تاثیر مهاجرت بر رشد اقتصادی کانادا

در این مقاله قصد داریم بصورت کامل و جزیی به تاثیر مهاجرت بر اقتصاد کانادا بپردازیم بنابراین تا آخر مطلب با ما همراه شوید.

قدرت اقتصاد کانادا تا حدی با تعداد افرادی که کار می کنند (معروف به نیروی کار) و مالیات پرداخت می کنند تا خدمات عمومی اندازه گیری می شود.به لطف مهاجرت به کانادا ، نیروی کار کانادا هر ساله با مقدار کمی رشد می کند. اگر مهاجران نبودند، کارفرمایان در یافتن کارگران واجد شرایط برای پر کردن مشاغل موجود مشکل داشتند. این به این دلیل است که کانادایی ها عمر طولانی تری دارند و فرزندان کمتری دارند. افراد بیشتری بازنشسته می شوند و دانش آموزان کمتری در مدارس حضور دارند. در نتیجه، تعداد کارگران موجود و بالقوه متولد کانادا محدود است .مهاجران نه تنها با پر کردن شکاف های نیروی کار و پرداخت مالیات، بلکه با صرف پول برای کالاها، مسکن و حمل و نقل به اقتصاد کانادا کمک می کنند.

نقش اقتصادی موثر مهاجران

زمینه های اقتصادی که مهاجران در آن نقش بسزایی ایفا می کنند عبارتند از

حمایت از جمعیت سالخورده :

مالیات بر درآمدی که توسط کانادایی های شاغل پرداخت می شود، برای مراقبت های بهداشتی و سایر حمایت ها برای کانادایی های بازنشسته می باشد. در سال 1980 به ازای هر بازنشسته تقریباً 6 کارگر وجود داشت. در سال 2015 به ازای هر بازنشسته 4 کارگر وجود داشت. تا سال 2030، زمانی که 5 میلیون کانادایی قرار است بازنشسته شوند، این نسبت به ازای هر بازنشسته تنها به 3 کارگر کاهش خواهد یافت.

بدون مهاجران برای کمک به نیازهای جمعیت سالخورده، کانادایی‌های جوان‌تر در نهایت مالیات بر درآمد بیشتری را به ازای هر نفر پرداخت می‌کنند تا به کانادایی‌های بازنشسته با همان مزایایی که امروزه در دسترس است، ارائه دهند.مهاجرت به تنهایی نمی‌تواند این چالش را حل کند، اما می‌تواند به رشد اقتصاد خود و حفظ تعهدات خود در قبال مراقبت‌های بهداشتی، بازنشستگی عمومی و سایر برنامه‌های اجتماعی کمک کند. بیش از 80 درصد از مهاجرانی که در سال‌های اخیر پذیرفته شدند، زیر 45 سال سن دارند، به این معنی که سال‌های کار زیادی در کانادا خواهند داشت.

پاسخگویی به نیازهای بازار کار:

کارگران متولد کانادا برای پر کردن مشاغل، بیش از 6 نفر از هر 10 مهاجر به دلیل تأثیر مثبت آنها بر اقتصادکانادا انتخاب می شوند. 5 شغل برتر افرادی که تحت برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا دعوت شده اند به شرح زیر است:

مهندسین و طراحان نرم افزار

تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی

برنامه نویسان کامپیوتر

حسابرسان و حسابداران مالی

متخصصان تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی

کارآفرینان مهاجر به رشد اقتصادی کمک می کنند ازجمله به ایجاد اشتغال ، جذب سرمایه گذاری در کانادا، هدایت نوآوری.

بسیاری از مهاجران دارای مهارت های علمی، فنی، مهندسی و ریاضی (STEM) عالی هستند و حدود نیمی از دارندگان مدرک STEM در کانادا را تشکیل می دهند. این مهارت ها در اقتصاد دانش کانادا مهم هستند.

برای اینکه مهاجران در اینجا کار پیدا کنند، مهم است که مطمئن شوند تحصیلات، آموزش و تجربه آنها مطابق با استانداردهای شغلی کانادا می باشد.آنها با کارفرمایان، استان ها و مناطق کار می کنند تا این امر در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

مهاجران همچنین می توانند نیازهای بازار کار را با مشاغلی که کانادایی ها علاقه ای به انجام آن ندارند، تامین کنند.

رفع نیازهای موقت نیروی کار:

کارگران خارجی موقت بخش مهمی از نیروی کار کانادا هستند. آنها به کارفرمایان کمک می کنند تا زمانی که کانادایی های واجد شرایط یا مقیم دائم در دسترس نیستند، نیازهای نیروی کار را برآورده کنند. کارگران موقت از موفقیت و رشد بسیاری از صنایع مانند کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی، مراقبت های بهداشتی و فناوری حمایت می کنند در سال 2019، برای حدود 400000 نفر مجوز کار موقت صادر شد. کارگران برای محافظت از سلامت، ایمنی و امنیت کانادایی ها به طور کامل غربالگری می شوند.

حفظ سیستم آموزشی کانادا از طریق دانشجویان بین المللی :

دانشجویان بین المللی سالانه بیش از 21 میلیارد دلار از طریق هزینه های دانشجویی و شهریه به اقتصاد کمک می کنند. هزینه های آنها بیشتر از صادرات قطعات خودرو، چوب یا هواپیما کانادا است.

آموزش بین المللی یکی از ستون های اساسی رقابت درازمدت کانادا است. دانشجویان خارج از کشور که در کانادا تحصیل می کنند، کانادایی ها را در معرض فرهنگ ها و ایده های جدید قرار می دهند. این امر نوآوری را تحریک می کند و شایستگی های مهم بین فرهنگی را توسعه می دهد. اگر این دانشجویان مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند، به موفقیت اقتصادی کانادا کمک می کنند. در سال 2019، 827586 دانشجوی بین المللی مجوز تحصیل در کانادا داشتند و بیش از 58000 دانشجوی بین المللی سابق به طور دائم مهاجرت کردند.

بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در کانادا خواهند ماند و شغل خود را ایجاد خواهند کرد. آنها به کانادا کمک خواهند کرد تا اقتصاد قوی تری برای آینده بسازد.

تقویت تجارت :

بسیاری از مهاجران کارآفرین هستند. فراتر از ایجاد شغل برای کانادایی ها، مشاغل تحت مالکیت مهاجران روابط تجاری با کانادا را بهبود می بخشند.

مهاجران اغلب تمایل به کالاهایی از کشور خود دارند که تنوع واردات را برای همه مصرف کنندگان کانادایی گسترش می دهد. مهاجران همچنین به دلیل شبکه های خود در کشور خود می توانند صادرات بیشتری داشته باشند.

مواردی که درباره ی مهاجرت به کانادا باید بدانیم

مهاجران خدمات بهداشتی و اجتماعی کانادا را ارائه و بهبود می بخشند از آنجایی که بسیاری از مهاجران جوان هستند و از نظر اقتصادی فعال هستند، در طول عمر خود بیشتر از مزایایی که دریافت می کنند، مشارکت می کنند. بر اساس سرشماری سال 2016، بیش از 335000 مهاجر در مشاغل مرتبط با سلامت کار می کنند.

مهاجران به طور کامل بررسی می شوند و به قوانین کانادا احترام می گذارند آنها مهاجران را قبل از رسیدن به طور کامل بررسی می‌کنند تا مطمئن شوندکه مرتکب جنایات جدی نشده‌اند، خطر امنیتی ندارند و از سلامت خوبی برخوردار هستند.

مهاجرانی که قوانین کانادا را رعایت نمی کنند، در خطر از دست دادن وضعیت مهاجرت خود و اخراج از کانادا هستند

مهاجران در جوامع سراسر کشور مستقر می شوند

بر اساس سرشماری سال 2016، تعداد مهاجرانی که در جوامع کوچک و متوسط ​​ساکن می شوند در حال افزایش است.

مهاجران به طور کامل در جامعه کانادا ادغام می شوند

مهاجرت به کانادا در ابتدا یک تعدیل است، اما با گذشت زمان، نرخ رای مهاجران، احساس تعلق و درآمد با کانادایی ها مطابقت دارد. کانادا یکی از بالاترین نرخ های تابعیت در جهان را دارد. حدود 85 درصد از تازه واردها شهروند می شوند.

پایان

سعی کردیم در مطالب بالا اطلاعات مفید در این باره را داده باشیم و امیدواریم که  مثمر ثمر واقع شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *