شرایط ثبت نام لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا

شرایط ثبت نام لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا

شرایط ثبت نام لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا چگونه است؟

برنامه لاتاری آمریکا در واقع یکی از راه‌ های ساده و ارزان جهت مهاجرت به آمریکا می‌باشد. بسیاری از افراد به دنبال این موضوع هستند که بتوانند مهاجرت کنند. حال به هر دلیل و بهانه‌ای اعم از ادامه تحصیل، یافتن شغل مناسب، زندگی بهتر و هر موضوع دیگر. اما انچه که برای آنها اهمیت دارد، یافتن راهی برای مهاجرت است. لاتاری هم یکی از همان راه‌ها می‌باشد که هر ساله برگزار شده و عده کثیری موفق به پذیرش می‌شوند. برای ثبت نام در این قرعه کشی باید شرایط  ثبت نام را رعایت نمود که در این مطلب قصد داریم این شرایط را شرح دهیم.

منظور از لاتاری چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم شرایط ثبت نام و موارد مورد نیاز جهت ثبت نام را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است بدانیم ماهیت لاتاری چیست؟ در زبان انگلیسی کلمه لاتاری به قرعه کشی یا بخت آزمایی معنا می‌گردد که فرد طی قرعه کشی موفق به دست یافتن مقدار زیادی پول می‌گردد. البته این قرعه کشی شامل بلیت‌ هایی است که به وسیله شرکت‌ های مختلف به فروش می‌رسد. اما منظور از لاتاری آمریکا در واقع قرعه کشی است که دولت آمریکا هر ساله برگزار می‌کند تا افراد با برنده شدن بتوانند، مطابق با شرایط راه مهاجرت را طی کنند.

شرایط ثبت نام لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا

شرایط ثبت نام در لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا

افرادی که متقاضی گرین کارت آمریکا هستند، باید قطعاً مراحل یا شرایط بسیار زیادی را پشت سر بگذارنند. افراد تنها با داشتن ویزای توریستی آمریکا قادر به دریافت گرین کارت آمریکا نخواهند بود. در ادامه شرایط ثبت نام را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

محل تولد متقاضی در کشور مجاز به ثبت نام

اولین شرطی که در ثبت نام برای لاتاری باید حتماً مورد توجه قرار گیرد، محل تولد متقاضی می‌باشد. باید متقاضی در کشوری متولد شده باشد که این کشور مجاز به ثبت نام در لاتاری آمریکا باشد. به عنوان مثال کشوری همانند هند قادر به ثبت نام نیست پس افرادی هم که در این کشور متولد می‌شوند نمی‌توانند در لاتاری برای گرین کارت آمریکا شرکت کنند. اما کشور ایران جزو آن دسته از کشور هایی است که مجاز به ثبت نام می باشد. حتی سهم خیلی بیشتری نسبت به دیگر کشور های مجاز دارد. در صورتی که شخص جزو کشوری غیر مجاز برای ثبت نام باشد، می‌تواند از طریق همسر یا والدینی که در کشور مجاز به دنیا آمده‌اند، اقدام به ثبت‌نام کند.

برخورداری از مدرک تحصیلی مورد نیاز

برای شرکت در این قرعه‌کشی باید حتما مدرکی هم که مورد نیاز یا شرایط ثبت نام هست را دارا باشید. حداقل یا پایین‌ترین مدرک مورد قبول دیپلم است. شرایط دیگری که برای افراد فاقد مدرک دیپلم در نظر گرفته شده آن است که در صورت نداشتن مدرک دیپلم حداقل 2 یا 3 سال سابقه‌ی کار داشته باشند. بسیاری از افراد بدون داشتن این شرایط ثبت نام می‌کنند و حتی موفق به پذیرش می‌گردند. اما در مرحله‌ی مصاحبه قطعا دچار مشکل خواهند شد. پس بهتر است در کنار داشتن ویزای توریستی آمریکا حتما به فکر تکمیل مدارک جهت موفقیت در اخذ گرین کارت آمریکا باشید.

بارگذاری عکس پرسنلی

یکی دیگر از شرایط اصلی و مهم در ثبت نام لاتاری آمریکا بارگذاری عکس خواهد بود. بهتر است یک عکس سفید و مربوط به خود را در قسمت عکس بارگذاری نمایید تا خدایی نکرده نبود آن موجب رد درخواست لاتاری نشود.

داشتن پاسپورت دارای اعتبار

برای ثبت نام در لاتاری شرط دیگری که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد، پاسپورت می‌باشد یعنی پاسپورت شما باید حتماً دارای اعتبار بوده و صرف وجود پاسپورت کافی نیست. یعنی نمی‌توان پاسپورتی را که تاریخ انقضای آن گذشته را برای ثبت نام لاتاری مورد استفاده قرار داد. حتی برای اخذ ویزای توریستی آمریکا هم نیاز به پاسپورتی است که دارای اعتبار و تاریخ باشد. بسیاری از افراد این تصور اشتباه را دارند که همان پاسپورت تاریخ گذشته را ثبت می‌کنند و امید پذیرش دارند. در حالی که چنین نیست قطعا در صورت پذیرش، زمان مصاحبه با مشکل مواجه خواهند شد.

سخن پایانی

همانطور که در این محتوا توضیح دادیم، لاتاری آمریکا یکی از روش‌ های ساده برای اخذ اقامت کشور آمریکا می باشد به همین دلیل برای ثبت نام در لاتاری نیاز به طی شرایط خاص و پیچیده نیست و برای همه افراد شرایط یکسان وجود دارد. با مهیا کردن این نوشته تلاش کردیم تا شرایط اصلی و اساسی در ثبت نام را برای شما ذکر کنیم که به طور خلاصه این شرایط شامل متولد شدن در کشور مجاز به ثبت نام، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پاسپورت معتبر است. امیدواریم که تمام سوالات‌ و ابهامات در این زمینه بر طرف شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *