بهترین دانشگاه های استرالیا

بهترین دانشگاه های استرالیا در سال 2023 برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های استرالیا، فرصت های استثنایی را برای دانشجویان خارجی فرآهم می سازد تا در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل بدهند. دانشجویان ایرانی نیز می توانند با رعایت قوانین و ضوابط موجود برای أخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایند. در حال حاضر، دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

قبل از پرداخت کامل به رتبه بندی و معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا در سال 2023 برای ادامه تحصیل، لازم می دانیم این فهرست را در یک جدول به شما ارائه دهیم:

رتبه بندی در کشور در سال 2023 رتبه بندی جهانی در سال 2023 نام دانشگاه نام شهر نام ایالت / منطقه
1 34 دانشگاه ملبورن ملبورن ویکتوریا
2 44 دانشگاه موناش ملبورن ویکتوریا
3 53 دانشگاه کوئینزلند بریسبین کوئینزلند
4 =54 دانشگاه سیدنی سیدنی نیوساوت ولز
5 62 دانشگاه ملی استرالیا کانبرا Australian Capital Territory
6 =71 دانشگاه UNSW سیدنی نیوساوت ولز
7 88 دانشگاه آدلاید آدلاید استرالیای جنوبی
8 =131 دانشگاه استرالیای غربی پرت استرالیای غربی
9 133 دانشگاه صنعتی سیدنی سیدنی نیوساوت ولز
10 175 دانشگاه مک کوآری سیدنی نیوساوت ولز

اگر به دنبال تحصیل در استرالیا هستید، باید بدانید که برترین دانشگاه های استرالیا کدامند و هر کدام چقدر سابقه فعالیت دارند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی، در سال 2023، 37 دانشگاه برتر در استرالیا وجود دارد و هفت مورد از آنها در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته اند. خوشبختانه شما برای ادامه تحصیل در این کشور، انتخاب های متنوعی دارید. کافیست رشته مورد نظرتان را در دانشگاه خوبی در استرالیا پیدا کنید.

بهترین دانشگاه های استرالیا در سراسر کشور پراکنده شده اند؛ از پرث در غرب گرفته تا بریسبین در شرق، منطقه داروین در شمال و منطقه هوبارت در جنوب.

بهترین دانشگاه استرالیا بر اساس رتبه بندی THE، دانشگاه ملبورن است.

استرالیا سومین کشور پذیرنده دانشجویان خارجی است و بالاترین تعداد دانشجویان بین المللی در جهان را دارد؛ این آمار برای این کشور پس از بریتانیا و ایالات متحده، با 24 میلیون نفر جمعیت، بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: روش های مهاجرت به استرالیا

5 دانشگاه برتر استرالیا در سال 2023 را بشناسیم

بهترین دانشگاه های استرالیا

بهترین دانشگاه های استرالیا

5- دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) در سال 1946 تأسیس شد. این دانشگاه در کانبرا، پایتخت استرالیا و مقر دولت این کشور واقع شده است. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی توسط پارلمان استرالیا ایجاد شد.

دانشگاه ملی استرالیا دارای شش برنده جایزه نوبل در میان اساتید و فارغ التحصیلان خود بوده است و توسط یکی از برنده های جایزه نوبل اداره می شود. برایان اشمیت که در سال 2011 جایزه نوبل فیزیک (= به همراه سائول پرلموتر و آدام ریس) را دریافت کرد، معاون این موسسه است. نظریه او برای دریافت این جایزه جهانی، ارائه شواهدی مبنی بر این بود که انبساط جهان در حال شتاب گرفتن است.

دانشگاه ملی استرالیا مشارکت های زیادی با دانشگاه های بین المللی از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه آکسفورد، ETH زوریخ و دانشگاه ملی سنگاپور دارد.

4- دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی (University of Sydney) یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا است و در سال 1851 تأسیس شده، و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. تقریباً 46000 دانشجو در دانشگاه سیدنی، از 134 کشور خارجی تحصیل می کنند. بیش از 280 رشته و شاخه تحصیلی در این مرکز علمی با سایر دانشگاه های جهانی مبادله می شود.

کمتر از پنج نخست وزیر استرالیا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند؛ ادموند بارتون که در سال 1901 در اولین انتخابات فدرال استرالیا پیروز شد یکی از این افراد برجسته است. بیش از 90 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد که در زمینه های مختلف تحقیقات وسیعی را انجام می دهند.

3- دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland) حدود 40000 دانشجو دارد که شامل 12000 دانشجوی بین المللی از 141 کشور خارجی می شود. این دانشگاه همچنین دارای یکی از بزرگترین گروه های مقاطه دکتری در استرالیا است. حدود 13800 دانشجوی کارشناسی ارشد در این مقاطع تحصیلات تکمیلی ثبت نام کرده اند.

فارغ التحصیلان مشهور از این دانشگاه عبارتند از: برنده جایزه نوبل، دو نفر مدیر عامل شرکت 500Fortune ، برنده جایزه اسکار جفری راش و شاعر معروف، برونوین لی.

پردیس اصلی دانشگاه کوئینزلند در حومه سرسبز و بریسبین در حومه سنت لوسیا، یکی از مرفه ترین مناطق شهر واقع شده است. دو پردیس دیگر این دانشگاه به عنوان بخشی از خود دانشگاه فعالیت می کند. همچنین 40 مکان آموزشی و پژوهشی دیگر زیر نظر این دانشگاه وجود دارد. حدود یک سوم دانشجویان دانشگاه کوئینزلند از خارج از کشور، از بیش از 142 کشور در اینجا تحصیل می کنند.

بهترین دانشگاه های استرالیا

بهترین دانشگاه های استرالیا

2- دانشگاه موناش

دانشگاه موناش (Monash University) در سال 1958 تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه استرالیا به شمار می رود. فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از: موسیقیدان نیک کیو؛ رمان نویس برتر، پیتر کری؛ دیوید ویلیامسون، نمایشنامه نویس معروف. این دانشگاه به افتخار مهندس، و رهبر نظامی، Sir John Monash نامگذاری شد.

دانشجویان علاقه مند می توانند از بین بیش از 6000 رشته در 10 دانشکده، هنر، طراحی و معماری، رشته یا گرایش مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این رشته ها عبارتند از: هنر؛ تجارت و اقتصاد؛ آموزش؛ مهندسی؛ فناوری اطلاعات؛ حقوق؛ پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی؛ داروسازی و علوم دارویی; علوم.

دانشگاه موناش دارای پردیس های زیادی در سراسر ویکتوریا و استرالیا، و همچنین دارای پردیس های بین المللی در مالزی، ایتالیا، هند و چین است. این دانشگاه، چندین کتابخانه در تمام محوطه های خود دارد که در مجموع، بیش از 3.2 میلیون کتاب معتبر را در خود جای داده است.

1- دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) در سال 1853 تاسیس شد؛ این مرکز آموزش عالی، دومین دانشگاه قدیمی کشور محسوب می شود. پیتر دوهرتی، برنده جایزه نوبل (فیزیولوژی و پزشکی)، و همچنین اعضای انجمن سلطنتی، دیوید سولومون و دیوید بوگر، همگی در دانشگاه ملبورن تدریس می کنند یا به تحقیق مشغول هستند.

دانشگاه ملبورن دارای 47000 دانشجو و 6500 کارمند است و 280000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد (حدود 15 درصد این دانشجویان خارج از استرالیا زندگی می کنند). بیش از 12000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه ملبورن ثبت نام کرده‌اند.

اگر علاقه مند به تحصیل در یکی از این 5 دانشگاه برتر در استرالیا هستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ترتیب کارهای ویزای تحصیلی استرالیا را برای شما بدهند. مدارک و اسناد مورد نیاز در ادامه مراحل درخواست به شما اطلاع داده خواهد شد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا
مشاغل پردرآمد در آلمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *