حداقل دستمزد در کانادا برای مشاغل مختلف

مقدمه

کانادا یکی از کشورهایی است که به علت امنیت بالا ، موقعیت های شغلی مطلوب با دستمزد عالی سالیانه مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. برای مهاجرت به هر کشوری باید در مورد همه چیز آن تحقیق کنید تا کشوری که برای شما مناسب ترین است را انتخاب کنید. برای مهاجرت بهترین کار این است که یک گروه مهاجرتی مجرب کنار شما باشد تا در مورد همه چیز شما را راهنمایی کند.

در این زمینه، گروه مهاجرتی اساطیر ویزا با وجود تیمی حرفه ای و با تجربه بهترین راهنما برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت کانادا با جاب آفر میباشد. وکلای متخصص این گروه از ابتدای مسیر مهاجرت تا ورود به کشور مقصد در کنار شما هستند و با اعتباری ۴۰ ساله شما را در مسیر مهاجرت پشتیبانی میکنند. برای مهاجرت به کانادا یکی از نکته هایی که باید به آن توجه کنید حقوق و مزایای هر شغل در این کشور و حداقل دستمزد تعیین شده است که باید در موردش اطلاعات کسب کنید.

 به طور کلی حداقل حقوق در کانادا به صورت ساعتی محاسبه می‌شود و دستمزد هر ساعت کار در هر منطقه از این کشور متفاوت است و این حقوق بستگی به شغلی که انتخاب میکنید هم کم و زیاد میشود. در این مقاله می خواهیم شما را با حداقل حقوق استاندارد در کشور کانادا نسبت به شغل های مختلف آشنا کنیم تا بدانید نسبت به هزینه ها چه شغلی برای شما مناسب است.

 

میانگین درآمد در کانادا در هر منطقه

میزان حقوق و دستمزد در کشور کانادا به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین عوامل استانی است که برای زندگی انتخاب می کنید و از عوامل تاثیرگذار دیگر برای دستمزد می توان به عنوان شغلی ، سابقه کاری و ساعت کاری اشاره کرد. به طور کلی حداقل حقوق دریافتی برای هر استان در کانادا را دولت فدرال این کشور معین می کند.

 حداقل مبلغ اعلام شده در سال ۲۰۲۳ برای هر ساعت ۱۵.۵۵ دلار کانادا تعیین شده که در هر شغل و ایالت این کشور متفاوت است. برای مثال در شهر ونکوور کانادا که یکی از شهر های پرجمعیت استان بریتیش کلمبیا است حداقل حقوق ساعتی مقرر ۱۵.۶۵ دلار می باشد و در حالت معمول اشتغال در هر شغل ساده در این شهر سالیانه ۴۵.۰۷۲ دلار کانادا درامد دارد که این مبلغ برای افراد با تجربه و سابقه کاری بالا به ۹۷.۵۰۰ دلار در سال هم میرسد.

 شهر معروف دیگر در این کشور که مقصد بسیاری از مهاجران است تورنتو نام دارد که در مرکزیت استان اونتاریو قرار دارد. تورنتو مبلغی که برای هر ساعت کارکنان خود در نظر گرفته ساعتی ۱۵.۵۰ دلار می باشد. اما حداقل حقوق سالیانه در تورنتو به ۴۴.۶۴۰ دلار تا ۱۲۰.۰۹۷ دلار هم می رسد که مبلغ قابل توجهی میباشد.

اما طبق میانگینی که برای کل کشور کانادا گرفته شده میانگین درآمد ساعتی ۳۱.۳۷ دلار و میانگین درآمد هفتگی ۱.۱۶۰ و متوسط حقوق ماهیانه در این کشور ۵.۰۲۹ دلار و میانگین درآمد سالیانه ۶۰.۳۵۵ دلار کانادا میباشد.

حداقل دستمزد کارگر ساده در کانادا

در کانادا استانی که کمترین درامد را برای کارکنان خود در نظر گرفته استان ساسکاچوان است. که برای هر ساعت کار یک کارگر ساده ۱۳ دلار کانادا تعیین کرده، که کمترین میزان حقوق ساعتی در کانادا محسوب میشود.

به طور کلی در مناطق شمالی کانادا دستمزد کارگران بالاتر است و مناطقی مثل یوکان و نونا ورت که در شمال کانادا قرار دارند حداقل دستمزد بیشتری برای کارگران میدهند که چه ساعتی ۱۶ دلار می باشد.

حداقل حقوق پرستار در کانادا

یک پرستار در کانادا بستگی به تخصص هر پرستار و سابقه کاری و تجربه ای که دارند متفاوت است و به طور متوسط هر پرستار سالیانه ۷۱.۸۹۴ دلار درآمد دارد.

 اما طبق قوانین ثبت شده یک پرستار می تواند تا ۸۳.۱۶۸ دلار کانادا در سال درآمد داشته باشد. نکته ای که وجود دارد این است که یک پرستار خانگی در کانادا حقوق بسیار خوبی می تواند داشته باشد و این مبلغ به طور متوسط به ۸۲.۱۹۹ دلار هم می تواند برسد.

حداقل حقوق راننده کامیون در کانادا

رانندگان کامیون در کانادا که سابقه بالایی دارند می توانند سالیانه ۶۰.۴۵۰ دلار دریافتی داشته باشند که این مبلغ به طور متوسط ۴۶.۸۰۰ دلار در سال است که نسبت به سابقه بیشتر میشود. در حالت میانگین هر راننده کامیون برای هر ساعت کار ۲۴ دلار کانادا دریافت می کند.

حداقل حقوق کار دانشجویی در کانادا

یکی از کارهایی که برای مهاجرت به کانادا باید در موردش اطلاعات داشته باشید کار دانشجویی در این کشور است. دستمزدی که برای یک دانشجو برای کار پاره وقت در نظر گرفته اند نسبت به شهری که تحصیل می کند و شغلی که انتخاب می کند متفاوت است.

به طور کلی هر دانشجو بین المللی در این کشور حق دارد بیست ساعت از هفته را کار کند و میانگین دستمزدی که برای هر ساعت کار دانشجویی در کانادا وجود دارد ۲۰ دلار است که نسبت به هر کار متغیر است. کار های پرطرفداری که دانشجویان به طور پاره وقت به آن مشغول می شوند شامل: مترجمی ، مدرس خصوصی و ویراستاری است که جزو مناسب ترین کارها برای دانشجویان هستند.

میانگین حقوق بازنشستگی در کانادا

در کانادا از سن ۶۰ تا ۷۰ سالگی می توانید به انتخاب خودتان بازنشستگی را شروع کنید و حقوق بازنشستگی بگیرید. در این کشور حقوق بازنشستگی نسبت به میانگین درآمد فرد در طی سال های کاری و سابقه کاری که دارد مشخص میشود.

 سن استانداردی که برای بازنشستگی و گرفتن حقوق آن توسط دولت فدرال این کشور مشخص شده سن ۶۵ سال است. اما اگر در سن کم تر اقدام به بازنشستگی کنید حقوقی که ماهیانه برای مستمری دریافت می کنید کمتر خواهد بود و هرچه این سن بیشتر باشد حقوق بازنشستگی شما بیشتر میشود. بازنشستگان سالمندی که در سن ۶۵ سالگی بازنشسته شوند طبق قانون سال ۲۰۲۳ ماهیانه ۱.۳۰۷ دلار کانادا حقوق مستمری دریافت می کنند.

سخن آخر

در این مقاله با حداقل حقوق در کانادا آشنا شدیم و می‌دانیم که متوسط حقوق در این کشور نسبت به هر منطقه و هر شغل آن متغیر است.

 بهتر است اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید در مورد تمام شغل های پردرآمد آن تحقیق کنید و با قوانین کار در این کشور هم به طور کامل آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از شما ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا با دستمزد ها در کانادا آشنا شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *