بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2023 برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های آلمان در شهرهای مختلف این کشور، هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی است. آلمان اقتصاد بالایی دارد و موقعیت های شغلی بسیار عالی ارائه می دهد. شاید به این علت است که برخی از افراد تحصیل کرده و متخصصان فنی در ایران نیز ترجیح می دهند آلمان را برای مهاجرت خود انتخاب کنند.

اگر شما هم به مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به آلمان فکر می کنید می توانید این کار را از تحصیل در آلمان شروع کنید. اگر شرایط سنی شما ایجاب کند، بهترین دانشگاه های آلمان برای اهداف شما در دسترس هستند. شرایط تحصیل در این کشور برای هر یک از دانشگاه ها متفاوت است. با کارشناسان ما مشورت کنید و اطلاعات به روز و جدید را دریافت نمایید.

10 تا از بهترین دانشگاه های آلمان طبق رتبه بندی در سال 2023

رتبه بندی در کشور در سال 2023 رتبه بندی در جهان در سال 2023 نام دانشگاه نام شهر یا منطقه
1 30 دانشگاه فنی مونیخ مونیخ
2 33 دانشگاه LMU مونیخ مونیخ
3 43 دانشگاه هیدلبرگ هیدلبرگ
4 73 دانشگاه Charité برلین
=5 =86 دانشگاه هومبولت برلین
=5 =86 دانشگاه Tübingen Tübingen
7 89 دانشگاه بن بُن
8 =91 دانشگاه آزاد برلین
9 =99 دانشگاه RWTH آخن آخن
10 113 دانشگاه فریبورگ فریبورگ

بهترین دانشگاه های آلمان در سراسر کشور پراکنده هستند. رشته ها و گرایش های متنوعی در این دانشگاه ها برای تحصیل در مونیخ، برلین و 40 شهر دیگر وجود دارد. برترین دانشگاه برلین، Charité – Universitätsmedizin Berlin نام دارد. در مجموع، 50 دانشگاه در آلمان در زمره بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند.

بیش از 500 رشته تحصیلی (در برنامه های درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر آلمان تدریس می شوند. به هر موضوعی که علاقه دارید، می توانید آن مقطع را به زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های آلمان بخوانید.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به آلمان

4 دانشگاه برتر در آلمان در سال 2023

بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان

4- Charité – Universitätsmedizin Berlin

Charité – Universitätsmedizin Berlin یکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی و درمانی در اروپا است. بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل آلمان در پزشکی و فیزیولوژی، در این دانشگاه تحصیل کرده اند یا در اینجا فعالیت های تحقیقاتی داشته اند.

قدمت و تاریخ ساخت این دانشگاه پزشکی به سال 1710 برمی گردد؛ زمانی که بیمارستان در پذیرش بیماران مبتلا به طاعون در Prussia، ساخته شد. این بیمارستان در سال 2003 با سایر موسسات پزشکی در آلمان ادغام شد و نام فعلی را برای آن انتخاب کردند.

بسیاری از دانشمندان و پزشکان مشهور در این دانشگاه، کار کرده اند یا به تحصیل مشغول بوده اند؛ از جمله کارل ورنیکه، متخصص مغز و اعصاب؛ کارل لئونهارد روانپزشک؛ و راحل هیرش، اولین استاد زن پزشک در پروس. این دانشگاه برای علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی در آلمان، بهترین گزینه است.

3- دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است و در سال 1386 تأسیس شده، و قدیمی ترین دانشگاه آلمان نیز محسوب می شود. نزدیک به 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه، بین المللی هستند و از 130 کشور در اینجا پذیرفته شده اند. بیش از یک سوم دانشجویان دکترا، دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه هایدلبرگ، 160 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. اساتید دانشگاه در هایدلبرگ، مسئول تأسیس زیرشاخه هایی از جمله ژنتیک روانپزشکی، جامعه شناسی مدرن و فیزیک بوده اند و این رشته ها را تأسیس کردند.

این دانشگاه به ویژه برای تحقیقات و مشارکت های فکری نوآورانه خود در انواع موضوعات، شهرت دارد. حدود 27 برنده جایزه نوبل با دانشگاه هایدلبرگ ارتباط داشته اند که 9 نفر از آنها در مدت حضور و تحصیل در اینجا، برنده این جایزه شدند. بسیاری از سیاستمداران، فیلسوفان و دانشمندان با نفوذ، از دانشگاه هایدلبرگ فارغ التحصیل شده اند.

هایدلبرگ به عنوان خانه “رمانتیسیسم آلمانی” شناخته می شود و یک شهر قدیمی، و دارای برخی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در آلمان است. تعدادی از قلعه های تاریخی آلمان در این شهر وجود دارند.

2- دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه LMU مونیخ (LMU Munich) در سال 1472 تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان محسوب می شود. 42 برنده جایزه نوبل، از جمله دانشمندان مشهور، Otto Hahn، ماکس پلانک و ورنر هایزنبرگ در این دانشگاه تحصیل کرده اند. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)، با داشتن جمعیت بزرگ دانشجویی در بین دانشگاه‌های آلمان، رتبه دوم را دارد.

به همین دلیل هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کند. حدود 13 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه، خارجی ها هستند. از اواخر قرن هجدهم، دانشگاه LMU، تمرکز زیادی بر علوم طبیعی داشته است و تحقیقات و نوآوری های زیادی را ثبت کرده است.

1- دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich) تنها دانشگاه دولتی است که به علم و فناوری اختصاص دارد. از سال 1927، 17 جایزه نوبل در فیزیک، شیمی و پزشکی به دانشگاهیان وابسته به این دانشگاه اعطا شده است.

این دانشگاه که در قرن نوزدهم تأسیس شده، در ابتدا بر رشته های مهندسی تمرکز داشت، اما در طول سال‌ها، رشته های علمی گسترش یافتند و علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، و فناوری غذایی و پزشکی را پوشش دادند. بسیاری از تخصص های مهندسی و فناوری اطلاعات در سه مقطع کلی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: خدمات وکیل مهاجرتی به آلمان

برای دریافت خدمات مهاجرتی به بهترین کشورهای اروپایی می توانید با وکلای حقوقی ما در این مجموعه مشورت داشته باشید. پس از بررسی و ارزیابی مدارک شما، نیازسنجی و امکان سنجی برای مهاجرت به آلمان انجام خواهد گرفت و نتایج اعلام می گردد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا
مشاغل پردرآمد در آلمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *