مهاجرت به استرالیا

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا و اقامت دائم

استرالیا یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت است. هر ساله صدها مهاجر از طریق روش تحصیلی و کاری به استرالیا مهاجرت می‌کنند. زندگی در این کشور مزایا و معایبی دارد که قبل از نقل مکان کردن به آنجا باید از آن آگاه باشید. مهاجرت به استرالیا شاید در نگاه اول برایتان بسیار خوشایند باشد، اما قبل از اینکه درخواست خود را زیر نظر وکیل مهاجرتی به استرالیا در اصفهان ارائه دهید، جزئیات بیشتری را درباره این کشور روش زندگی هزینه ها، خوبی ها و بدی های آن کسب کنید. داشتن اطلاعات کامل درباره شرایط زندگی در استرالیا می تواند به شما کمک کند که بفهمید آیا زندگی دائم در این کشور برایتان مناسب هست یا خیر.

اگر قصد دارید که در یکی از دانشگاه های استرالیا تحصیل کنید، یا از طریق ثبت شرکت در استرالیا و دریافت ویزای کاری به این کشور مهاجرت نمایید، با ما همراه باشید. در این مطلب می خواهیم مهمترین مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا را بررسی کنیم.

مهمترین مزایای زندگی در استرالیا چیست؟

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

1- انگلیسی، زبان رسمی کشور است

یکی از ویژگی های خوب که برای مهاجرت به استرالیا تعریف شده است، زبان رسمی این کشور، یعنی زبان انگلیسی می باشد. اگر تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید، هیچ محدودیت زبانی در استرالیا نخواهید داشت. ارتباط با مردم در کشور استرالیا از طریق مهارت های متوسط زبان انگلیسی، به راحتی امکان پذیر است. در برخی مناطق، مردم به زبان انگلیسی استرالیایی یا انگلیسی بریتانیایی صحبت می کنند. داشتن مدرک زبان با نمره معتبر یکی از ملزومات مهاجرت به استرالیا است.

2- سطح کیفیت زندگی در استرالیا، عالی گزارش شده است

دومین مهمترین مزیت زندگی در استرالیا بهره‌مندی از کیفیت بالای زندگی است. در این کشور می توانید شهرهایی را پیدا کنید که از نظر سطح کیفیت زندگی، در میان همه کشورهای جهان، بالاتر قرار می گیرند.

3- نرخ بیکاری در استرالیا کم و حقوق ها بالاتر است

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد فنی و حرفه ای، استرالیا را برای مهاجرت و اقامت دائمی انتخاب می کنند، پایین بودن نرخ بیکاری و افزایش حقوق و دستمزدها است. بهترین فرصت های شغلی را در شهرهای بزرگ استرالیا پیدا خواهید کرد. دستمزد مشاغل استرالیایی قابل توجه است. حتی اگر یک شغل با سطح ابتدایی پیدا کنید، باز هم حقوق کافی برای یک زندگی معمولی را خواهید داشت.

4- تعادل بین کار و زندگی خواهید داشت

یکی از بهترین مزایای زندگی در استرالیا، تعادل بین ساعات کاری و زندگی شخصی است. طبق قوانین کار در استرالیا، کارمندان می توانند دو هفته مرخصی استعلاجی، یا 4 هفته مرخصی سالانه دریافت کنند. در کشور استرالیا تعطیلات رسمی هم وجود دارد. پس می‌توانید زمان مناسب را به کار اختصاص دهید و فرصت های آزاد برای سایر فعالیت ها در زندگی فردی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به انگلستان

مهمترین معایب زندگی در استرالیا چیست؟

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

1-دور بودن از خانواده

یکی از مهمترین معایب مهاجرت به استرالیا، دوری از وابستگی ها، علاقه مندی ها و خانواده در کشور متقاضی می باشد. اگر می خواهید مقیم استرالیا شوید، باید این پیش‌بینی را کنید که از خانواده خود دور خواهید بود. اگر با این حس دوری به راحتی کنار بیاید، زندگی در استرالیا برایتان سخت نیست.

2- هزینه های زندگی در استرالیا گران است

یکی دیگر از معایب مهم زندگی در استرالیا، گران بودن هزینه های زندگی است. دو شهر ملبورن و سیدنی در استرالیا هر دو در فهرست ۲۰ تا از گرانترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته اند. این دو شهر از نظر گران بودن قیمت ها حتی بالاتر از شهر لندن هستند؛ اما از همین منظر در رتبه بندی، پایین تر از نیویورک و لس آنجلس قرار می گیرند. فرصت های شغلی خوبی در استرالیا پیدا می کنید که می تواند هزینه های زندگی را برایتان فراهم کند. بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور درباره پیدا کردن یک شغل مناسب هم به درستی تحقیق کنید.

3- پیدا کردن شغل مناسب، کمی سخت است

یکی از معایب مهاجرت به استرالیا سخت پیدا شدن شغل مناسب است. اگر چه فرصت های شغلی بسیار زیاد هستند، اما اینکه شما بتوانید سریع تر شغل دلخواه تان را پیدا کنید، برای تان چالش برانگیز خواهد بود. تقاضا برای مشاغل مختلف از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است. قبل از آنکه درخواست شغلی بدهید، حتماً درباره شرایط استخدام توسط یک کارفرمای استرالیایی را جویا شوید. یک وکیل مهاجرتی خوب به شما کمک می کند تا شغل مناسب را در کوتاهترین زمان پیدا کنید و در مراحل درخواست ویزای کاری استرالیا موفق شوید.

4- حقوق مهاجران قبل از اقامت دائم محدود خواهد بود

برای بسیاری از افراد، اخذ ویزای دائمی و اقامت استرالیا یک فرآیند طولانی و پر استرس است. شرایط مهاجرت به این کشور به شدت کنترل می شود. قبل از ارسال درخواست برای ویزای استرالیا، تمام جوانب را بسنجید و همه چیز را آماده کنید. حتی اگر شغل خوبی پیدا کنید تا قبل از آن که اقامت دائم را نگرفته اید، حقوق و دستمزد تان حداقل خواهد بود. خرید ملک برای کسانی که اقامت دائم ندارند، یا شهروندی استرالیا را اخذ نکرده اند گران تر است.

5- سفرهای بین المللی کمی پیچیده خواهد بود

استرالیا یکی از زیباترین کشورهای حوزه اقیانوسیه است. اگر در این کشور زندگی کنید، مناظر زیبایی برای تماشا کردن وجود دارد که از آنها لذت می برید. ماجراجویی هایی را انجام می دهید و آماده تجربه‌های جدید هستید! با این حال زندگی در استرالیا می تواند کمی پیچیده باشد.

در استرالیا چند فرودگاه بین‌المللی وجود دارد که پروازهای مستقیم به سواحل غربی کانادا و آمریکا را ارائه می دهد؛ اما باید بدانید که این منطقه تقریباً از همه کشور های جهان دورتر است! پس اگر بخواهید از استرالیا به کشورهای دیگر سفر کنید، هزینه های سفر بسیار گران تر خواهد بود. از طرف دیگر باید یک یا دو روز را در سفر باشید تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

6- سیستم حمل و نقل عمومی گران قیمت است

قیمت قطار ها اتوبوس ها و سیستم حمل و نقل عمومی داخل کشور استرالیا قیمت بالایی دارد. یک سفر کوتاه با اتوبوس یا قطار اغلب گران تمام می شود..

برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای استرالیا و مدارک لازم برای انواع ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای کاری استرالیا، ثبت شرکت در استرالیا و قوانین مهاجرتی عمومی با گروه اساطیر ویزا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *