مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟

اولین چیزی که حین  مهاجرت به کانادا برای افراد دغدغه ساز می باشد مدرک زبان است کانادا از کشورهایی با سطح بالایی از رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی است و به دلیل دانشگاه های سطح بالا برای تحصیل گزینه ی مناسبی می باشد. یکی از شرط های اصلی برای مهاجرت تحصیلی یا کاری کسب نمره قبولی در آزمون های تافل و آیلتس برای زبان انگلیسی و آزمون تف TEF برای زبان فرانسوی از سه مدرک زبان قابل تایید کانادا به شمار می آیند.

شما نیز اگر اهل اصفهان هستید می ‌توانید به گروه مهاجرتی اساطیر ویزا برای مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کانادا از طریق ثبت شرکت و مهاجرت کشاورزی به کانادا مراجعه کنید. برای آگاهی بیشتر با مدارک زبان مورد نیاز برای کانادا با من تا پایان این مقاله همراه باشید.

مدرک زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا راه ها و روش های متفاوتی هست که یکی از این راه ها کسب امتیاز و نمره ی بالا در آزمون های سنجش زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد در صورتی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط بوده باشید امتیاز و موفقیت شما برای مهاجرت به کانادا بیشتر خواهد بود.

زبان بعضی از مناطق و شهرهای اطراف کانادا فرانسوی است بنابراین اگر به این زبان ها تسلط داشته باشید ارتباط برقرار کردن با مردم این شهرها برای شما راحت تر است اگر قصد مهاجرت به یکی از این شهرهای فرانسوی زبان کانادا را دارید حتماً برای دریافت مدرک در دوره‌های آمادگی زبان فرانسه شرکت کنید.

آزمون های سنجش زبان فرانسوی به چهار دسته ‏ی تف، تی سی اف، دِلف و دالف تقسیم می گردند. آزمون دلف و دالف به ترتیب دیپلم معمولی و دیپلم پیشرفته فرانسوی به شمار می آیند در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با آزمون Tef با من همراه باشید.

آزمون تف یا TEf برای مهاجرت

مدرک تف یکی از مدارک مورد تایید کانادا به شمار می آید که از آزمون های سنجش مهارت زبان فرانسه محسوب می گردد این آزمون در چهارچوب اتحادیه ی اروپا دارای شش سطح و در کانادا دارای ۱۲ سطح متفاوت می باشد کسب نمره ی قبولی در این آزمون برای دریافت شهروندی کانادا و مهاجرت به آن جا ضروری هست.

در صورتی که برای مهاجرت به کانادا مصمم هستید شرکت در آزمون تست برای سنجش مهارت شما در زبان فرانسه الزامی هست این آزمون را به دو روش کاغذی و اینترنتی برای افراد بالای ۱۶ سال برگزار می کنند این آزمون شامل چهار بخش شنیداری درک مطلب نوشتاری و صحبت کردن می باشد.

آزمون TCF

این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه ماهانه اجرا می شود و شامل ۶ بخش می باشد و بعد از هر مرحله نتایج بعد از ۵۰ روز اعلام می گردد. در ادامه شما را با مدرک زبان انگلیسی و آزمون های مربوطه بیشتر آشنا می کنم.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

زبان انگلیسی از زبانهای دیگری است که در کانادا مورد تایید میباشد حدود ۶۷ درصد مردم کانادا انگلیسی زبان هستند پس برای مهاجرت به کانادا تسلط به این زبان دارای اهمیت بالایی است. اسامی برخی از آزمون های انگلیسی معتبر به شرح زیر می باشند. آزمون تافل، آیلتس، سلپیپ، PTE، iTEP که با شرکت در آن ها قادر به اقدام برای مهاجرت به کانادا هستید در این آزمون مهارت های چهارگانه را به روش آنلاین بررسی می‌کنند که برگزار کننده این آزمون انتشارات پیرسون می باشد که به کمک افراد برای آگاهی بیشتر در این آزمون ها می پردازد. در ادامه مقاله ی بعضی از این آزمون ها شهر خواهم داد.

آزمون آیلتس برای مهاجرت

آیلتس از آزمون های مهارت سنجی معتبر زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می آید و برای میزان آشنایی شما به زبان انگلیسی از این آزمون استفاده می کنند این آزمون بریتانیایی به شمار می آید که شرکت در آن برای سنجش توانایی شما در زبان انگلیسی لازمه مهاجرت به کشور کانادا می باشد لازم است که شما به همراه مدارک مهاجرتی خود مدرک آیلتس را نیز ارسال نمایید. حداکثر نمره قبولی در این آزمون ۲۴ می باشد آزمون بین المللی دیگری که برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی، قادر به شرکت در آن می باشید آزمون تافل هست که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر آن خواهم پرداخت.

آزمون تافل و نمره قبولی در آن برای مهاجرت به کانادا

با این که آزمون تافل از اداره ی مهاجرتی کانادا برای مهاجرت مورد تایید واقع نشده است اما بعضی از دانشگاه ها با مدرک تافل دانشجو می پذیرند بنابراین قبل از شرکت در آزمون ها با دانشگاهی که مد نظرتان هست در ابتدا تماس برقرار نمایید و از نمره های قبولی در این آزمون ها آگاهی کسب کنید.

آزمون iTF

این آزمون در کشور های متفاوتی تایید شده است و افرادی که دارای زبان غیر انگلیسی هستند با شرکت در این آزمون قادر به سنجش سطح توانایی و شانس خود می باشند این آزمون در مواردی همانند: آموزشی، تجاری و کاری قابل استفاده می باشد.

آزمون سلپیپ

این آزمون برای سنجش زبان انگلیسی افراد توسط دولت کانادا طراحی شده و از مهم ترین آزمون ها می باشد. این آزمون به دو روش سلپیپ جنرال و سلپیپ جنرال اس برگزار می گردد، بنابراین از بهترین مدرک زبان مورد تایید کانادا محسوب می شود. با وجود روش‌ های متفاوت برای مهاجرت، کم ترین نمره قبولی برای هر آزمون زبان نیز متفاوت می باشد و با استفاده از دو معیار  CLB و NCLC  نمره‌ دهی افراد در آزمون‌ های زبان را تعیین می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله با مدرک های زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا آشنا شدید بنابراین با وجود روش ها و آزمون های مختلف برای سنجش توانایی شما در زبان مورد نظر بهتر آن می باشد که زمان انتخاب آزمون در ابتدا هدفتان را از ورود به کشور کانادا مشخص نمایید و با توجه به شرایطی که دارید و شرایط هر آزمون بهترین آزمون را انتخاب و در آن شرکت کنید تا بعد از مهاجرت به راحتی با مردم آن جا ارتباط برقرار کرده و با مشکل خاصی روبرو نشوید و به راحتی زندگیه جدیدی را شروع کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *