چالشهای مهاجرت از ایران را بیشتر بشناسیم

مقدمه

اگر شما هم قصد مهاجرت کردن از ایران را دارید ، پس اول باید از مشکلات و چالش های بعد از مهاجرت باخبر شوید تا برای رفع کردن آنها اقداماتی انجام دهید. زمانی که فردی به کشور جدیدی مهاجرت می کند با تغییرات زیادی از جمله فرهنگ و اقتصاد و . . . در زندگی و سرنوشت خود روبرو می شود .

دولت های خارجی قوانین مهاجرت را برای ایرانیان سخت در نظر گرفته اند اما شما می‌توانید همه چالش‌ها را از بین ببرید ،  برای مهاجرت کردن از ایران به بهترین وکیل مهاجرتی در تهران مراجعه کنید افرادی که میخواهند از ایران مهاجرت کنند برای مشاوره گرفتن می توانند قبل از مهاجرت به وکیل مهاجرت در تهران مراجعه کرده و مشاوره لازم را بگیرند .

 در ادامه مقاله قصد دارم که در مورد مشکلات و چالش های مهاجرت برایتان توضیحات بیشتری بدهم پس لطفاً تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

_ مالیات و هزینه های زندگی :

 افرادی هستند که دلیل مهاجرت آنها درآمد بالا و رفاه زندگی و اقتصاد خوب می باشد ،  این افراد بهتر است بدانند که بعد از مهاجرت به کشور جدید علاوه بر حقوق بالایی که می گیرند ، هزینه های زندگی نیز بسیار بالا می باشد این هزینه ها می توانند یک چالش بزرگ برای مهاجرین به شمار بیایند و همچنین مالیات های بسیار سنگینی باید پرداخت کنند مثلاً در کشوری مانند فرانسه مالیات های سنگینی دارد و شما هر چقدر که درآمد بالاتری داشته باشید مالیات بیشتری نیز باید پرداخت میکنید.

_ قوانین مالکیت :

بعضی از کشورها قوانین سختگیرانه ای برای مالکیت مهاجران در نظر گرفته اند ،  افرادی که قصد مهاجرت دارند بهتر است قبل از سفر در مورد قوانین مالکیت کشور مورد نظر تحقیق کنند. بعضی از کشورها مثل کشور سوئد مالکیت خرید منزل مسکونی را به مهاجران تا حداقل ۱۰ سال اول نمی دهند بنابراین تهیه مسکن مناسب یک چالش بزرگ میباشد و همچنین کشورهای خارجی قوانین خرید ملک توسط مهاجرین ایرانی را بسیار سخت می گیرند ، پس شما باید قبل از مهاجرت در مورد این قوانین اطلاعات لازم را کسب کنید.

_ متفاوت بودن فرهنگ ها و برخوردهای نژادپرستانه :

 متفاوت بودن فرهنگ ها یک چالش مهم است که حتماً باید به آن توجه کرد. افراد زمانی که وارد کشوری جدید می شوند متوجه تفاوت هایی مثل معاشرت ، رانندگی ، برقراری ارتباط با یکدیگر، برخوردهای نژاد پرستانه و . . . می شوند و این تفاوت ها باعث می شوند که آنها با مشکلات روحی مواجه شوند زیرا شما زمانی که با مشکلات فرهنگی کشور جدید روبرو می شوید ممکن است رویاهایی که در ذهن خود از مهاجرت داشتید را کاملا از بین ببرد. در بعضی از کشورهای نژاد پرست نیز رفتار شهروندان بومی نسبت به مهاجران ایرانی باعث می شود تا آنها به سمت مشکلات روحی بروند . در کشورهایی مثل آمریکا استادان دانشگاه نسبت به دانشجویان تبعیض قائل می شوند و همچنین برای پیدا کردن شغل نیز همین امر صدق می کند که متاسفانه همه این موارد باعث میشود تا افرادی که مهاجرت کردند حالت های افسردگی را تجربه کنند.

_ افسردگی پس از مهاجرت :

 افرادی که قصد مهاجرت دارند باید خود را برای افسردگی و بیماری‌های روحی بعد از مهاجرت آماده کنند . به گفته روانشناسان مهاجران در یک ماه اول حال روحی خوبی دارند زیرا در ماه اول مانند یک توریست به تماشای مناظر و خیابان ها و آدم های جدید و . . . می پردازند که این کار برایشان لذت بخش است اما کم کم که زمان می گذرد افراد وارد مرحله ای به نام عدم پذیرش می شوند ، به دلیل اینکه نمی توانند با افراد جدید ارتباط برقرار کنند کاملاً دلسرد می شوند که این دوره ۳ تا ۶ ماه طول می کشد، این دوره ممکن است افراد را افسرده کند و بعد از این دوره ۳ تا ۶ ماهه مهاجران کم‌کم به این شرایط عادت می کنند . شهروندانی که از طبقه متوسط هستند در کشورهای توسعه یافته هیچگونه فرصتی برای تفریح و اوقات فراغت ندارند مگر آخر هفته ها .

مقایسه کردن سبک زندگی در کشور ایران با کشورهای غربی بسیار متفاوت است ایرانیان به دلیل اینکه رفت و آمدهای خانوادگی زیادی دارند ممکن است برایشان خیلی سخت باشد و این مورد یک چالش بزرگ برای شان به شمار می رود.

_ تغییرات در قوانین مهاجرت :

افرادی که برای مهاجرت قصد دارند به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنند باید بدانند که با مشکلی مثل تغییرات در قوانین مهاجرتی که اتفاق می افتد روبرو می شوند ،  که این تغییرات همیشگی و دائمی می باشند ، و همچنین این تغییرات بر اساس رویدادهای اجتماعی و سیاسی و . . . می باشند ، بنابراین باید خودتان را با مواجهه با مشکلات آماده کنید و همچنین برای اینکه این تغییرات همیشه و دائما صورت می گیرند شما نمی توانید بفهمید که بعد از مهاجرت با چه شرایطی قرار است روبرو شوید.

_ احساس تنهایی :

 احساس تنهایی می تواند یک چالش برای افرادی باشد که میخواهند در یک کشور جدید مهاجرت کنند صمیمیت بین خانواده‌های ایرانی نسبت به خانواده هایی در کشورهای غربی خیلی زیاد تر است بنابراین زمانی که شما از خانواده خود جدا می شوید و در یک کشور غریب مهاجرت می کنید برایتان یک چالش بزرگ به وجود می‌آورد ، که این چالش باعث می شود که شما احساس تنهایی و غربت را تجربه کنید و حتی ممکن است باعث افسردگی شما شود. شما باید بتوانید به درستی از پس این چالش ها بر بیایید و خودتان را در محیط جدید وفق دهید که در این صورت از ضربه روحی سنگینی که قرار است به شما وارد شود جلوگیری می کنید.

_ نتیجه گیری :

 برای مهاجرت کردن از ایران با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهید شد در نظر داشته باشید که قبل از مسافرت باید ابتدا در مورد چالش های کشور مورد نظر اطلاعات کافی به دست بیاورید. برای مهاجرت حتماً باید مشکلات و چالشهای مهاجرت را از جمله تامین کردن هزینه های زندگی ، کنار آمدن با دوری از خانواده ، احساس تنهایی و افسردگی، تامین مسکن، تامین شغل مناسب و . . . را در نظر بگیرید. برای آشنایی بیشتر با کشورها و روش های مهاجرت با موسسه مهاجرتی اساطیر در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *