادا بهترین مکان برای یافتن شغل است.

حرفه های شغلی پر رونق در بازار کانادا
مشاغل مهندسی فناوری اطلاعات
مشاغل فنی و تدارکاتی مشاغل پزشکی و سلامت
مشاغل اداری مشاغل مالی و حسابداری
حقوق و وکالت مشاغل فروش و بازاریابی
مشاغل ارتباط با مشتری مشاغل تولیدی

شرایط ویزای کاری کانادا

شرایط عمومی برای کسانی که درخواست ویزای توریستی کانادا را دارند وجود دارد. این افراد با تکمیل مدارک مورد نیاز می توانند برای اقامت کانادا اقدام کنند. سن مهاجران باید زیر 40 سال باشد، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، با حداقل یکسال سابقه کار، نمره 5/6 برای مدرک آیلتس زبان و در مرحله مصاحبه حداقل امتیاز باید 67 باشد.

مهاجرت کاری به کشور کانادا

گرفتن مهاجرت کاری به کانادا دو روش عمده دارد. روش اسکیل ورکر و روش اسکیل ترید که از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا امکان پذیر است. برای این مهاجرت از طریق داشتن مهارت و تخصص می توان با یکسال سابقه کار و داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه برای سطح های مختلف شغلی اقدام کرد.

جاب آفر کانادا تضمینی

برای زمانی که پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما به فرد مهاجر داده شود ویزا از نوع جاب آفر خواهد بود. پیدا کردن شرایط شغلی در کانادا برای دریافت ویزای جاب آفر راه را برای مهاجرت به این کشور باز می کند. برای بالا بردن امتیاز می توان جاب آفر را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کرد. تورنتو یکی از شهرهایی است که هر ساله با عنوان جاب آفر کانادا ، نیروی کار می گیرد.

ویزای کاری کانادا

استان های کانادا می توانند از طرق مختلف مانند سرمایه گذاری، کار و تحصیل مهاجر بگیرند. در برنامه های استانی این کشور سیستم ارزیابی وجود دارد که براساس امتیازاتی است که فرد به دست می آورد. گرفتن جاب آفر استانی نیز از طریق سیستم اکسپرس اینتری امکان پذیر است. ایرانیان برای مهاجرت کاری به کانادا غلب استان هایی مانند، نیوبرانزویک، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا را انتخاب می کنند.

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا

کسانی که برای تحصیل بالاتر از دیپلم به کانادا مهاجرت می کنند می توانند برای مدت 6 ماه بعد از تحصیل خود به دنبال کار باشند. بعد از پیدا کردن کار درخواست ویزای پس از تحصیل ضروری است. برای دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند به مدت 3 سال گرفتن ویزای کار امکانپذیر است. این مدت کاری برای آن ها سابقه خواهد شد و برای گرفتن ویزای دائم جزء سوابق و امتیازات آن ها به حساب می آید.

برنامه ی انتقال درون شرکتی ICT کانادا

این نوع اقامت برای مدت کوتاهی امکان پذیر است و بعد از آن می توان برای اقامت دائم اقدام کرد. مدیران می توانند بدون داشتن مدرک زبان، محدودیت سنی و تحصیلات، کسب و کار خود را به کانادا منتقل کنند. گرفتن ویزا برای اعضای خانواده و اخذ اقامت دائم می تواند از جمله برنامه های بعدی مدیران باشد.

هزینه ویزا کانادا

بسته به نوع اقامت هزینه ی ویزای در کانادا متفاوت خواهد بود. در مرحله ی اول بهتر است برای انجام خدمات حقوقی مربوط به اخذ ویزا با یک موسسه معتبر مشورت کنید. گروه مهاجرتی اساطیر ارائه دهنده ی خدمات مشاوره ای و اجرایی در زمینه ی اخذ ویزای کانادا خواهد بود.

هزینه ویزای کار کانادا
155 دلار برای هر نفر ورک پرمیت
2075 دلار ویزای خوداشتغالی و برنامه کاری کبک
1325 دلار اکسپرس اینتری
85 دلار هزینه انگشت نگاری

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

روش های مهاجرتی به کانادا بر اساس امتیازات افراد امکان پذیر است. سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری برای همه ی روش های مهاجرتی به جزء روش خود اشتغالی به کار می رود. 6 معیار برای این روش در دو مرحله به انجام می رسد.

ساعت کاری در کانادا

برای کار در کانادا باید روزانه 8 ساعت در روز وقت بگذارید. این زمان به 40 تا 48 ساعت در هفته نیز می رسد.

وضعیت و قوانین کار در کانادا
8 ساعت ساعت کاری استاندارد در روز
40ساعت ساعت کاری استاندارد در هفته
48 ساعت ساعت کاری در هفته
5/1 برابر ساعت کار عادی دستمزد اضافه کاری
دوشنبه- جمعه روزهای کاری در کانادا
شنبه-یکشنبه روزهای تعطیل هفته

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

پیش از شروع روند مهاجرت به کانادا و اقدام برای گرفتن ویزا بهتر است از مدارکی که برای این کار لازم است اطلاع پیدا کنید. آماده کردن مدارکی چون پاسپورت مدت دار، سند ازدواج، پایان خدمت، عکس، شناسنامه و پایان خدمت برای آقایان از مدارک اولیه است. مدارکی چون زبان انگلیسی و یا فرانسه، سوابق کاری، مدارک مهارت ها و دوره هایی که در آن آموزش دیده اید، مدارک تحصیلی، مدارک مبنی بر تمکن مالی، عدم سوء پیشینه، نامه ی جاب آفر، هزینه های پزشکی و هزینه های مربوط به مهاجرت از جمله مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا  است.