مشاغل کبک کانادا

بهترین فرصت های شغلی در کبک کانادا

کبک به عنوان تنها استان فرانسوی زبان در کانادا، از نظر فرهنگی از سایر استان ها و مناطق متمایز است. برای بسیاری از تازه واردان فرانسوی، اقامت در کبک یک انتخاب بدیهی است. این استان هر سال پذیرای 30000 تا 50000 تازه وارد و جویای کار است.

دولت استانی از طریق برنامه “کارگران ماهر کبک” و سایر مسیرهای مهاجرت، از تازه واردان دارای مهارت ها و تجربه دعوت می کند تا نیازهای نیروی کار رو به رشد استان را تأمین کنند. این افراد می توانند برای کار و زندگی در کبک به عنوان مقیم دائم (PR) دعوت شوند.

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا هستید، ما در این مطلب می خواهیم به مهم ترین مشاغل در کبک کانادا، صنایع رو به رشد، موقعیت های شغلی پرتقاضا و شرایط ورود به این بازار کار را برایتان توضیح بدهیم. با ما همراه باشید.

اگر فکر می کنید که مشاغل کبک کانادا برایتان فرصت خوبی برای مهاجرت کاری است، همین حالا با وکیل مهاجرتی به کانادا مشورت کنید.

مشاغل کبک کانادا

مشاغل کبک کانادا

برترین صنایع در استان کبک کانادا کدامند؟

1-صنعت تولید:

بخش تولید در کبک شامل صنایعی مانند کاغذ، تجهیزات حمل و نقل، محصولات شیمیایی و دارویی، و فرآورده های نفتی و زغال سنگ تصفیه شده است.

2-صنعت معدن:

صنعت معدن در کبک بیش از 150000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. از معادن این منطقه، فلزاتی از جمله طلا، نقره، مس، روی، آهن، تیتانیوم و نیوبیم استخراج می شود.

3-کشاورزی، صنایع غذایی و ارگانیک:

صنعت کشاورزی کبک کانادا به دلیل تولید افرا شهرت جهانی دارد، اما سایر مواد غذایی اصلی و محصولات لبنی را نیز تولید می کند.

4-بخش برق آبی:

کبک کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در جهان است. Hydro-Quebec بیش از 20000 نفر را استخدام می کند.

5-بخش خدمات:

صنایع خدماتی اصلی در کبک کانادا شامل خدمات مالی و بیمه، گردشگری، دیجیتال و سرگرمی، حمل و نقل، خدمات کامپیوتری و مشاوره و هوش مصنوعی (AI) است.

بیشتر بخوانید: شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

کدام شهرها بیشترین فرصت های شغلی را در کبک کانادا دارند؟

  • مونترال:

مونترال به عنوان بزرگترین شهر کبک، بازار کار پر رونقی دارد. این شهر، فرصت های شغلی متنوعی را در بخش های مختلف از جمله هوافضا، کالاهای الکترونیکی، مهندسی نرم افزار، ارتباطات راه دور، گردشگری، تولید نساجی و هوش مصنوعی ارائه می دهد.

  • شهر کبک:

شهر کبک، مشاغلی را برای استخدام در مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی و مدیریت دولتی ارائه می دهد.

  • Gatineau:

Gatineau یا “Ottawa-Gatineau”، در مرز اونتاریو-کبک قرار دارد. این شهر، فرصت های شغلی قابل توجهی را در دولت فدرال، بخش خدمات و ساخت و ساز ارائه می دهد. همچنین به عنوان یک مرکز استارتاپ در حال رشد است.

  • شربروک:

شربروک که از گذشته تا به امروز، به دلیل کشاورزی و صنایع مرتبط با جنگل‌داری، از جمله لبنیات، چوب و لاستیک شناخته می‌شود، اکنون محل رشد بخش مالی و فناوری است.

کدام مشاغل در کبک کانادا، پر تقاضا هستند؟

مشاغل کبک کانادا

مشاغل کبک کانادا

مشاغل کبک کانادا بر اساس شغل مورد تقاضا و اولویت شناسایی شده توسط Quebec و NOCs گردآوری شده اند. مشاغل ذکر شده در بخش های زیر، جامع نیستند و با توجه به نیازهای بازار کار در معرض تغییر هستند. برای اطلاع از شرایط کار در کبک و حقوق و دستمزدها می توانید با وکیل مهاجرتی کانادا صحبت کنید یا به وبسایت های کاریابی و مشاغل کانادا مراجعه نمایید.

علاوه بر مدارک تحصیلی و تجربه مرتبط کاری، تسلط به زبان فرانسه ممکن است برای مشاغل در کبک الزامی باشد.

1-مشاغل بخش خدمات در کبک کانادا:

  • مدیران مالی: مدیران امور مالی، درآمد متوسط، 46 دلار کانادا در هر ساعت دارند. برای واجد شرایط بودن در این مشاغل، به مدرک مدیریت یا امور مالی نیاز دارید.
  • مدیران منابع انسانی (HR) و سایر متخصصان منابع انسانی: متخصصان منابع انسانی، بسته به سابقه کار، حقوق متوسطی از 30 دلار کانادا تا 46 دلار کانادا در ساعت دریافت می کنند.
  • مدیران مالی و املاک: دستمزد این مشاغل مورد تقاضا، بین 38 دلار کانادا و 43 دلار کانادا در ساعت است.
  • مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی: مدیران در زمینه های بازاریابی، میانگین دستمزد ساعتی 41 دلار کانادایی دارند.
  • حسابرسان مالی، حسابداران، تحلیلگران، برنامه‌ریزان و مشاوران: این فرصت های شغلی در امور مالی، بین 381 دلار کانادا به ازای هر ساعت دریافت می‌کنند.
  • مشاغل حرفه ای در مشاوره مدیریت کسب و کار: مشاوران کسب و کار، میانگین درآمد 36 دلار کانادا در ساعت دارند.
  • دستیاران اجرایی: به عنوان دستیار اجرایی، می توانید میانگین درآمد، 32 دلار کانادا در هر ساعت به دست بیاورید.
  • مدیر حسابداری و حسابداران، کارشناسان بیمه و پذیره نویسان: برای مشاغل بیمه و حسابداری، متوسط دستمزد ساعتی بین 25 دلار کانادا و 35 دلار کانادا است. برای واجد شرایط بودن برای این مشاغل پرتقاضا، به مدرک یا دیپلم حسابداری یا امور مالی نیاز دارید.
  • معماران: معماران در کبک دارای درآمد متوسط 35.58 دلار کانادا در هر ساعت هستند. برای کار به مجوز استانی نیاز است.
  • اساتید دانشگاه و مربیان تحصیلات تکمیلی: حقوق معلمان بر اساس سطحی که در آن تدریس می کنند متفاوت است. اساتید دانشگاه بالاترین دستمزد را با 55 دلار کانادا در هر ساعت دارند. اگر می خواهید به عنوان معلم در کبک کار کنید، به یک مجوز تدریس استانی نیاز دارید.
  • معلمان کالج و مدارس در همه سطوح: معلمان مدارس دارای متوسط درآمد ساعتی 38 دلار کانادایی هستند.

2-مشاغل بخش فناوری در کبک:

  • مدیران سیستم‌های فناوری اطلاعات: مدیر فناوری اطلاعات از جمله مشاغلی هستند که بیشترین درآمد را دارند که در کبک مورد تقاضا هستند. دستمزد این شغل، متوسط 55.29 دلار کانادا در هر ساعت است.
  • مهندسین کامپیوتر: متوسط دستمزد ساعتی بین 38 دلار کانادا و 47 دلار کانادا دارند و برای کار به مدرک مهندسی و مجوز استانی نیاز است.
  • تحلیلگران و مشاوران کامپیوتر، تحلیلگران پایگاه داده، مهندسان و طراحان نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه ها، طراحان و توسعه دهندگان وب: دستمزد متوسط برای سایر مشاغل فناوری مورد تقاضا، بین 32 دلار کانادا تا 44 دلار کانادا در ساعت است.

3-مشاغل بخش مراقبت های بهداشتی در کبک:

مدیران مراقبت های بهداشتی: مدیران در بخش مراقبت های بهداشتی معمولاً به مدرک مدیریت نیاز دارند و میانگین درآمد آنها در هر ساعت، 43.27 دلار کانادایی است.

  • دستیاران پزشکی: این مشاغل پرتقاضا بین 16 تا 29 دلار کانادا در ساعت دستمزد دارند.
  • شیمیدانان یا داروسازان: داروسازان، میانگین حقوق سالانه 113،387 دلار کانادا دریافت می کنند.
  • پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پزشک خانواده، دندانپزشکان، دامپزشکان: میانگین درآمد دامپزشکان، 86163 دلار کانادا در سال است.
  • فیزیوتراپیست، کاردرمانگر: این متخصصان بین 33 دلار کانادا و 38 دلار کانادا در ساعت درآمد دارند.
  • تکنسین‌ تجهیزات پزشکی، تکنسین‌ها و دستیاران آزمایشگاه پزشکی: تکنسین‌های آزمایشگاه در کبک، حدود 28 دلار کانادا در ساعت درآمد دارند.
  • پرستاران و سر پرستاری: پرستاران ارشد دارای درآمد متوسط، بین 34 دلار تا 42 دلار کانادا در ساعت دارند. برای این مشاغل به مجوز پرستاری استانی نیاز است.

4-مشاغل بخش تولید – ساخت در کبک:

  • مدیران تولید: مشاغل سطح مدیریتی در تولید، متوسط دستمزد ساعتی 42.50 دلار کانادا در کبک دارند.
  • تکنسین ماشین‌کاری، بازرسان ماشین‌کاری و ابزارآلات: دستمزد متوسط برای این مشاغل، حدود 22 دلار کانادا در ساعت است.
  • کارگران فلزات، آهن‌کاران، جوشکاران، اپراتورهای ماشین‌آلات، نجاران: برای این مشاغل تولیدی مورد تقاضا، بین 39 دلار تا 39 دلار آمریکا در بازارهای جهانی، پرداخت می‌شود.
  • سرکارگر مکانیک، سرپرستان، اپراتورهای تجهیزات و مکانیک ها: این مشاغل دارای دستمزد بین 24 دلار تا 35 دلار کانادا در ساعت هستند.
  • ناظران در صنایع نفت، گاز، مواد شیمیایی، پلاستیک، مواد غذایی و آشامیدنی، و صنایع فرآوری محصولات جنگل: این مشاغل معمولاً دارای میانگین 17 تا 26 دلار کانادا در هر ساعت هستند.

بیشتر بخوانید: خدمات وکیل مهاجرتی به آلمان

سوالات متداول درباره مشاغل کبک کانادا

1-حداقل دستمزد در کبک چقدر است؟

حداقل دستمزد در کبک از تاریخ 1 ماه مه 2023، 15.25 دلار کانادا است.

2-نرخ بیکاری در کبک چقدر است؟

در ژانویه 2023، نرخ بیکاری در کبک 3.9 درصد بوده است.

3-چگونه به کبک نقل مکان کنیم؟

بر خلاف سایر استان ها و مناطق در کانادا، کبک، مهاجران خود را بر اساس نیازهای بازار کار استان و احتمال سازگاری تازه واردان با زندگی در کبک انتخاب می کند.

علاوه بر ارسال درخواست برای برنامه اکسپرس اینتری فدرال، می توانید به طور خاص برای اقامت در کبک از طریق برنامه کارگر ماهر استانی کبک (QSW) درخواست دهید. با این حال، برای واجد شرایط بودن اکثر جریان های تحت برنامه QSW، به مهارت در زبان فرانسه نیاز دارید.

اگر قصد دارید به طور موقت در کبک زندگی کنید، می توانید برای مجوز کار یا مجوز تحصیل نیز درخواست دهید. اگر بخواهید بعداً برای اقامت دائم اقدام کنید، هرگونه تحصیلات یا تجربه کاری که در استان کسب کنید به امتیاز شما اضافه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *