مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 کدام است؟

مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 کدام است؟

مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 کدام است؟

سالانه افراد زیادی اقدام به مهاجرت به کشور کانادا می کنند چرا که کانادا کشوری مناسب برای مهاجرت شناخته شده است. و از آنجا که بیشتر مهاجرین این کشور ایرانی هستند بهتر است با روش‌ های مهاجرتی و اخذ اقامت در این کشور بیشتر آشنا شوید هدف از این مقاله آشنایی بیشتر شما با مهم ترین روش های مهاجرتی به کانادا در سال ۲۰۲۳ میلادی است.

در زمینه ی بیزنس پلن برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت کانادا از طریق ثبت شرکت و مهاجرت کاری به کانادا، شرکت اساطیر ویزا در اصفهان با استفاده از تیم حرفه ای و با تجربه، آماده ی مشاوره دادن و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اگر برای مهاجرت به کشور کانادا مصمم هستید برای آشنایی با روش‌ های مهاجرت به این کشور می‌ توانید تا پایان مقاله با من همراه باشید.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

  • داشتن مدرک زبان مربوطه برای مهاجرت
  • داشتن گواهی تمکن مالی معتبر بانکی طبق روش های مهاجرتی
  • داشتن گواهی تایید سلامت پزشکی و گواهی عدم سوپیشینه و ارائه آن
  • تکمیل فرم‌ها و مدرک های مورد نیاز مهاجرتی و ارائه آن ها
  • دقت کنید که در بعضی روش‌ های مهاجرت به کانادا محدودیت سنی هم مطرح هست.

روش‌ های مهاجرت به کانادا

تقاضا برای مهاجرت به کانادا از ظرفیت پذیرش این کشور بیشتر می باشد. به همین خاطر دولت کانادا طبق نیازهای خود مثل؛ تامین تخصصی نیروهای انسانی، سرمایه خارجی و… برنامه‌ های مهاجرتی مختلفی را برای افراد متقاضی ارائه داده است تا از طریق این برنامه‌ ها و به شکل قانونی بتوانند اقدام به مهاجرت کنند.

در ادامه به بررسی مهم ترین برنامه‌ های مهاجرتی کانادا که به چهار دسته ی کلی تقسیم می شوند می پردازم:

  • بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق تجارت
  • مهاجرت به کانادا توسط کار
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت خویشاوندی به کانادا
  • این روش ها توسط برنامه‌ های مهاجرتی زیر قابل اجرا است:
  • برنامه استارتاپ
  • سرمایه‌گذاری
  • کار آفرینی
  • خود اشتغالی

مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 کدام است؟

در حال حاضر برنامه مهاجرتی استارتاپ کانادا در بین برنامه های مهاجرتی دارای محبوبیت بیشتری است. منظور از استارتاپ شرکت‌هایی هستند که طبق یک ایده ی جدید عمل  می نمایند و میزان موفقیت آن ها به استقبال مردم از خدمات و یا محصولات وابسته است که در صورت تقاضای بالا برای خدمات و محصولات درآمدزایی استارتاپ‌ ها نیز افزایش می یابند.

اما سوال اینجاست که ارتباط استارتاپ ها با مهاجرت چیست؟

در اقتصاد امروز استارتاپ ها دارای نقش مهم و تاثیرگذار در رشد اقتصادی و فناوری هستند بنابراین بیشتر کشورهای اقتصادی به ویژه کانادا، قصد جذب افراد با ایده‌های جدید را از سایر کشورها برای توسعه خود دارند. برای مهاجرت از طریق این روش شما باید یک ایده نو که بتوان آن را در کانادا اجرا کرد داشته باشید و بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

شما باید در ابتدا ایده‌ خود را به شکل یک بیزینس پلن کانادایی به شرکت‌ های سرمایه‌گذار در کانادا ارائه دهید و در صورتی که با آن موافقت شود و حاضر به سرمایه گذاری بر روی ایده شما باشند، شما قادر به اخذ اقامت دائم برای خود، همسر و فرزندان زیر 22 سال‌ خود از اداره ی مهاجرت کانادا هستید. نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید این است که دولت کانادا از قبل شرکت‌ های سرمایه‌گذار را مشخص کرده است و شما قادر به ارائه ایده خود به هر شرکتی نیستید. علاوه بر ایده داشتن، فرد متقاضی باید دارای سطح زبانی در حد CLB5 باشد.

مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری

این برنامه را دراستان های گوناگونی ارائه داده‌اند اما در این مقاله فقط به استان منیتوبا اشاره خواهم کرد. این برنامه در منیتوبا افرادی را که دارای سابقه کشاورزی و باغداری و سرمایه کافی برای شروع کار هستند شامل می گردد. اما باید توجه داشته باشید که این برنامه برخلاف استارتاپ، مستقیماً باعث اخذ اقامت دائم در کانادا نخواهد شد. در منیتوبا کسانی که دارای اقامت موقت کاری هستند، در صورتیکه که در مدت زمانی که در این استان حضور دارند اقدام به راه‌اندازی بیزینس، خرید آن و یا شراکت در یک بیزینس نمایند قادر به اخذ اقامت دائم به وسیله ی این برنامه هستند.

از اولین و مهم ترین شرایط این برنامه داشتن سابقه ی حداقل سه سال مدیریت یک بیزینس و یا مالکیت آن هست. این برنامه مهاجرتی محدودیت سنی نداشته، سطح تحصیلات بالای دیپلم و سطح زبان باید CLB5 باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار که به دو روش زیر امکان پذیر است:

  • اخذ اقامت به روش PNP استانی
  • اخذ اقامت به واسطه ی تجربه کانادایی (CEC)

 در ادامه برای شما هر دو روش را شرح خواهم داد.

مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 کدام است؟

روش PNP استانی برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت از طریق این روش در ابتدا باید تاییدیه کارتان را از وزارت کار دریافت کرده باشید تا بتوانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. در این مرحله طبق سابقه کاری، دانش زبان، مدرک تحصیلی و پیشنهاد کاری امتیاز شما را تعیین می کنند و یک نامینیشن استانی به شما خواهند داد. پس از آن با ورود به اکسپرس اینتری فدرال بخش PNP که مربوط به افراد دارای نامینیشن استانی هست، قادر به اقامت دائم در کانادا و کارت PR هستید.

گرفتن اقامت توسط تجربه کانادایی (CEC)

 شما میتوانید بعد از یک سال کار در کانادا به واسطه ی شرکت مهاجرت کانادا در اکسپرس اینتری فدرال بخش CEC یا افراد واجد تجربه کانادایی اقدام به اخذ اقامت دائم کنید. سابقه کاری در کانادا باعث افزایش امتیاز شما و موفقیت در دریافت اقامت کانادا می گردد. یکی دیگر از مهمترین روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی می باشد که در ادامه به این موضوع می پردازم.

مهاجرت از طریق تحصیل

با اینکه تحصیل و سابقه تحصیل در کانادا حتی در سیستم اکسپرس اینتری دارای امتیاز می باشد اما به تنهایی قادر به دریافت اقامت در کانادا از این طریق نمی باشید، بلکه بعد از تحصیل شما می توانید وارد بازار کار شوید و با دریافت سابقه کاری اقامت کانادا را دریافت نمایید و در نهایت با شرکت در اکسپرس اینتری قسمت تجربه کانادایی یا همان CEC امتیاز خوبی کسب کنید و این امتیاز منجر به موفقیت در اخذ اقامت دائم شما گردد. بنابراین ویزای تحصیلی کانادا راهی غیرمستقیم برای دریافت اقامت دائم می باشد.

مهاجرت به کانادا به واسطه ی خویشاوندان

اگر در خانواده خود شهروند کانادایی داشته باشید و یا اینکه فردی از خانواده اقامت دائم را دریافت کرده باشد در صورت توانایی مالی قادر به گرفتن اقامت دائم یا ویزاهای موقت طولانی مدت برای همسر و فرزندان زیر 22 سالش و والدینش، پدربزرگ و مادربزرگش می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع روش های مهاجرت به کانادا در سال 2023 آشنا کردیم تا بتوانید بر اساس شرایط و موقعیتی که دارید اقدام کنید. شرکت طوطی دریایی نیز در این زمینه کمک لازم را به شما خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *