عوامل تاثیر گذار در مهاجرت تحصیلی کدامند

عوامل تاثیر گذار در مهاجرت تحصیلی کدامند

عوامل تاثیر گذار در مهاجرت تحصیلی کدامند ؟

مهاجرت کردن تصمیمی متفاوت است که از گذشته بین مردم مرسوم بوده. مهاجرت به دلایل مختلفی صورت می گیرد که شامل: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت تجاری و توریستی و … است. در بین انواع روش های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرت است.  به طور کلی مهاجرت مسیر پر پیچ و خمی دارد که اگر این تصمیم را می گیرید باید مسیر آن را طی کنید. مهاجرت تحصیلی نیازمند اطلاعات و مدارک کامل در مورد آن است که باید در مورد شرایط آن و عواملی که روی مهاجرت تأثیر می گذارند، اطلاعات داشته باشید.

پس در این مقاله با من همراه باشید تا شما را با این عوامل آشنا کنم و همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا را بررسی کنیم.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی نسبت به کشوری که برای مقصد انتخاب می کنید شرایط متفاوتی دارد. اما اکثر کشور ها یک سری مدارک یکسان برای مهاجرت نیاز دارند که در ادامه آن ها را ذکر می‌کنیم.

مدارکی که برای اخذ مهاجرت تحصیلی لازم دارید شامل: پاسپورت – شناسنامه و کارت ملی – مدارک تحصیلی کامل در همه مقاطع – مدرک زبان – تاییدیه بانکی – رزومه تحصیلی کامل و در صورت داشتن مدارک شغلی و سابقه کاری ارائه آن ها هم لازم است.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

بعد از ارائه مدارک لازم برای گرفتن مهاجرت تحصیلی باید لیستی از دانشگاه های معتبر کشور مورد نظر تهیه کنید و در مورد روش های تحصیل در آن کشور تحقیق کنید. قبل از مهاجرت به آن کشور هم باید در مورد فرهنگ و آداب و رسوم کشور مد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید و پس از انتخاب قطعی خود در مورد کشور و دانشگاه محل تحصیل، درخواست خود را به همراه مدارکی که ذکر شد برای دریافت نامه پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

عوامل موثر در گرفتن مهاجرت تحصیلی

عوامل متعددی در گرفتن اقامت تحصیلی باعث وجود دارد که باعث می‌شود درصد گرفتن ویزای تحصیلی شما افزایش پیدا کند. یکی از این عوامل مقالاتی است که در مجلات معتبر از شما چاپ می شود. هرچه این تعداد مقالات در مجلات معتبر ایرانی و خارجی بیشتر باشد شانس پذیرش و حتی احتمال دریافت بورسیه تحصیلی برای شما بیشتر می شود.

عامل دیگری که شانس شما را افزایش می‌دهد داشتن رزومه علمی یا سوابق پژوهشی است که اگر شما این مشخصه را داشته باشید نشان دهنده توانمندی و داشتن تجربه علمی شماست، که اکثر دانشگاه ها به این رزومه توجه خاصی می کنند و امتیاز ویژه‌ای برای شما قائل می‌شوند که باعث تسریع روند مهاجرت شما می‌شود.

 مورد دیگری که می‌تواند ضامن شما در گرفتن اقامت تحصیلی شود داشتن توصیه نامه است یعنی شما بتوانید چند توصیه نامه معتبر و قوی از استادان دانشگاه خود که رتبه علمی بالایی دارند و شناخته شده هستند داشته باشید. این توصیه نامه بسیار ارزشمند است چون اعتبار علمی شما و درصد گرفتن اقامت تحصیلی شما را تا حد زیادی افزایش میدهد.

عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که همه ساله دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند شرایط خاصی است که حتماً باید آن ‌ها را داشته باشید تا ویزای تحصیلی شما صادر شود.

این مدارک شامل : داشتن مدرک قبولی در یک موسسه آموزشی معتبر کانادا – داشتن هزینه کافی جهت شهریه تحصیلی، خوراک ، مسکن و حمل و نقل در این کشور – ارائه مدرک عدم سوء پیشینه -گواهی معتبر سلامت پزشکی و داشتن مدارک معتبری که جعلی نباشد.

بعد از داشتن و ارائه این موارد باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید که در اینجا باید پاسپورت معتبری داشته باشید که اعتبار و انقضای کافی برای طول اقامت تحصیلی شما در کانادا را داشته باشد و در طی زمان تحصیل نیاز به تمدید نداشته باشد.

عامل دیگری که برای مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه کرد داشتن بودجه لازم برای مهاجرت است به طوری که شما توان پرداخت هزینه های لازم زندگی خود را در آن کشور داشته باشید. که این هزینه نسبت به شهر آن کشور متفاوت است. نکته‌ی مهم دیگر یادگیری و مدرک زبان است که فقط بلد بودن آن کافی نیست و بهتر است حتما یک نمره معتبر زبان داشته باشید و برای پذیرش دانشگاه آن را ارسال کنید.

عوامل تاثیر گذار در مهاجرت تحصیلی کدامند

عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی استرالیا

استرالیا کشور دیگری است که دارای دانشگاه های معتبر و معروف است و باعث شده مثل کانادا دانشجویان مهاجر زیادی را به طور سالیانه پذیرا باشد. برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا علاوه بر داشتن مدارک کافی عوامل موثر دیگری هم هست که شانس دریافت اقامت شما را افزایش میدهد.

برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید با مدرک ثابت کنید که برای تحصیل به این کشور می روید و زمان اقامت خود را هم مشخص کنید. همچنین باید گزارشی از مبلغ موجود در حساب بانکی خود بدهید که در آن مبلغ لازم برای مخارج شما در این کشور در زمان مقرر وجود داشته باشد.

 مورد دیگری که باید حتما داشته باشید این است که نشان دهید که زبان انگلیسی را بلد هستید و می توانید با آن ارتباط برقرار کنید و یا مدرک یکی از آزمون های آیلتس ، تافل یا یکی از آزمون های معتبر جهان را داشته باشید.

یکی از موارد دیگری که شانس اقامت تحصیلی در استرالیا را افزایش میدهد نداشتن مشکل اخلاقی و سوابق کیفری است. که می توانید به یک مشاور مراجعه کنید تا گواهی سلامت اخلاقی و شخصیتی شما را بدهد و این فرم را هم همراه با مدارک خود به دانشگاه ارسال کنید تا شانس اخذ ویزای شما بیشتر شود.

سخن آخر

در این مطلب شما را با مدارک و شرایطی که برای مهاجرت تحصیلی لازم است آشنا کردیم و با خواندن این مقاله اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا کانادا را دارید در می یابید که چه عواملی در مهاجرت تحصیلی شما اثر گذار است. در پایان این مقاله به شما توصیه می کنم حتماً نکاتی که برای گرفتن ویزای تحصیلی ذکر کردیم را رعایت کنید و اگر نیازمند مشاوره مهاجرتی و یک شرکت مهاجرتی خوب هستید به گروه مهاجرتی اساطیر ویزا مراجعه کنید تا شما را در این امر یاری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *